Prins Henriks Skole
Frederiksberg C

Forretningsfører/Business manager/Responsable financier

English version below

Drømmer du om at være en del af et spændende, internationalt miljø, hvor formidling, nytænkning og uddannelse er i centrum? Prins Henriks Skole i København søger en ny medarbejder!

Vi er en særlig multikulturel og spændende skole i København med mere end 800 elever fra børnehave til 3.g.

Bliv en del af et engageret uddannelsesmiljø, hvor høj fransk faglighed møder den skandinaviske åbenhed.

  • Medlem af AEFE-netværket
  • Undervisning der følger de franske undervisningsprogrammer, mulighed for danske eksamener
  • En moderne skole på Rolighedsvej 39, Frederiksberg
  • Historisk skole med dansk-franske bånd siden 1954
  • Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie, protektor siden juni 2024
  • Elever, som er nysgerrige, flersprogede og åbne overfor verden.

Om stillingen

Som forretningsfører vil du være økonomi- og administrationschefens højre hånd i alle spørgsmål om regnskab og administration af løn. Du får ansvaret for udarbejdelse af budgetter, opfølgning på budgettet i forhold til gældende regler, samt for at levere nøgletal til brug for ledelsens styring og politik.

Du bliver den primære kontaktperson i forhold til relevante myndigheder (det danske undervisningsministerium, AEFE, kommuner) i forbindelse med afrapporteringskrav. Du vil lede et team på to personer og følge op på om budgetterne bliver overholdt i skolens forskellige afdelinger (undervisning, fritidsordning, vedligeholdelse, IT, kantine, sikkerhed). Du vil fungere som stedfortræder for økonomi- og administrationschefen i dennes fravær.

Primære opgaver

1. Økonomistyring og regnskab

  • Varetage skolens regnskab.
  • Udarbejde både periodiske, måneds- og årsregnskaber.
  • Deltage i udarbejdelsen af budget sammen med økonomi- og administrationschefen og sikre opfølgning.
  • Analysere budgetafvigelser og foreslå mulige tilpasninger.
  • Udarbejde regnskab til revisionen.
  • Administrere årsafslutning og oprettelse af nyt regnskabsår.
  • Overvåge bankafstemning og diverse månedlige afstemninger (løn, skolepenge, debitorer, kreditorer osv.)
  • Administrere kassebeholdning og likviditet.
  • Registrere og godkende fakturaer i E-conomic.

2. Administration af udbetalinger

  • Oprette månedlige betalinger: løn, pension, skat, ATP, betalt ferie.
  • Beregne lønsatser for nyansatte.
  • Kontrollere at lønninger opdateres efter de gældende satser og aftaler (DSA Løn).
  • Foretage månedlige afstemninger mellem DSA, E-conomic og regnskab.
  • Indsende erklæringer og ansøgninger om refusion (sygdom, barsel, Vikarkassen) via Virk.dk og andre platforme.
  • Indberette diverse statistikker, vedr. løn (Danmarks statistik, Undervisningsministeriet, etc.)
  • Administrere ansættelseskontrakter og personaleregistre (fravær, aktivitetsplaner, etc.)

3. Ledelse og supervision

  • Lede og motivere regnskabsteamet (2 personer).
  • Supervisere og kontrollere:
    • Ansøgning om refusioner (sygdom, barsel).
    • Håndtering af løn og indberetning af vikarrefusion.
    • Bogføring af ind- og udgående betalinger.
    • Opkrævning og opfølgning på skolepenge.
    • Bankafstemninger og kontrol af bogføring.
    • Opfølgning og kontrol af kommunale tilskud.

4. Deltagelse i udvalg og projekter

  • Deltagelse i konferencer, møder og seminarer relateret til budget- og økonomistyring.
  • Bidrage til administrative udviklingsprojekter sammen med ledelsen.

Nødvendige kompetencer

  • Indgående kendskab til regnskab og budgetstyring.
  • Grundigt kendskab til dansk lovgivning inden for arbejdsmarked og skat.
  • Indgående kendskab til regnskabsværktøjer (E-conomic, DSA Løn).
  • Detaljeorienteret, organisationstalent og analytisk.
  • Lederegenskaber og team-spirit.
  • Godt kendskab til fransk og dansk (skriftligt og mundtligt).

