
Kordegn på fuld tid i Hundige-Kildebrønde Sogn
Hundige-Kildebrønde Sogns menighedsråd søger en dygtig kordegn uden kirketjeneste på fuld tid fra den 1. januar 2026. Du skal være venlig og imødekommende, og kunne betjene alle, der henvender sig til kirkekontoret med et smil. Der vil være en del kommunikations- og sekretæropgaver, og så skal du have lyst at udvikle og vedligeholde det gode samarbejde.
Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Vi tilbyder:
Et stort og aktivt forstadssogn med både en middelalderkirke og en moderne kirke, som er fra 1976. En stor medarbejderskare, der er villige til at række ud over egne faggrænser, og hvor humor er en del af hverdagen. En medarbejderskare, som gerne tænker nye tanker med respekt for de værdier, der kan være i traditionen.
Et sogn med mange forskellige mennesker og aktiviteter.
En mulighed for at være med til at udvikle sognet.
Vi forventer:
En dygtig kordegn, der har lyst til at møde og hjælpe borgere med forskelligartede kulturelle baggrunde.
De primære forventninger & opgaver i stillingen er:
- Personregistrering
- Betjening af kirkekontor, med én ugentlig lang dag
- Arbejde selvstændigt og med god ordenssans
- Gode sproglige evner i dansk skrift og tale, og på engelsk
- Sekretærfunktion for præsterne samt kateketen ifm. konfirmander
- Du skal have kendskab til og kunne benytte InDesign, lave plakater og flyers, kunne fotografere, samt være indstillet på enkelte, meget lange arbejdsdage (ca. 6 - 8 om året)
En kordegn, som kan og vil have et tæt samarbejde med kordegnekollega i 32/37 stilling. En kordegn, som vil involvere sig og deltage i vedligeholdelse af og nytænkning i forbindelse med sognets hjemmeside, Facebook, samt opstart af side på Instagram.
En kordegn, som ønsker at indgå i det gode samarbejde med den anden kordegn, præsterne og de øvrige medarbejdere til at udvikle det daglige kirkeliv i Hundige-Kildebrønde Sogn.
Arbejdsforhold:
Ved Hundige og Kildebrønde kirker er der gode lokaleforhold med kontor og mødelokaler.
Hundige-Kildebrønde Sogns menighedsråd er ansættelsesmyndighed og dit primære tjenestested bliver Eriksmindevej 20, 2670 Greve.
Der vil ikke forekomme gudstjenester eller kirkelige handlinger i stillingen, men der kan være enkelte andre opgaver udenfor kirkerne.
Derudover skal de to kordegne sammen indgå i en gensidig vikarforpligtelse.
Der kan på sigt være pligt til at gøre tjeneste ved andre ansættelsesmyndigheder i Greve-Solrød Provsti i overensstemmelse med de aftaler menighedsrådet indgår/har indgået med andre ansættelsesmyndigheder.
Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10- Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10- Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.
Aftalen kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk
Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.
Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kordegne gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 1. Årslønnen aftales indenfor intervallet 323.233,66 kr. – 379.799,43kr.(nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 38.349,25 kr. (nutidskroner)
OK24 tillæg på 3.366,35 kr. (nutidskroner) pr. År.
Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem administrationschefen Danmarks Kordegneforening.
Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til enten Kordegn Marianne Hansen på telefon 4390 5577 eller mh@kildebr.dk alternativt adm. chef Axel Rewitz på telefon 2145 5860 eller abr@kildebr.dk
Ansøgningen med relevante bilag sendes til 7195fortrolig@sogn.dk i max to filer, gerne kun én. Ansøgninger som sendes med mere end to filer, vil ikke blive taget i betragtning, ligeledes vil ansøgninger, som menighedsrådet ikke finder relevante, heller ikke blive taget i betragtning.
Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 1. august 2025 klokken 12.00.
Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 32. Der kan evt. forventes to ansættelsessamtaler for egnede kandidater. Menighedsrådet kan desuden oplyse, at referencer vil blive indhentet.