IT-Center Fyn
Sønderborg

Deltids IT-supporter til Sønderborg

IT-Center Fyn søger en IT-servicetekniker til at varetage IT-support og serviceopgaver på en af IT-Center Fyns partnerskoler, Alssundgymnasiet Sønderborg.

Alssundgymnasiet Sønderborg (AGS) tilbyder en bred gymnasial uddannelse med fokus på fællesskab og faglighed. Skolen har 12 klasser, 300 elever og 40 ansatte. AGS er et gymnasium med en stærk scienceprofil og har stort fokus på digitale færdigheder, bæredygtighed og samarbejde med lokale virksomheder og unge fra andre europæiske lande. AGS har en kultur båret af tillid, åbenhed og samarbejde på tværs af organisationen.

IT-Center Fyn er et statsligt IT-servicefællesskab, som varetager IT-drift, -support og -udvikling for 37 gymnasier og VUC’er fordelt på 45 adresser rundt omkring i Danmark. Vi er 58 engagerede medarbejdere, som sikrer, at lærere og elever på skolerne har et effektivt og velfungerende IT-system, som medvirker til at skabe de bedste læringsmiljøer i Danmark. Systemspecialister, ledelse og administration arbejder i Odense.

Jobbeskrivelse

På skolen vil du have ansvaret for deployment, fejlsøgning og fejlretning på IT-udstyr, brugersupport, dokumentation af opsætninger og rutiner og især det daglige samarbejde med skolens ledelse og øvrige nøglepersoner. Du vil også blive et centralt medlem i skolens IT-udvalg, som er et pædagogisk udvalg med fokus på IT-didaktik.

IT-supporten sker efter et fælles koncept i IT-Center Fyn, så opsætninger og rutiner er ens på alle skoler. Vi anvender TOPdesk service management system. Du vil få en hverdag, som du planlægger og administrerer i samarbejde med dine kolleger og skolen. Du deltager i fællesmøder i Odense ca. hver 8. uge. Arbejdet sker desuden i tæt samarbejde med systemspecialisterne i Odense.

Skolen lægger stor vægt på digitale platforme i undervisningen og arbejder primært i Office 365.

I alle undervisningslokaler er der moderne IT-udstyr og alle medarbejdere har fået udleveret en bærbar pc. Mange elever anvender programmer og læringsplatforme, som skolen stiller til rådighed og som vi forventer du vil sætte dig ind i og hjælpe med. Du vil derfor få en stor berøringsflade med både elever og ansatte. Vi vægter den udadvendte, opsøgende og kommunikative del af IT-supporten højt. Skolen forventer fleksibilitet ift. skoleårets gang, hvor særligt skolestart og eksamen har høj prioritet.

IT-Center Fyn lægger vægt på ærlighed, åbenhed, respekt og godt humør.

Kvalifikationer og profil

Vi forventer at du:

  • Er serviceminded, synlig, fleksibel og sætter en ære i at give den enkelte bruger en god oplevelse
  • Har gode evner til at kommunikere og samarbejde med elever og kolleger m.m., både skriftligt og mundtligt.
  • Er selvdreven og vant til selv at planlægge din hverdag, så opgaver bliver løst i den rækkefølge, der imødekommer mange forskelligrettede ønsker bedst.
  • Er udadvendt, har et godt humør og en ansvarlig og konstruktiv tilgang til en afvekslende hverdag, hvor forandringer indgår som en naturlig del.

Vi forventer, at du har viden og erfaring inden for følgende områder:

  • Grundigt kendskab til brug og support af Office 365, især Teams.
  • Brugersupport og -vejledning.
  • Installation og vedligeholdelse af computerudstyr og programmer.
  • Fejlretning på trådløst netværk, computere og printere.
  • Erfaring med support i et blandet miljø med devices fra bl.a. Microsoft og Apple.
  • Vedligeholdelse af dokumentation.
  • Andre IT-tekniske opgaver efter aftale med skolen.

Du skal have kørekort til personbil og have rådighed over en bil.

Uddannelsesmæssig baggrund

Din indgangsvinkel til stillingen kan være mange. Du kan have en uddannelse som IT-supporter eller lignende eller have en god erfaring med IT-support fra tidligere jobs.

Ansættelsesforhold

Ansættelse sker i henhold til HK-IT’s overenskomst med Staten. Udgangspunktet er løngruppe 2, trin 1 til 5 afhængig af erfaring, hertil evt. kvalifikationstillæg. Stillingen er omfattet af pensionsordning. Din tiltrædelse sker så hurtigt som muligt. Arbejdstiden er 20 timer/uge med betalt frokost og flexordning. Din ansættelse sker hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger

Vi opfordrer alle til at ansøge stillingen, uanset køn, alder og etnicitet. Du kan få flere oplysninger om stillingen på itcfyn.dk og ved henvendelse til Thomas Eriksen: Tlf. 29 20 22 72, e-mail: ther@itcfyn.dk.

Du er også velkommen til at besøge AGS. Spørgsmål om skolen kan du rette til rektor Malene S. Nielsen mn@ags.dk eller tlf. 74 42 05 01.

Ansøgningen sender du til: ansogning@itcfyn.dk. I emnefeltet skriver du “IT-supporter Alssundgymnasiet Sønderborg”

Ansøgningsfrist

Ansøgning på maksimalt én side på dansk og CV i pdf-format skal være modtaget senest 1. juli 2025. Du bør vedlægge relevante eksamensbeviser, certifikater, udtalelser og lign.

Der vil løbende blive afholdt jobsamtaler i Odense. Hvis du ikke hører noget inden 4. juli 2025 er jobbet besat til anden side.

Persondata

Når du sender en ansøgning til IT-Center Fyn, samtykker du til, at vi behandler dine oplysninger.

Se mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger her.