
Erfaren bogholder med primært fokus på løn & personale
Bliv en del af vores engagerede økonomiafdeling!
Om stillingen
Er du skarp til tal, struktureret og har erfaring med lønadministration? Så er det måske dig, vi søger til vores økonomiafdeling. Vi tilbyder en spændende mulighed for at blive en del af et dynamisk og professionelt team, hvor du får ansvar og frihed til at videreudvikle dine kompetencer inden for løn og regnskab.
Som bogholder vil du spille en central rolle i at sikre korrekt og rettidig lønudbetaling til vores medarbejdere, håndtere lønrelaterede forespørgsler og bidrage til optimering af interne processer. Du får rig mulighed for at præge din egen arbejdsdag og bidrage til et godt arbejdsmiljø, hvor samarbejde og faglig sparring er i højsædet.
Det primære fokus i stillingen er lønbogholderi, men der vil herudover være øvrige bogholderiopgaver såsom bogføring og afstemning af billetsalg, periodevis fakturering, bank bogføring samt afstemninger – dette i samarbejde med de øvrige medarbejdere i økonomiafdelingen.
Arbejdsopgaver
- Vi forventer, at du efter introduktion og med faglig sparring hurtigt kan tage ansvar for den samlede lønadministration for virksomhedens medarbejdere, herunder månedlig lønkørsel og afstemninger.
- Sikre korrekt indberetning og afregning af skat, ATP, pension og feriepenge
- Vedligeholdelse og opdatering af medarbejderdata i lønsystemet
- Håndtering af refusioner ved sygdom, barsel og andre fraværssituationer
- Understøtte HR med lønrelaterede oplysninger og dokumentation
- Deltage i implementering og løbende optimering af løn- og økonomiprocesser
- Sikre overholdelse af gældende overenskomster og lovgivning
- Besvare lønspørgsmål fra ledere og kolleger
- Udarbejdelse af statistikker og rapporter til ledelsen
- Diverse øvrige bogholderiopgaver
Kvalifikationer
- Relevant uddannelse inden for økonomi, regnskab og lønadministration som f.eks. revisor, revisorassistent, finansiel controller, EUX kontor eller lignende
- Minimum 5 års erfaring med lønadministration og øvrigt bogholderi, gerne fra en mellemstor eller større virksomhed, hvor du har haft selvstændigt ansvar
- Indgående kendskab til gældende lovgivning, overenskomster
- Erfaring med lønsystemet EG Silkeborg Data eller lignende lønsystem
- Rutineret bruger af MS Office, især Excel
- Generel interesse for It
- Struktureret tilgang til opgaver og sans for detaljer
- Gode samarbejds- og kommunikationsevner
- Serviceminded og imødekommende overfor kolleger og samarbejdspartnere
Det er essentielt for os at være fagligt dygtige i vores afdeling. Derfor er det vigtigt, at du prioriterer høj faglighed og løser opgaverne inden for tidsrammerne og sætter en ære i at undgå fejl ved løsning af disse.
Dette gælder naturligvis både de løbende opgaver samt materiale til direktion, revision mv.
Vi tilbyder
- Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde efter aftale
- Oplæring og løbende faglig sparring samt mulighed for efteruddannelse
- Et positivt arbejdsmiljø, hvor man hjælper hinanden og har det sjovt sammen
- Løn efter Statens Overenskomst (HK) samt 15% arbejdsgiverbetalt pension
- Personalegoder som fribilletter til forestillinger, mulighed for at tegne sundhedsforsikring, velfærdstilskud og gode sociale arrangementer m.m.
Sådan søger du
Send din ansøgning og CV til email: job@odenseteater.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af økonomiafdelingen Dorte Gutt Andreasen via email: dga@odenseteater.dk
Vi glæder os til at høre fra dig og til at byde vores nye bogholder velkommen!
Ansøgningsfrist
25. august 2025 klokken 12:00
Samtaler
Samtaler vil blive afholdt den 27. og 28. august 2025
Tiltrædelse
Efter aftale
Arbejdets omfang
Fuldtid
Arbejdssted
Jernbanegade 21
5000 Odense C
Odense Teater
Vi ser frem til din ansøgning!
Er du klar til nye udfordringer og vil du arbejde et sted, hvor præcision, samarbejde og udvikling er i fokus? Så send os din ansøgning med CV allerede i dag.
Om os
Odense Teater er Danmarks næstældste teater centralt beliggende i H. C. Andersens fødeby Odense. Med rødder tilbage til 1796 har Odense Teater således i over 200 år drevet professionel teatervirksomhed.
Medarbejdertrivslen er højt prioriteret, og vi arbejder aktivt med at skabe en kultur præget af tillid og åbenhed.
Odense Teater er en kulturel virksomhed med stor alsidighed både i arbejdsopgaver og i medarbejderstaben. Der er gode udviklingsmuligheder for den rette medarbejder.