Baymard Institute ApS
100 % hjemmearbejde

Medarbejder til finansiel kundesupport & debitorbogholderi

Nyder du at kommunikere med internationale kunder? Er du god til at hjælpe dem med at løse deres udfordringer med fakturabetaling?

Vi søger en fuldtidsansat, hjemmearbejdende medarbejder til finansiel kundesupport og debitorbogholderi.

Baymard Institute udfører omfattende UX-forskningsstudier og deler vores resultater via en specialbygget B2B SaaS-platform, der bruges af over 2.000 webshops, brands og bureauer i mere end 80 lande — herunder 71 % af Fortune 500 e-handelsvirksomheder. Vi er et fuldt distribueret team med cirka 50 medarbejdere på tværs af Amerika og Europa, som alle arbejder for at forbedre UX inden for e-handel.

Dine arbejdsopgaver

Du vil være ansvarlig for alle debitorbogholderi-opgaver i Baymard, herunder:

Fakturering og opkrævning:

  • Udarbejdelse og fremsendelse af præcise kundefakturaer.
  • Sikring af, at fakturering stemmer overens med kontraktbetingelser eller serviceaftaler.
  • Håndtering af faktureringsplaner ifm. fornyelse af servicekontrakter.

Onboarding af leverandører:

  • Opsætning af Baymard i kundernes egne, eksterne betalingssystemer.
  • Udfyldelse af kunders spørgeskemaer og onboardingprocesser.

Finansiel kundesupport:

  • Besvarelse af kundehenvendelser om fakturaer og betalingsbetingelser.
  • Løsning af uoverensstemmelser i forbindelse med fakturering.

Overvågning af betalinger:

  • Overvågning af indgående betalinger og opdatering af kundekonti.
  • Korrekt registrering af betalinger på tilhørende fakturaer.
  • Opfølgning på forfaldne betalinger og udsendelse af påmindelser.

Rapportering og afstemning:

  • Udarbejdelse af aldersfordelte debitoropgørelser og betalingsoversigter.
  • Afstemning af debitorer med hovedbogen.

Dine ansvarsområder kan også udvides til andre opgaver inden for bogholderi, regnskab og drift. Hvis du har interessen, kan du senere involveres i transfer pricing og lønopsætninger på tværs af lande.

Om dig

Vi søger en person der har en høj motivation for kundekommunikation omkring fakturering og leverandøropsætning.

Din præcise uddannelse og erhvervserfaring er mindre vigtig. En baggrund i bogholderi, debitor/kreditorhåndtering eller regnskab er naturligvis relevant, men ikke et krav. Det vigtigste er din motivation for god skriftlig kundekommunikation på engelsk – eksempelvis kan en baggrund i kundesupport også være relevant.

Vi oplærer dig i de processer, du endnu ikke kender. Derfor er lyst til at lære, en pragmatisk og løsningsorienteret tilgang vigtig, da vores kunder ofte har deres egne systemer og procedurer for at håndtere Purchase Orders, fakturaindsendelser og betalinger. Alle vores kunder ønsker at betale os – men mange gør det ikke rettidigt, fordi de er store organisationer med komplekse og bureaukratiske faktureringsprocesser. Derfor vil du også, som en del af rollen, få indsigt i hundredvis af forskellige betalingssystemer fra verdens førende brands.

Du bliver en del af økonomiafdelingen, men vil have tæt kontakt med både operations-, salgs- og supportteams. Baymards økonomiafdeling blev etableret for 2,5 år siden og er fortsat under udvikling i takt med, at Baymard vokser. Derfor er fleksibilitet en vigtig egenskab, og du skal være villig til at bidrage aktivt til at forme og forbedre vores processer.

Dine daglige opgaver

Typisk vil dine daglige opgaver (80% af tiden) være:

  • Udsendelse af fakturaer for tilbagevendende ydelser (f.eks. UX-audits, research-adgang osv.).
  • Udsendelse af fakturaer for engangsydelser (f.eks. UX-audits, enkeltbetalinger til Baymard, konferencedeltagelse m.m.).
  • Registrering og afstemning af indkomne betalinger.
  • Onboarding af Baymard som leverandør i kunders ERP-systemer.
  • Opfølgning på forfaldne fakturaer.
  • Support til kunder med betalingsproblemer.

Dine øvrige opgaver (20% af tiden) vil dække bredere områder inden for bogholderi og økonomisk drift.

Kvalifikationer

Vi leder efter følgende kompetencer:

  • Serviceorienteret: Du skal ofte hjælpe kunder med at finde ud af, hvordan de internt i deres organisation kan få en faktura oprettet korrekt.
  • Problemløser: Du skal være løsningsorienteret og pragmatisk. Hver kunde har sine egne unikke udfordringer.
  • Skriftlig engelskkundskab: Al kommunikation – internt og eksternt – foregår på engelsk.
  • Selvstændig: Du skal kunne strukturere og planlægge dit eget arbejde.
  • Fleksibel: Vores processer i økonomiafdelingen er stadig under opbygning, så du skal være indstillet på at bidrage til deres udvikling.
  • Teknologisk alsidig: Du skal kunne arbejde med data fra forskellige kilder (CSV, regneark m.m.). Kendskab til Visma E-conomic er en fordel.
  • Tålmodig: Nogle betalingsforløb og kundesupportsager kan tage lang tid (op til flere uger eller måneder).
  • Remote-parat: Vi er en fuldt distribueret virksomhed. Derfor skal du være komfortabel med at arbejde 100% hjemmefra.

Praktisk information

  • Lokation: Det er ikke nødvendigt at arbejde fra Danmark. 99 % af vores kunder og 85 % af medarbejderne er uden for Danmark. Al kommunikation foregår på engelsk.
  • Sprog: Du skal være flydende i skriftligt engelsk. Evnen til at læse danske regnskaber er en fordel, men ikke et krav.
  • Løn: Afhænger af dine kvalifikationer.
  • Startdato: Hurtigst muligt.
  • Rejseaktivitet: Begrænset; forvent 1-2 ugers rejse årligt (inkl. den årlige virksomhedstur).
  • Stillingen: 100 % hjemmearbejde på fuldtid.

Læs mere om Baymards kultur og værdier her. Du kan også overveje at oprette en gratis Baymard-konto for at udforske vores produkt.

Sådan søger du

Hvis du er interesseret i stillingen, så send følgende:

  1. En motiveret ansøgning på engelsk (PDF-format; 1-2 sider), hvor du beskriver, hvordan du matcher rollen og kvalifikationerne. (Påkrævet)
  2. Et CV (PDF-format) eller et link til din LinkedIn-profil. (Påkrævet)

Send ansøgningen via ansøgningsknappen.

(Alle ansøgninger behandles fortroligt.)

Ansøgningsfrist: 31. juli 2025.

(Ansøgninger vurderes løbende.)

Med venlig hilsen Andrea Bragonzi
Finance Lead, Baymard Institute

Henvisningsbonus: Hvis dette job ikke passer til dig, men du kender den rette kandidat, så send dem gerne linket til denne side. Hvis vi ansætter vedkommende, giver vi dig 1 års adgang til en Baymard ‘Core’-plan (værdi: $2.388/år).

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.