
Visitor Service Coordinator til butikken
Brænder du for at arbejde i en butik med spændende produkter, hvor du står for den gode gæstemodtagelse, og er du god til at koordinere, skabe holdånd og er den fødte vært? Så er det lige dig, vi mangler!
ARKEN Museum for Samtidskunst søger en medarbejder til vores gæstemodtagelse som får et særligt ansvar for at sikre den bedst mulige gæsteoplevelse og ansvar som koordinator i den daglige drift og udvikling af billetsalg, modtagelse af gæsterne og butik.
Om stillingen
ARKEN har høje ambitioner ift. gæsteoplevelsen. Alle skal – uanset om de er førstegangsbesøgende, turister, stamgæster, mødedeltagere eller går i 5. klasse – føle sig godt modtaget og have den bedst mulige oplevelse, når de besøger ARKEN.
Det er et centralt mål at tiltrække endnu flere besøgende og opbygge langvarige relationer med vores gæster, bl.a. gennem et stærkt og engageret værtskab. Det stigende besøgstal og omverdenens forventninger til et museumsbesøg på højt internationalt niveau kræver en yderligere professionalisering af museets værtskab, brugerrejsen, digitalisering og kvaliteten i museumsoplevelsen. Det kræver nye ressourcer.
Vi søger derfor en daglig koordinator til at guide og inspirere teamet i en nyoprettet stilling som Visitor Service Coordinator, som med energi, handlekraft og ansvar sikrer, at vores gæster får en uforglemmelig oplevelse fra start til slut.
ARKENs gæstemodtagelse
Gæsterne på ARKEN spænder bredt fra skoleklasser, der kommer til undervisningsforløb, mangeårige Klub ARKEN medlemmer, unge gæster, familier, erhvervskunder og koncertgæster. Vi i gæstemodtagelsen er både de første og sidste vores gæster møder. Butikken har åbent i hele museets åbningstid og ved forskellige arrangementer og events. Hele butikken og gæstemodtagelsen står overfor en omfattende renovering efter sommerferien, der både skal understøtte den gode gæsteoplevelse og digitalisering.
Rolle, ansvar og opgaver
Du bliver vores ansigtet udadtil og en central del af værtsrollen, hvor det handler om at levere nærværende service og skabe en glad og imødekommende atmosfære.
Dit arbejde vil primært foregå på gulvet i vores butik/billet-område, hvor du er med til at sikre, at alle får en kvalitetsoplevelse fra de kommer til museet til det øjeblik, hvor de forlader os igen med et ”tak for i dag og på gensyn”.
Du vil bl.a. arbejde med brugerundersøgelser, Copenhagen Card, Wonderful Copenhagen og lign. og den viden, du opbygger herfra, vil du dele med dine kolleger og gøre aktivt brug af i dagligdagen. Du vil referere til museets Head of Shop & Visitor Service.
Konkret er dine daglige opgaver:
- Ansvar for koordination af den daglige drift og bemanding ’på gulvet’ i butik og billetområdet
- Salg af billetter, servicering af gæster, der har lejet lokaler og generel guidning til en god museumsoplevelse
- Vagtplanlægning og andre administrative opgaver
- Koordinering med museets Event- og Formidlingsafdelinger ifm. afvikling af museets kommercielle aktiviteter
I et tæt samarbejde med Head of shop & Visitor Service vil du også indgå i løsningen af følgende opgaver:
- Ressourcestyring for området
- Optimering af arbejdsgange og udarbejdelse af arbejdsprocesser for butik/billet-teamet, herunder digitalisering
- Løbende udvikling af gæsteserviceområdet inkl. butiksbetjening med fokus på nærværende publikumsmodtagelse
- Håndtering af pop-up butikker
- Oplæring, løbende rekruttering og onboarding med fokus på velinformeret informationsniveau og trivsel i teamet
Din profil
Vi forestiller os, at du har erfaring i at udvikle det gode værtskab fra oplevelses-, kultur- eller servicebranchen, og gerne med kendskab til museums- og turismeområdet.
