Haderslev Kommune
Haderslev og mulighed for hjemmearbejde

Afdelingsleder til Udbud og Finansiel Kontrol

Haderslev Kommune søger en nærværende og faglig kompetent afdelingsleder til Udbud og Finansiel Kontrol.

Om stillingen

Som afdelingsleder vil du have ansvaret for at sikre høj faglig kvalitet i afdelingens opgavevaretagelse og implementere strategier, mål og værdier for Udbud og Finansiel Kontrol. Du vil spille en central rolle i at sikre god service samt skabe og vedligeholde en attraktiv arbejdsplads.

Leder for en ambitiøs afdeling

Teamets 12 dygtige medarbejdere varetager mangeartede opgaver indenfor Opkrævning, Indkøb og Udbud samt Finansiel Kontrol, hvor du bidrager med dit klare overblik, som sikrer og udvikler en fortsat kompetent opgaveløsning. Du har stærke empatiske kompetencer og samtidig også modet til at være konstruktivt kritisk og sætte dig igennem, når situationen kræver det. Du er kendt som en holdspiller, der bakker fagligheden i teamet op til gavn for både den enkelte medarbejder og teamets samlede varetagelse af opgaverne.

Udover den daglige personaleledelse af Udbud og Finansiel Kontrols medarbejdere bliver nogle af de væsentlige indsats- og udviklingsområder:

  • med et strategisk og visionært blik: At udvikle egen afdeling til at kunne håndtere fremtidens opgavevaretagelse
  • som personaleansvarlig: At sikre et godt arbejdsmiljø og medarbejdertrivsel, herunder afholdelse af medarbejderudviklingssamtaler (MUS), handleplaner ift. trivselsundersøgelser og introduktion af nyansatte
  • faglig ledelse: At kvalitetssikre sager og udvikling af faglige løsninger, samarbejde med relevante myndigheder, samarbejdspartnere og borgere

Vi forventer, at du har minimum 3-5 års ledelseserfaring. Din erfaring med økonomistyring, udbud og indkøb fra en politisk ledet organisation, giver dig din solide faglige ballast, når du i rollen som personaleleder understøtter vores dygtige medarbejdere. Vi forestiller os, at du er et autentisk menneske med gode sunde værdier og et blik for, at god trivsel og humor kan være en aktiv katalysator i forbindelse med løsningen af vanskelige opgaver eller udfordrende relationer.

Nærvær, kompleksitet og samarbejde

Du hviler i dig selv, du evner at lytte, og du ved, at du:

  • Trives med at arbejde i en politisk styret organisation
  • Har stærke analytiske kompetencer og kan arbejde selvstændigt
  • Kan kommunikere klart og tydeligt i skrift og tale – med blik for målgruppen
  • Evner at være tovholder/projektleder på forskellige typer af opgaver
  • Kan begejstre og have mod og styrke til konstruktivt at udfordre det eksisterende
  • Kan bevare overblikket – også når det går stærkt
  • Bidrager med din erfaring og menneskelige kvaliteter i ledergruppens sparring og samlede udvikling

Vi kan tilbyde:

  • En stilling, hvor du i høj grad har medindflydelse på den faglige retning og opgavehåndtering
  • En central rolle midt i vores organisation, hvor du vil blive en vigtig rådgiver for ledere, chefer og direktører i
  • de fagforvaltninger, du samarbejder med
  • Et bredt netværk af både eksterne og interne samarbejdspartnere, hvor du får en central plads i vores
  • indkøbsfællesskab med 5 andre kommuner
  • Et fleksibelt arbejdsmiljø, hvor planlægning af egen tid og hjemmearbejdsdage er en naturlig del af vores
  • arbejdsuge
  • Dygtige og erfarne medarbejdere og et uhøjtideligt og humoristisk teammiljø, hvor samarbejde og kollegial sparring er i højsædet
  • Mulighed for uddannelse og efteruddannelse.

Indflydelse i en ambitiøs organisation

Du vil referere til økonomichef Jane Birkegaard Andersen. Du vil indgå i en ledergruppe med lederen for Budget og Økonomi og lederen for Løn, Automatisering og Forsikring, hvor du bidrager til det tværgående samarbejde og den ledelsesfaglige udvikling. Vi har en uhøjtidelig, ærlig og tillidsfuld omgangstone, men vil også udfordre hinanden, så vi udvikler os sammen.

Du ved af erfaring, at du evner at samarbejde med ledere på alle niveauer af organisationen. Du formår at give solid sparring og rådgivning, og du trives godt med at udfordre dine kolleger og afsøge muligheder sammen med dem.

Løn- og ansættelsesforhold

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst.

Tiltrædelse den 1. august 2025.

Vil du vide mere?

Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt endelig økonomichef Jane Andersen på mail: jba@haderslev.dk eller telefon 41 62 10 74.

Ansøgning

Send din ansøgning, CV og relevante bilag via ansøgningsknappen senest den 12. juni 2025 kl. 12.00.

Første ansættelsessamtale vil blive afholdt den 16. juni 2025. I forbindelse med anden samtale den 25. juni 2025 vil der indgå personlighedsprofil og case. Bliver du inviteret til 1. samtale, du får besked den 13. juni 2025.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Haderslev Kommune

Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.