Projektdirektør Store Infrastrukturprojekter – med erfaring fra entreprenørbranchen eller fra industrielle turnkey-projekter
Projektdirektør Store Infrastrukturprojekter – til entreprenør som har en førende position på sit område – med erfaring fra entreprenørbranchen eller fra industrielle turnkey-projekter
STILLINGEN
Vores klient er en entreprenørvirksomhed, som indgår i en entreprenørkoncern. Virksomheden har haft en kraftig vækst i de seneste år, har en solid ordrepipeline og planlægger på baggrund af store identificerede og planlagte infrastrukturprojekter at vækste yderligere i de kommende år – både i Danmark og i udlandet. Vores klient ønsker på den baggrund at rekruttere en ny projektdirektør for store infrastrukturprojekter.
Med base i Storkøbenhavnsområdet og med reference til afdelingsdirektøren for store projekter vil du få ansvaret for et eller flere store infrastrukturprojekter.
- Du vil få funktionel ledelse af et antal funktionærer – hvoraf et mindre antal vil være i reference – og de øvrige medarbejdere vil være udlånt fra andre sektioner i selskabet.
- Du vil have et betydeligt ansvar for afholdelse af styregruppemøder internt og eksternt samt deltage i interne og eksterne ledelsesmøder.
- Du vil få medansvar for at udvælge fremtidige projekter, og i samarbejde med relevante funktioner få udarbejdet tilbud og få det godkendt og forankret med topledelsen. Herudover vil du indgå i ledergruppen og deltage i strategiarbejdet i Aarsleff Rail sammen med enhedslederne.
- Du vil indgå i en projektdirektørgruppe, hvor projektdirektørerne agerer rullende som formand for store projekter.
I de første måneder af ansættelsen vil du anvende tiden til at komme rundt i organisationen for at skabe relationer, sætte dig ind i virksomhedens processer og systemer samt deltage i kvalificering og udvælgelse af projekter og tilbudsarbejde.
DINE HOVEDOPGAVER
Dine daglige hovedopgaver vil primært være følgende.
- Ledelse og motivation af nærmeste medarbejdere.
- Sikre et godt samarbejdsklima til både kunderne og internt.
- Opfølgning på økonomi, tid, kvalitet og arbejdsmiljø/sikkerhed og sikre at økonomistyringen og prognoserne på projektet er retvisende og at deadlines overholdes.
- Sikre at der til stadighed arbejdes med at industrialisere/effektivisere produktionen, så det ønskede projektresultat opnås.
- Løbende sikre de nødvendige ressourcer til det aktuelle projekt iht. aftaler med ansvarlige enhedsledere i virksomheden.
- Få udarbejdet de systemer, som ikke eksisterer eller ikke fungerer.
- Ansvarlig for claim strategi ift. kunderne.
- Deltage i ledergruppearbejdet.
DIN BAGGRUND
Vi søger en person, som har en stor erfaring fra stor projektledelse i entreprenørbranchen og min. 8-10 års ledelseserfaring – herunder både direkte personaleansvar og også gerne funktionel ledelseserfaring.
Alternativt har du erhvervet dig tilsvarende erfaring og kvalifikationer fra større turnkey-projekter (+100 mio. DKK), f.eks. fabrikker, energiproduktion sites og lign.
Mere specifikt sigter vi imod at tiltrække en kandidat med en af de to følgende baggrunde og kvalifikationer:
Alternativ 1:
- 8-10 års projektledelseserfaring fra entreprenørbranchen – og med ledelse af projekter fra min. dkr. 100 mio.
- 8-10 års ledelseserfaring fra entreprenørbranchen – dvs. ledelse af funktionærer og mellemledere som f.eks. sektionsdirektør, divisionsdirektør el.lign. – alternativt min. 5-10 års erfaring som projektdirektør eller senior projektchef og funktionel ledelse og/eller personaleledelse.
- Flere års erfaring med totalentrepriser.
- Mobil og fleksibel omkring arbejdssted og arbejdstid.
Alternativ 2:
- 8-10 års projektledelseserfaring for større turnkey-projekter fra min. dkr. 100 mio. – f.eks. fabrikker, energiproduktion sites el.lign.
- 8-10 års ledelseserfaring fra personale- eller funktionel ledelse af turnkey-projekter – som ovenstående.
- Flere års erfaring med totalentrepriser ifm. turnkey-projekter – som ovenstående.
- Mobil og fleksibel omkring arbejdssted og arbejdstid.
Du har formentlig en uddannelse som bygningskonstruktør, bygningsingeniør eller en uddannelse på tilsvarende tekniske niveau. Du behersker dansk på modermålsniveau samt engelsk på ”forretningsniveau”. Du er daglig bruger af de gængse Office-programmer og har bopæl på Sjælland.
DINE PERSONLIGE KOMPETENCER
Som person er dine styrker formentlig en blanding af gode samarbejdsevner, er ukompliceret og rimelig fleksibel, tager ejerskab og initiativ, besidder et godt købmandskab, er rimelig struktureret, systematisk og analyserende, har et højt energiniveau, er god til at håndtere pres og modgang, er god til at påvirke andre og indgå klare aftaler, taler klart og flydende og udtrykker meninger og giver informationer på en klar måde, er god til at tage beslutninger men samtidig inddrage andre, når det er nødvendigt, tackler krævende mål med entusiasme og har et ønske om til stadighed at udvikle dine kompetencer.
DU TILBYDES
Et spændende og udfordrende ansvar i en dynamisk og velkonsolideret entreprenørvirksomhed med en ubureaukratisk og flad organisation, fagligt kompetente kolleger, store frihedsgrader og indflydelsesmuligheder samt karrieremuligheder i både ind- og udland. Ansættelsespakken består af en høj fast gage, pension, firmabil og benefits -- ulykkes- og sundhedsforsikring, smartphone, internet i hjemmekontor, computer, kantineordning, sociale arrangementer, personaleforening samt mulighed for at deltage i en aktiooptionsordning.
HAR VI FANGET DIN INTERESSE?
Hvis du ønsker at høre mere om denne spændende udfordring, er du meget velkommen til at kontakte konsulent Tom Bo Madsen på mobiltelefon – 4064 8191 – eller på e-mail – tbm@tommaconsulting.dk. Vi svarer tilbage indenfor 24 timer på hverdage.
Hvis du vil i spil til jobbet, så send dit cv til: tbm@tommaconsulting.dk
Din henvendelse vil naturligvis blive behandlet fortroligt, og vores klient bliver først informeret om dit kandidatur, når du har afgivet din accept.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Tomma Consulting
Automatikvej 1
2860 Søborg
Tomma Consulting er specialister i rekruttering til bygge- og anlægsbranchen.