Frederiksværk Provsti søger provstisekretær til alsidig, sjov og udfordrende hverdag

Vi tilbyder en arbejdsplads med en uformel omgangstone, spændende opgaver og godt humør. Du får nøglefunktion på kontoret som den koordinerende og samlende medarbejder.

Frederiksværk Provsti søger en struktureret og grundig provstisekretær med høj faglighed inden for offentlig administration.

Stillingen er en fuldtidsstilling. Tiltrædelse den 1. august 2025 eller efter nærmere aftale.

Arbejdsopgaverne er en god blanding af jura, sagsbehandling, koordinering, tilsyn, rådgivning og sparring. Det er provstisekretærens opgave at støtte provst og provstiudvalg i det daglige arbejde ved at skabe overblik og samtidig have øje for detaljen.

Du vil blive en del af vores kontor i Helsinge. Her er vi til daglig to provstisekretærer, en personalekonsulent og provsten. Derudover vil vores formand for provstiudvalget også være til stede på kontoret 1-2 dage om ugen.

Der er et tæt og uformelt samarbejdsklima, præget af humor og godt kollegaskab – også når der et travlt. På lidt længere sigt arbejder vi på at udvide bemandingen, så vi også får selskab af en bygningskonsulent, der kan hjælpe vores menighedsråd.

Arbejdsopgaver:

  • Sekretær for provstiudvalg. Forberedelse af møder, deltagelse i møder og opfølgning på sagsbehandling
  • Korrespondance, sagsbehandling, elektronisk journalisering og kvalitetssikring i F2
  • Deltagelse i provstesyn og ajourføring af synsprotokoller
  • Forberedelse af materiale til budgetsamråd, herunder medvirke til at udarbejde oversigter, statistikker og oplæg
  • Sparringspartner for provst og formand om udvikling af provstiets opgaver og styring af årshjul
  • Forberedelse, afvikling og opfølgning af andre møder for provsten
  • Rådgivning af menighedsråd og præster
  • Behandling af præsters ansøgning vedr. ferie og befordring samt behandling af fravær
  • Understøtte og tovholder for provsti- og menighedsrådssamarbejder
  • Ad hoc-opgaver for provstikontorets daglige drift

Vi søger en sekretær, som:

  • har erfaring inden for offentlig administration og det forvaltningsretlige område, eller anden relevant erfarings- og uddannelsesbaggrund
  • selvstændigt er i stand til at skabe struktur, overblik og rutiner i forhold til dine egne ansvarsområder og arbejdsopgaver
  • har stærke kommunikationsfærdigheder i dansk skrift og tale og er en dygtig referent
  • finder det spændende at sparre med provst og provstiudvalg om provstiets kirkelige og fælles anliggender
  • er robust og kan arbejde selvstændigt samt tage initiativer
  • vil deltage i udvikling og vedligehold af samarbejdsprojekter på tværs af sognene
  • kan håndtere mange forskelligartede opgaver, fortrolige oplysninger og overholdelse af deadlines
  • er serviceminded, tålmodig og hjælpsom i mødet med menighedsråd, præster og myndigheder
  • er samarbejdsorienteret, fleksibel og bidrager positivt til god trivsel på arbejdspladsen
  • har gode IT-kundskaber. Kendskab til F2 vil være en fordel.

Ansøgning og samtaler

Ansøgning til frederiksvaerk.provsti@km.dk med CV, relevante bilag og gerne referencer. Mærkes ”PROVSTISEKRETÆR”.

Ansøgningsfrist 4. juni kl. 12.00
1. samtale: 10. juni
Evt. 2. samtale: 18. juni

Du skal ved evt. 2. samtale være indforstået med i givet fald at deltage i en personprofilanalyse.

Tiltrædelse 1. august 2025 eller efter nærmere aftale

Har du spørgsmål til stillingen eller ønsker at modtage kompetenceprofil for provstisekretærer, er du velkommen til at kontakte provst Sophie Juel tlf. 23 37 15 99 Du er også velkommen til at kontakte formand for Frederiksværk provstiudvalg, Mikael Juul Erthmann tlf. 30 55 15 98.

Læs mere om provstiet på https://provsti.dk/frederiksvaerk.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat. Aftalen kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk. Stillingen forventes indplaceret i løngruppe 3, sats 4 svarende til en årlig grundløn på kr. 455.759. Pensionsbidrag i henhold til overenskomst.

Provstiudvalget er indstillet på at forhandle relevante tillæg efter kvalifikationer eller uddannelse. Nyansatte provstisekretærer skal følge lovpligtigt uddannelsesprogram inden for de første 18 måneder af ansættelsen.

Der må forventes enkelte møder uden for almindelig arbejdstid. Der er 3 måneders prøvetid. Provstikontoret har adresse Vestergade 2, 3200 Helsinge.