
Key Account Manager (KAM)
Ansvar og opgaver
Som Key Account Manager vil du være ansvarlig for en succesfuld og langsigtet ledelse og udvikling af udvalgte kunderelationer. Du vil fungere som medlem af den danske salgsledelse, og din nærmeste leder vil være Kristian G. Jørgensen, Administrerende Direktør for HAVI Logistics i Danmark.
Dit arbejdsområde består af følgende enheder:
- Planlægning, udvikling og implementering af Key Account planer.
- Regelmæssige møder med kunder for at sikre HAVI's ydeevne, kvaliteten af tjenesterne og opfyldelsen af kundernes behov.
- Løbende overvågning af kundens eget salg og forretning.
- Overvågning af rentabiliteten af kunderelationer og regelmæssig opdatering af priser og leveringsbetingelser baseret på dette.
- Salg af tillægsydelser.
- Aktiv brug og analyse af vores CRM-system.
- Aktiv dialog og samarbejde med virksomhedens interne funktioner.
- Internationalt samarbejde med HAVI-koncernens cluster salgsdirektør og andre kolleger i salgsorganisationen.
Som Key Account Manager måles din succes ved at øge omsætningen og rentabiliteten for dine egne kunder. Stillingen kræver interaktions-, forhandlings- og samarbejdsevner samt evnen til at se tingene fra kundens synspunkt.
Derfor håber vi, at du har færdighederne og evnen til at:
- skabe åben, direkte og funktionel dialog med kunder og interne interessenter
- forstå kundernes forretning og omkostningsstruktur
- indgå i en aktiv og frugtbar dialog til gavn for alle parter
- være konstruktiv og positiv i alle situationer
- løse selv vanskelige situationer med kundernes beslutningstagere (dine partnere omfatter kundevirksomhedsejere, administrerende direktører og supply chain managers)
- inspirerer forskellige parter til at arbejde mod det samme mål
- øge værdien af kunderelationen ved at udvide og udvikle services
- kommerciel, løsningsorienteret tænkning samt langsigtet salgsarbejde og partnerskab med vores kunder.
Vi håber, at dit arbejde viser entusiasme og en positiv og konstruktiv holdning, der også smitter af på andre. Vi værdsætter selvledelse, innovation og evnen til at tænke analytisk. Vores virksomhedskultur og kommunikation lægger vægt på pålidelighed, ærlighed og åbenhed. Koncernsproget i HAVI er engelsk.
For at få succes i stillingen skal du have erfaring med succesfulde Key Account Manager-stillinger eller lignende salgs- eller account manager-stillinger. Vi betragter erfaring inden for logistik- eller foodservicebranchen som en fordel. Som Key Account Manager er du medlem af det danske salgsledelsesteam, men du behøver ikke nødvendigvis at have erfaring med dette. Men din evne til at absorbere nye ting og lære på jobbet er så meget desto mere værdifuld.
Hvis du har spørgsmål til stillingen ...
... så hører Laura Jensen, HR, meget gerne fra dig. Hende fanger du på e-mail: laura.jensen@havi.com eller på telefon 61 24 03 84.
Vil du søge stillingen ...
... så kan du søge via QuickApply. Søg så snart du kan, for vi kalder løbende kandidater ind til samtale.
Hos HAVI sætter vi pris på diversitet, og vi ønsker, at vores virksomhed afspejler forskelligheden i samfundet. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede kandidater til at søge.
Om HAVI
HAVI er en global, privatejet virksomhed med fokus på innovation, optimering og styring af forsyningskæderne for førende mærker. HAVI tilbyder tjenester inden for analyse, emballage, indkøb, supply chain management og logistik og samarbejder med virksomheder for at løse både store og små udfordringer på tværs af forsyningskæden. HAVI blev grundlagt i 1974 og beskæftiger mere end 10.000 mennesker og betjener kunder i over 100 lande.
Hos HAVI Danmark er vi over 170 ansatte, der servicerer vores kunder på tværs af Danmark, gennem vores distributionscentre i Vejle og Ishøj.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.