Horsens Provsti
Horsens og mulighed for hjemmearbejde

Økonomikonsulent

Er du klar til at bidrage med overblikket i en stilling, hvor du både får et arbejde med mening, fleksible rammer og mulighed for indflydelse?

Til Folkekirken i Horsens Provsti søger vi en ny tovholder og dygtig medarbejder. Du får titel som provstisekretær.

Stillingen er på 30-37 timer i ugentligt gennemsnit. Angiv gerne i ansøgningen hvor mange timer, du søger.

Horsens Provsti

I Horsens Provsti sikrer vi de trygge rammer, som hviler over vores 30 sogne, 36 præster og 21 menighedsråd. Med provsten og provstiudvalget i spidsen håndterer vi alle økonomiske og administrative opgaver.

Et provstiudvalg og en provst har til opgave, at skabe gode rammer for kirkens liv i hele provstiet. Arbejdet består af en god blanding af økonomi, jura, og administration. Vi søger p.t. en ny provst, og vores ene provstisekretær har valgt nye udfordringer. Tager du et kig indenfor, finder du en værdibaseret organisation, som bygger på ordentlighed og respekt.

Arbejdet som provstisekretær:

Som provstisekretær deler du team med en kollega med samme titel som dig. Provsten og den anden provstisekretær er nærmeste kollegaer. Du har det primære ansvar for økonomien. Provsten er leder for sekretærteamet. På provstikontoret er der desuden arbejdsfællesskab med personalekonsulent, bygningskonsulent, samarbejdspræst og tre regnskabsførere. Der er gode muligheder for hjemmearbejdsdage. Der vil være sidemandsoplæring fra en vejleder og deltagelse i Folkekirkens introduktionsforløb for provstisekretærer.

Kvalifikationer:

Vi er åbne for forskellig uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, men det er vigtigt du har økonomisk erfaring eller uddannelse. Du vil i øvrigt blive udfordret alt efter din uddannelsesmæssige baggrund. Du kan have erfaring fra lignende arbejde eller komme fra en helt andet baggrund med ønske om et karriererskift. Det vigtige er at du enten allerede har kompetencerne til de skitserede opgaver, eller har mod på at lære det. I arbejdet er der brug for:

  • Solid tal- og regnskabsforståelse
  • Fortrolighed med økonomimodeller og gerne regnskab og bogføring
  • Evner til at arbejde selvstændigt og analytisk
  • Er procesorienteret og følger tingene til dørs
  • Evne til at sætte dig ind i nye systemer
  • Du er god til at håndtere fortrolige oplysninger og en god situationsfornemmelse
  • Du er god til at overholde deadlines
  • Gode samarbejdsevner
  • Du har interesse for Folkekirkens opgave.

Arbejdsopgaver:

  • Økonomisk overblik over den samlede økonomi i provstiet
  • Regnskabsfunktion for provstiudvalget (bogføring, budget, regnskab)
  • Udarbejdelse af oversigtsmateriale til budget og regnskabsprocesser
  • Sekretær for provst og provstiudvalg
  • Være tovholder på mindre projekter og sikre, at de kommer i mål
  • Vejlede menighedsråd og præster i provstiet

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen kan være relevant for kandidater med forskellig baggrund. Du kan f.eks. være administrationsbachelor, cand.oecon eller have revisorbaggrund.

Sekretæren ansættes af provstiudvalget.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisation – Det Statslige Område (OAO-S Fællesoverenskomsten) og Organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), samt protokollat til organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (folkekirken). Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Med indplacering i løngruppe 3, sats III svarende til 423.436 kr. årligt. Hertil kan forhandles tillæg efter kvalifikationer. Der ydes 15% i pensionsbidrag.

Alle beløb er angivet i nutidskoner pr. 1. april 2025.

Der må forventes møder enkelte møder uden for almindelig arbejdstid.

Der er 3 måneders prøvetid og der indhentes straffeattest.

Ansøgningsfrist:

Ansøgningsfrist: 2. juni 2025
Samtaler forventes i uge 24 og 25
Tiltrædelse: 1. august 2025 eller snarest herefter.

Kontakt:

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte personalekonsulent Birgitte Søhoel på 2463 4032 eller provstisekretær Tine Svejgaard Pehrson på 2059 4969.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.