
Sportslig koordinator i Boldklubben Hellas
Brænder du for foreningslivet, og vil du være med til at gøre en forskel for børn og unge , der dyrker den fedeste sport i verden: fodbold? Er du udadvendt, god til at skabe nye relationer og har gode organisatoriske evner? Så er du muligvis vores nye sportslige koordinator med fast deltidsansættelse på 20 timer om ugen.
I Boldklubben Hellas har vi mere end fordoblet medlemstallet indenfor de seneste år, og vores aktiviteter er spredt på tværs af alder, køn og niveau. Vores grundværdier kammeratskab, udvikling, glæde, engagement og respekt er grundstenen i alt, hvad vi foretager os, og vi har både et socialt partnerskab og pigepartnerskab med Københavns Kommune, med det formål at være synlige og tage et socialt ansvar i lokalområdet.
Som sportslig koordinator vil dit primære fokusområde være børne- og ungdomsafdelingen, hvor du skal være omdrejningspunktet for at implementere klubbens værdier og sikre den sportslige kvalitet til træning og kamp i tæt samarbejde med klubbens andre ansatte og mange frivillige. Derudover skal du sammen med Børne- og ungdomsudvalget og den sportslige ledelse være med til at give input til den sportslige udvikling i klubben og efterfølgende drive denne udvikling.
Dine opgaver vil være mangeartede og i samarbejde med klubbens administration og sportslige ledelse såsom:
- Ansvarlig for den sportslige kvalitet til træning, gennem inspirationstræninger, træner- og holdledercoaching.
- DBU børnetræner – deltager i møder for DBU børnetræner netværk.
- Træner- og holdlederrekruttering efter behov.
- Samarbejde med årgangene omkring god modtagelse af nye spillere.
- Planlægge og afholde årlige årgangsmøder.
- Støtte årgangene ved forældre- og årgangsmøder.
- Arbejde med overgangen fra ungdom til senior.
- Ansvarlig for overordnet etablering og gennemførelse af skills og ekstra træninger
- Ansvarlig for den årlige mikrofodboldskole for U6-U8 og medansvarlig for DBU fodboldskole for U8-U15.
- Ansvarlig for gennemførelse af stævner og turneringer (herunder Hellas traditionsrige five-a-side turnering).
- Ansvarlig for træner- og dommeruddannelser, herunder afholdelse af interne uddannelser og sikre kommunikation af tilbud om eksterne uddannelser.
- Tjekke faciliteter og baner samt sikre, at alle årgangene har de nødvendige materialer.
- Koordinere samarbejde med samarbejdspartnere og interessenter
- Arbejde tæt sammen med vores sociale partnerskabs projektleder om relevante tiltag.
Du vil indgå som en aktiv del af Hellas’ organisation, sportslige ledelse og børne- og ungdomsudvalg, der har til opgave kontinuerligt at forbedre og optimere klubbens struktur i henhold til klubbens værdier, der vil derfor være daglig kommunikation og koordinering med administration og ledelsen i Hellas. Afrapportering til bestyrelsen sker via B&U formanden.
Person profil
Faglig:
- Foreningsmenneske (fra breddeklub vil være en fordel)
- Sportslig uddannelse vil være en fordel
- Fodboldtrænererfaring og uddannelse på minimum B1 niveau
- Gode pædagogiske evner
- Rutineret PC bruger
Personlig:
- Udadvendt og opsøgende
- God til at skabe kontakter og etablere samarbejder
- Gode kommunikationsevner både i skrift og tale
- Kan arbejde selvstændigt og struktureret
- Velstruktureret og en god organisator er et absolut MUST
- God til at implementere projekter fra idé til praktisk gennemførelse, samt evaluering
Arbejdstid- og forhold
Medarbejderen vil referere til BK Hellas’ ledelse (daglig leder er B&U formanden og bestyrelsen) med arbejdsplads i klubhuset på Engdraget 2, 2500 Valby. Den ugentlige arbejdstid er fastsat til 20 timer, men med mulighed for indbyrdes fleksibilitet (efter aftale). Den primære arbejdstid vil i løbet af ugen være mellem 16.00-19.30, hvor klubbens træninger typisk ligger. Weekendarbejde kan også forventes i et vist omfang f.eks. i forbindelse med hjemmekampe, stævner og diverse arrangementer.
Ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte: B&U formand Martin Bang-Hansen på telefon: 2710 4114 /e-mail: ungdomsformand@bk-hellas.dk.
Ansøgning og CV sendes til bk-hellas@bk-hellas.dk senest den 1. juni 2025 og markeres med ”Ansøgning sportslig koordinator” i emnefeltet.
Det forventes, at der afholdes ansættelsessamtaler i løbet af juni måned 2025.
Hvis du er interesseret i at læse mere om os, kan du besøge vores hjemmeside på: www.bk-hellas.dk.
Tiltrædelse
Stillingen forventes tiltrådt senest den 1. august 2025.