
Service Delivery Manager
Er du teknisk stærk, serviceorienteret og har du et skarpt blik for at få samarbejde til at fungere på tværs? Vi søger en Service Delivery Manager, der vil være med til at sikre drift og kvalitet i vores kommende alternativ til Rejsekort som app. Du får en central rolle i et vigtigt projekt, hvor du er med til at binde tekniske løsninger, forretning og leverandører sammen. Du bliver en del af et engageret og fagligt stærkt team – hvor vi sparrer, hjælper hinanden og har det godt socialt.
”Hos Rejsekort & Rejseplan arbejder vi hver dag på at gøre kollektiv transport nemmere for alle. Vores digitale løsninger – Rejsebillet, Rejseplanen og Rejsekort som app – bruges af millioner af mennesker, og vi udvikler dem konstant. Vi har netop rundet 1 million brugere i Rejsekort som app og vundet en international pris for Best Passenger Experience Initiative. Det er vi ret stolte af – og vi fejrer vores sejre, store som små,” siger Tina Hørbye Christensen, CEO hos Rejsekort & Rejseplan.
Her hører du hjemme: Digitale Billetter
I Digitale Billetter arbejder vi med de nye digitale billetprodukter, herunder det fremtidige alternativ til rejsekort som app for de brugere, der af den ene eller anden grund ikke vil eller kan bruge smartphone til billet-formålet. Løsningen bliver et vigtigt produkt og fokus for virksomheden, og som Service Delivery Manager kommer du til at spille en helt central rolle, der sikrer, at vores nye produkt er driftsstabilt, at samarbejdet med vores leverandører er effektivt og tilfredsstillende, at fejl håndteres og løses og fremtidige forbedringer planlægges.
Enheden Digitale Billetter består af ni engagerede medarbejdere, herunder Service Delivery Managers, Operations Managers, Test Managers, System Specialister og Testere. Vi arbejder tæt sammen om at sikre stabil drift og kvalitet. Du vil referere til Enhedschefen for Digitale Billetter, som hører til IT-organisationen, og som også omfatter Rejsekortsystemet, Rejseplansystemet, Datawarehouse, Service Operations og IT-arkitektur.
I IT-organisationen sikrer vi drift og udvikling af kritiske løsninger som Rejsekort, Rejsebillet-appen, Rejseplanen og vores Dataplatform. Vi arbejder kontinuerligt på at optimere systemerne, så de er stabile, innovative og fremtidssikrede. Vores løsninger understøtter millioner af brugere, og vi fokuserer på at levere høj kvalitet og udvikling, der både imødekommer nuværende og fremtidige behov.
Rollen
Som Service Delivery Manager hos os bliver din hovedopgave at sikre, at systemet kører problemfrit i tæt samarbejde med både leverandører og interne eksperter. Du skal hurtigt forstå og løse tekniske udfordringer og have styr på kommunikationen. Udvikling og drift ligger hos eksterne partnere.
Dine primære opgaver
I rollen får du masser af faglig udvikling og arbejder tæt med et engageret team, der brænder for kollektiv transport. Du håndterer dagligt driftsudfordringer og sikrer, at alt kører glat. Vi forventer, at du bruger størstedelen af din tid på at:
- sikre at vores leverandører lever op til deres forpligtelser fra kontrakter og har viden og strukturer på plads, så dette er nemmest muligt for dem.
- sikre koordinering mellem leverandører og interne, når problemer og fejl skal løses eller spørgsmål besvares.
- sikre at vores Service Management Processer sker effektivt (Incidents, Problems, Service Requests etc.).
- fungere som Subject Matter Expert (SME) for interessenter – kolleger, ledelse, leverandører og trafikvirksomheder
- arbejde med projektledere og forretningsudviklere om videreudvikling af systemet som SME med kritisk viden om domæne og teknik.
- besvare henvendelser fra kolleger i organisationen, fx vores Kundecenter og IT-sikkerhed.
Hvem er du?
Du skal have stor ansvarsfølelse, god teknisk IT-systemforståelse og gode samarbejdsevner. Vi forventer, at du:
- har en relevant akademisk IT-uddannelse – eller tilsvarende erfaring.
- har erfaring som Service Delivery Manager, IT-projektleder, service-ejer eller lignende IT-stilling, hvor du har arbejdet struktureret med eksterne leverandører og interne interessenter.
- har godt kendskab til ITIL i bredere forstand vil være en fordel, men ikke et krav.
- har god forståelse for sammenhængen mellem IT-udvikling, IT-drift og forretning.
- arbejder struktureret og er en naturlig afslutter.
- har energi i løbende at finde måder vi kan forbedre driften.
- er god til at bygge relationer og er serviceminded i forhold til både kolleger og kunder og leverandører.
Vi former fremtiden – sammen
Vi står midt i en spændende udvikling og har nedsat en arbejdsgruppe med medarbejdere på tværs af organisationen, der er med til at forme vores fælles vej frem. Har du en idé? Så bring den til bordet – vi eksperimenterer og skaber løsninger i fællesskab.
Fleksibilitet i hverdagen
Vi tilbyder fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde, så du kan skabe et balanceret liv mellem arbejde og privatliv. Hos os får du stor frihed til at tilpasse din arbejdsdag, så du kan tage ansvar for din tid og arbejdsopgaver på en måde, der passer bedst til dine behov og dit liv.
En kultur baseret på tillid og ansvar
Vi tror på, at ægte autonomi skaber de bedste resultater. Derfor giver vi alle mulighed for at tage ansvar og handle selvstændigt. Vi har tillid til, at hver enkelt af os bidrager med vores bedste, og vi skaber rammer, der giver plads til det.
Et sted, hvor man bliver lyttet til
Vi tror på, at vi skaber det bedste sammen. Hos os deler vi viden, tager ansvar og lytter til hinanden. Du bliver en del af et fællesskab, hvor der er plads til både initiativ, forskellighed og ærlighed – og hvor vi hele tiden er i bevægelse for at gøre tingene anderledes eller lidt bedre.
Familievenlige rammer
Vi ved, at hverdagen skal hænge sammen. Derfor giver vi dig fleksibilitet med ubegrænsede sygedage for børn, omsorgsdage til børn under 15 år, ekstra fridage til børn under 3 år og betalt barsel.
Gode arbejdsforhold
Vi tilbyder en løn, der matcher dine kvalifikationer, samt en pensionsordning på 15 %, sundhedsforsikring gennem PFA og overenskomster for alle ansatte. Der er kantineordning, massage, gratis parkering, fairtrade kaffe og økologisk frugt. Derudover har vi årlig sommerfest, julefrokost, virksomhedsdag, fredagsbarer og andre interne arrangementer, der styrker fællesskabet i både virksomheden og enheden.
Er du interesseret
Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse hurtigst muligt. Hvis du mener, der er et match mellem os, og det job, du søger, så send dit CV (uden billede) sammen med svar på de tre følgende spørgsmål:
- Hvorfor søger du netop denne stilling?
- Hvad håber du at blive endnu bedre til i denne rolle?
- Hvilket projekt eller arbejdsopgave er du mest stolt af, og hvordan er det relevant for denne stilling?
Ansøgninger vurderes løbende, og relevante kandidater vil blive indkaldt til samtale.
Har du spørgsmål, eller vil du gerne vide mere om stillingen, kan du kontakte Pelle Vedel Krogh, enhedschef for Digitale Billetter, på tlf.: +45 9132 9517.
I forbindelse med ansættelse indhenter vi straffeattest.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.