
Community Manager til møde- og konferencebranchen
Er du den fødte facilitator og kompetent til at skabe relationer og være bindeled mellem forskellige målgrupper? Så er du måske vores nye Community Manager i OPTIMEET, og dermed en central drivkraft i skabe og styrke OPTIMEETs relationer med møde- og eventindkøbere.
I denne rolle bliver dit primære fokus at være opsøgende og opbygge, engagere og vedligeholde et stærkt netværk af mødeindkøbere i forskellige foraer – og udvide vores database med møde- og eventindkøbere.
Stærke relationer, solidt netværk og brancheerfaring
Som Community Manager har du stærke kommunikationsevner og bliver ét af OPTIMEETs ansigter udadtil. Du skal drives af at arbejde selvstændigt i en dynamisk branche, hvor du i højere grad skal knytte relationer end sælge produkter. Du kommer uden tvivl med et allerede solidt eksisterende netværk, som nu skal udbygges. Du er komfortabel med digitale værktøjer, CRM-systemer og sociale medier og det vi være en fordel, hvis du har 5-10 års brancheerfaring fra en lignende rolle.
Dine primære ansvarsområder bliver:
- Du er opsøgende og opbygger, engagerer og vedligeholder et solidt netværk af møde-og eventindkøbere fra både virksomheder, organisationer og offentlige sektor
- Du etablerer relevante Communities, som engagerer målgrupperne
- Du fanger og opbygger data og viden om definerede målgrupper og sikrer en stærk forædling af vores data
- Du er involveret i analyser (markedstrends, købsadfærd, polls) og indsamler løbende data om marked og segment/kundeadfærd.
- Du vil spille en aktiv rolle i at identificere muligheder med eksempelvis netværksgrupper
- Du samarbejder med marketing og kommer med input til inspirerende content vedligehold og udvikling af alle OPTIMEETs platforme rettet mod møde, konference- og eventindkøbere
- Du deltager aktivt i arrangementer der engagerer målgrupperne
Proaktiv og initiativrig relationsskaber
Det betyder, at du skal kunne trives med proaktivt at etablere kontakt og netværk til nye møde- og eventindkøbere.
Du deltager aktivt i relevante netværksgrupper og relevante arrangementer der engagerer målgrupperne. Du omsætter markedsdata og indsigt til værdifulde initiativer og du planlægger og faciliterer netværksmøder, webinarer og digitale fællesskaber.
Dit arbejde baseres på dit måske allerede eksisterende netværk, markedsindsigt og data, hvorfor en del af dit arbejde også består i at holde OPTIMEETs CRM-platforme opdaterede, så vi altid har styr på behov og markedstrends.
Du har en bred berøringsflade, stor digital rækkevidde. Igennem motiverende kommunikationsform skaber du et inspirerende og værdifuldt fællesskab i en spændende og dynamisk branche.
Den profil vi leder efter
- Solid indsigt i møde- og eventindustrien samt kendskab til relevante aktører en fordel
- Erfaring med community management, netværksopbygning, relations- og opsøgende salg indenfor B2B
- Stærke kommunikative evner og evnen til at opbygge relationer på tværs af forskellige målgrupper
- Erfaring med digitale platforme og sociale medier i en professionel sammenhæng.
- Evnen til at arbejde selvstændigt og tage initiativ i en dynamisk branche.
- En proaktiv og udadvendt personlighed med stærke kommunikative evner.
- Erfaring med at planlægge netværksmøder.
- Evnen til at skabe værdi for samarbejdspartnere og sikre langvarige relationer.
Så er du dén, der både er god til at opbygge netværk og samtidig ved, at beslutninger skal forankres i data? Så håber vi at modtage din ansøgning.
Det praktiske
Hos os har vi en meget flad organisationsstruktur, hvor der ikke er langt fra tanke til handling – heller ikke for dig. Vi er passioneret omkring vidensdeling og hos os er der en dynamisk kultur, hvor idéer bliver hørt. Stillingen er derfor for dig, der har lyst til at tage ejerskab og kan arbejde under en stor mængde frihed i din hverdag. Du er bedst til at vide, hvordan du bedst varetager dit arbejde og ansvarsområder. Vi tror på – og udlever – ideologien om, at det skal være sjovt at gå på arbejde. Vi arbejder struktureret, hårdt og målrettet, men giver os også tid- og plads til hinanden.
Kontoret ligger i Kgs. Lyngby, og grundløn forhandles på baggrund af kvalifikationer.
Vi gennemser indkomne ansøgninger løbende og forventer at indkalde til første samtale ultimo april 2025. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte CEO, Ole Sorang på olso@optimeet.dk eller HR Consultant på mani@opusgroup.dk
Vi glæder os til at høre fra dig!
Optimeet ApS er en del af Opus Group ApS, der er en energisk og ambitiøs gruppe af virksomheder, der i 20 år primært har beskæftiget sig med formidling af foredrag, events og oplevelser i Nordeuropa. Med øvrige selskaber som Tikko, Athenas, LearnX og mange flere, har vi 20 års erfaring for ikke blot at følge med markedet, men forudse det. Denne kompetence og dette kommercielle mindset er central i vores måde at føre forretning: Vi forudser og forstår behov, så vi kan imødekomme dem bedst muligt. Vi går op i at blive bedre til dét, vi gør, og vi arbejder hver dag for at give denne gejst videre.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.