Ansættelsesvilkår

  • Stillingen er i København.
  • Tæt samarbejde med ledelse og de administrative medarbejdere.
  • Deltagelse i skolens liv i en international kontekst.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Pierre LARTIGUE på følgende adresse: hr@lfph.dk

Send ansøgning og CV til hr@lfph.dk. Vi behandler ansøgningerne løbende, så send din ansøgning allerede nu. Vi lukker ansøgningsfristen, når vi har fundet den rette kandidat.


Financial manager

Would you like to be part of an exciting, international environment where communication, innovation, and education are central? Prins Henrik School (LFPH) in Copenhagen is looking to hire a financial manager.

We are a uniquely multicultural and exciting school in Copenhagen with more than 800 students from preschool to the final of secondary school (corresponding to Danish "3.g").

Become part of a committed educational environment where high French academic standards meet Scandinavian openness. LFPH is:

  • A member of the AEFE network
  • Offers a French curriculum, along with qualifying Danish exams
  • A new state of the art school building situated Rolighedsvej 39, Frederiksberg
  • A historic school with Danish-French ties since 1954
  • Her Royal Highness Princess Marie, patron since June 2024
  • Students who are curious, multilingual, and open to the world.

About the position

As Financial Manager, you will assist the Head of Finance and Administration in all matters concerning accounting and payroll administration. You will be responsible for preparing budgets, monitoring the budget in relation to all applicable regulations, and providing key figures for the management of the establishment.

You will be the main point of contact for all regulatory authorities (the Danish Ministry of Education, AEFE, the municipalities) in regard to reporting requirements. You will lead a team of two people and monitor whether budgets are maintained within the school's various departments (teaching, after-school care, maintenance, IT, canteen, security). You will act as a deputy for the Head of Finance and Administration in their absence.

Primary tasks

1. Financial Management and Accounting

  • Manage the school's accounting.
  • Prepare periodic, monthly, and annual accounts.
  • Participate in budget preparation with the Head of Finance and Administration and ensure a follow-up.
  • Analyze budget deviations and propose possible adjustments.
  • Prepare accounts for auditing.
  • Administer year-end closing and creation of a new fiscal year.
  • Monitor bank reconciliation and various monthly reconciliations (payroll, tuition fees, debtors, creditors, etc.).
  • Manage cash flow and liquidity.
  • Register and approve invoices in E-conomic.

2. Administration of Payments

  • Create monthly payments: salary, pension, tax, ATP (Danish supplementary labour market pension), paid vacation.
  • Calculate salary rates.
  • Verify that salaries are updated according to current rates and agreements (DSA Løn - Danish Salaried Employees' Association Payroll).
  • Perform monthly reconciliations between DSA, E-conomic, and accounting.
  • Submit declarations and applications for reimbursement (sickness, maternity/paternity leave, Vikarkassen - temp agency fund) via Virk.dk and other platforms.
  • Report various statistics related to payroll (Statistics Denmark, Ministry of Education, etc.).
  • Administer employment contracts and personnel records (absence, activity plans, etc.). for new employees.

3. Management and Supervision

  • Lead and motivate the accounting team (2 people).
  • Supervise and control:
    • Apply for reimbursements (sickness, maternity/paternity leave).
    • Handle payroll and reporting of substitute reimbursement.
    • Booking of incoming and outgoing payments.
    • Collection and follow-up on tuition fees.
    • Bank reconciliations and control of bookkeeping.
    • Follow-up and control of municipal grants.

4. Participation in committees and projects

  • Participation at conferences, meetings, and seminars related to budget and financial management.
  • Contribute to administrative development projects with management.

Required competencies

  • In-depth knowledge of accounting and budget management.
  • Thorough knowledge of Danish legislation within the labor market and taxation.
  • In-depth knowledge of accounting tools (E-conomic, DSA Løn).
  • Detail-oriented, talent for organisation, and analytical.
  • Leadership skills and team spirit.
  • Working knowledge of French and Danish (written and spoken).

Terms of employment

  • The position is in Copenhagen.
  • Close cooperation with management and administrative staff.
  • Engage with the school functions and the international context.

If you have any questions about the position, please feel free to contact Pierre LARTIGUE at the following address: hr@lfph.dk

Please send your application and CV to hr@lfph.dk. Applications are reviewed on a rolling basis. We will close the application deadline when we have found the right candidate.