Foreningen af Lystbådehavne I Danmark
Roskilde

Lystbådehavnenes brancheforening søger specialkonsulent

Vil du være med til at rådgive og udvikle de danske lystbådehavne, og varetage deres interesser?

Til en nyoprettet stilling søges en dynamisk kollega - gerne med kendskab til lystbådehavne, foreningsliv, formidling og projektstyring. Du er udadvendt og kan tale med mange slags mennesker og skabe gode relationer.

Vi tilbyder et spændende og alsidigt job i vores sekretariat, som er beliggende i fine omgivelser nær Roskilde Havn.

Overordnede opgaver

Jobbet består i at yde en super service overfor vores medlemshavne, hvor du skal hjælpe og vejlede i forhold til miljø, teknik, love og reglementer m.m. knyttet til drift og udvikling af lystbådehavne. Derudover skal du medvirke til udbygning af foreningens vidensbank og fungere som koordinator for en række konsulentopgaver, primært på miljøområdet og i projekter med og for havnene.

Der vil løbende indgå opgaver i form af planlægning og udarbejdelse af artikler til FLIDs medlemsblad; Havnemagasinet FLID og FAKTA, og diverse opgaver knyttet til foreningens politiske interessevaretagelse, leverandørnetværk, hjemmesider, samt medvirken i afvikling af seminarer og kurser.

Dine kvalifikationer

Vi er åbne for forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Vi lægger vægt på, at du har gåpåmod, kan følge dine projekter til dørs, og at du finder mening i at være i en organisation, der er sat i verden for at hjælpe sine medlemshavne. Beskriv din relevante erfaring og uddannelse, og fortæl hvordan du vil bruge dine faglige kompetencer i forhold til beskrivelsen af ”Overordnede opgaver”.

Kvalifikationer vi vil kigge efter:

  • Du er bekendt med livet på en havn og udfordringerne i miljøet. Måske er du derudover selv sejler eller anden havnebruger.
  • Du har erfaring indenfor havmiljøområdet, fra en interesseorganisation eller fra konsulentbranchen.
  • Du er god til at formulere dig skriftligt, og har erfaringer med at læse og formidle teknisk vanskelige problemstillinger og lovstof.
  • Du kommer gerne med en viden om lystbådehavne, og om de regler og myndigheder, der regulerer havnenes drift og udvikling.
  • Du trives godt med at have mange sager i gang, du har god forretningsforståelse og er åben overfor nye arbejdsopgaver.
  • Du arbejder struktureret, har fokus på tidsfrister og tilbagemeldinger, og du arbejder både selvstændigt og som en holdspiller.
  • Du er udadvendt og anerkendende i din tilgang til mennesker og opgaver, og du begår dig på forskellige niveauer og kan møde mennesker, der hvor de er.

Vi tilbyder

  • Et job, der gør en forskel – hver dag.
  • En diversitet af opgaver, der spænder fra små lokale ’nu og her’ spørgsmål, til længerevarende indsatser, der gør en forskel i en større sag. (En hverdag, hvor to dage sjældent er ens.)
  • Et udviklingsorienteret arbejdsmiljø med ambitiøse kolleger.
  • Samarbejde, sparring og godt humør.
  • Et mangfoldigt og berigende miljø i vores pt. 327 medlemshavne.
  • Uddannelse og løbende oplæring i forhold til fagspecifikke havneemner.
  • Løn efter nærmere aftale, og efter kvalifikationer.
  • Arbejdsplads i vores sekretariat på Havnevej i Roskilde.

Stillingen er på 37 timer ugentligt. Ansøgningsfrist er den 10. juni 2025. Send ansøgning og CV, hvor du kobler dine faglige og personlige kvalifikationer til jobbeskrivelsen.

Ansættelsessamtaler afholdes løbende.

Om Foreningen af Lystbådehavne I Danmark

FLID er brancheforening for 327 lystbådehavne, og repræsenterer over 55.000 bådpladser og 1,5 mio. sejlerturister. Vi er 7 ansatte med en alsidig tilgang, og spænder bredt i forhold til en stor og voksende opgaveportefølje. Du kan læse mere om FLID på: www.flidhavne.dk.

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte direktør Jesper Højenvang, 3052 8738, mail: jesper@flidhavne.dk.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.