Du har et skarpt æstetisk blik, er udpræget kvalitetsbevidst og forstår, at vi sammen udvikler museet på tværs af organisationen.
For at lykkedes i stillingen, skal du trives i en rolle, hvor tempoet til tider kan være højt, og hvor visioner og praktiske gøremål skal gå hånd i hånd. Som koordinator for værtskab og gæsteoplevelser er du både tydelig og inddragende, og du har fokus på at inspirere og engagere dine kolleger. Derudover forstår du betydningen af et godt arbejdsmiljø og kan skabe struktur over teamets daglige opgaver.
Vi forventer at du:
- Har en relevant uddannelsesbaggrund som f.eks. service- og oplevelsesøkonom, hospitality management eller butiksassistent med relevant videreuddannelse indenfor samme og lign.
- Har relevant og solid erfaring fra en publikumsrettet funktion på en kulturinstitution eller indenfor lignende område i detailhandlen eller hotelbranchen
- Erfaring med vagtplanlægning, både langsigtet og i det daglige. Gerne kendskab til LessorWorkforce
- Har stærke digitale kompetencer, herunder gerne erfaring med POS, Microsoft Business Central, samt håndtering af medlemskaber/årskort
- Drives af at modtage gæster og yde professionelt gæsteservice
- Er velorganiseret og har gode salgskompetencer, herunder mersalg
- Har overblik, ordenssans, og er omhyggelig og som oftest et skridt foran og tænker selvstændigt
- Er både selvkørende og en teamplayer – gerne med kompetencer indenfor konflikthåndtering
- Har et veludviklet servicegen og er udadvendt, smilende og imødekommende
- Taler dansk og engelsk på højt niveau og kan servicere mennesker fra hele verden og i alle aldre, både på skrift og i tale
ARKEN som arbejdsplads
Du får en spændende og alsidig hverdag på et museum med dybt engagerede kolleger og stor entreprenørånd. Vi har ordnede forhold ift. løn, pension, ferie, afspadsering m.m. Du vil også blive en del af en farverig arbejdskultur, hvor du som medarbejder får mulighed for at opleve kulturen helt tæt på. Vi tilbyder sundhedsordning, forskellige personalegoder ift. andre kulturinstitutioner, frokostordning og personalearrangementer m.m.
Er du interesseret?
Stillingen som Visitor Service Coordinator er en fastansættelse i en fuldtidsstilling på gennemsnitlig 37 timer om måneden under museets HK overenskomst. Du vil indgå i en vagtplan, der følger ARKENs åbningstider, og have minimum en hel weekendvagt pr. måned. Desuden kan arbejde om aftenen forekomme ved særarrangementer.
Stillingen er med tiltrædelse pr. 1. august 2025.
Lønnen forhandles efter kvalifikationer og efter principperne om ligeløn og i henhold til overenskomsten med HK.
Vi opfordrer alle uanset køn, etnicitet, alder eller handicap til at søge stillingen.
Send din ansøgning og CV senest den 11. juni 2025 2025 via linket "Ansøg".
Vi holder ansættelsessamtaler den 18. juni 2025.
Vil du gerne vide lidt mere, er du velkommen til at kontakte vores Head of Shop & Visitor Service anne.glintborg@arken.dk eller mobil 5167 0210.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Bliv en del af ARKEN
Vidste du, at ARKEN er Danmarks største museum for samtidskunst? ARKEN ligger naturskønt ud mod Ishøj Strand og rummer 13.500 m2 kunstudstillinger, som både omfatter ARKENS egen samling af kunstværker og skiftende udstillinger, ca. 5-6 udstillinger årligt, som overlapper hinanden. Huset er dynamisk med arbejdende kunstnere, kunstværker, installationer, film, omvisninger samt events og arrangementer – og det rummer også butik og café. Museet har ca. 65 fastansatte og 55 timelønsansatte medarbejdere.
ARKEN er en selvejende institution med en bestyrelse som den øverste myndighed, mens direktør Marie Nipper står i spidsen for den daglige ledelse.
Læs mere om ARKEN på www.arken.dk
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.