
Kommunikationskonsulent med skarp pen og strategisk blik
Har du lyst til at arbejde med en bred vifte af kommunikationsopgaver? Er du god til at formulere dig på skrift, har du et strategisk blik på kommunikation, og har du lyst til at være med til at løfte og udvikle vores kommunikationsindsats inden for AMU- og erhvervsuddannelsesområdet? Så er du allerede et godt bud på TURs nye kommunikationskonsulent.
Om stillingen
Du får det faglige ansvar for kommunikationsopgaverne i TURs sekretariat. Sammen med det øvrige kommunikationsteam vil du komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver, inde i, og ude af huset, med projekter og den daglige drift, mens vi kommunikerer på tværs af organisationer og målgrupper.
- Du skal være med til at sætte retning for vores samlede kommunikationsindsats. Det betyder f.eks., at du skal være med til at udvikle vores nyheder og nyhedsprodukter, så vi sikrer, at de er relevante og engagerende for vores forskellige målgrupper – herunder lærlinge, virksomheder, skoler og organisationer. Det betyder også, at du kommer til at vejlede kolleger med forskellige fagligheder i at kommunikere målrettet samt udvikle strategier for markedsføring af vores kommercielle aktiviteter f.eks. inden for undervisningsmaterialer, faglærerkurser og testsystemer.
- Du kommer blandt andet til at arbejde med produktion af nyheder og nyhedsbreve. Vi forventer derfor, at du kan spotte historier, som understøtter vores faglige aktiviteter, at du skriver godt og kan vinkle en historie til flere medier og gøre - et til tider- fagtungt område læsbart og forståeligt for modtageren.
- Du vil skulle arbejde med opdatering af hjemmesider og andre digitale platforme, herunder www.tur.dk og transportuddannelser.dk. Vi forventer derfor, at du har erfaring med og interesse for web, digitale platforme og sociale medier - både med henblik på daglig drift og udvikling.
- Du kommer til at deltage i projekter – bl.a. ved at bidrage med kommunikation og markedsføring. Vi lægger derfor vægt på, at det falder dig naturligt at planlægge og koordinere og styre projekter, og at du sætter en ære i at have tjek på både deadlines og detaljer.
Vi lægger vægt på
Som kommunikationskonsulent i TUR lægger vi vægt på, at:
- Du er engageret, imødekommende og initiativrig
- Du trives med at tage ansvar og tilrettelægge egne opgaver – og det er en stor fordel, hvis du også har erfaring med opgaveplanlægning i et mindre team.
- Du vil arbejde praktisk med kommunikation og samtidig tænker strategisk
- Du har flair for og trives med at arbejde i en politisk styret organisation, som er en del af den danske arbejdsmarkedsmodel
- Du har interesse for uddannelsesområdet og finder glæde ved at opsøge de gode historier om uddannelser og kompetenceudvikling
- Du føler dig hjemme i en mindre organisation, som er bundet sammen af forskellige fagligheder, og du har lyst til at arbejde på tværs af forskellige aktiviteter og understøtte med relevante kommunikationsindsatser
- Du er positivt indstillet – også over for rutineopgaver
- Du er bekendt med forskellige CMS-systemer og har grafisk forståelse.
- Du har mindst fem års relevant erfaring fra lignende funktioner gerne inden for uddannelses- eller organisationsområdet
Vi tilbyder
En arbejdsplads, hvor der er fokus på faglighed og frihed under ansvar. Du får frie rammer, udfordringer og rig mulighed for afveksling i dine opgaver. Vi sætter pris på det gode samarbejde, og du kommer til at udføre dine opgaver i tæt samarbejde med knap 20 kollegaer med andre arbejdsområder. Vi har kontor i det centrale København tæt på hovedbanegården.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer pr. uge. Løn og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til Funktionærloven og i overensstemmelse med dine kvalifikationer.
Ansøgningsfrist
Ansøgning og CV sendes via knappen ”Ansøg” hurtigst muligt og senest søndag den 10. august 2025. Vi forventer at holde første samtaler 14. og 15. august.
Tiltrædelse
1. oktober 2025 eller hurtigst muligt.
Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationschef Anette Skovgaard Jensen, asj@tur.dk eller sekretariatschef Morten Ørnsholt på mail moe@tur.dk eller fra den 31. juli på tlf. 81 45 45 19.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Om TUR
TUR ejes af arbejdsgiverforeninger og fagforbund inden for transportbranchen og har til formål at varetage transporterhvervets uddannelsesmæssige interesser. Vi udvikler og vedligeholder erhvervs- og arbejdsmarkedsuddannelser samt undervisningsmaterialer, faglæreruddannelser og prøvesystemer, der understøtter uddannelsen af transportbranchens medarbejdere. TUR har en tæt dialog med landets AMU-centre og erhvervsskoler, som udbyder transportuddannelserne. Læs mere om TUR og sekretariatets arbejde på tur.dk.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.