Boliggården
Helsingør

Indkøbs-/udbudskonsulent

Om Boliggården

Boliggården er en almen boligorganisation beliggende mod nord. På Sjælland, i Helsingør. Vi administrerer mere end 6.000 boliger, hvor ca. 11.000 beboere kalder Boliggården deres hjem. Vi har et varieret udbud af boligtyper, herunder familieboliger, seniorboliger, kollegier, plejehjem og botilbud. Med et samlet bruttoetageareal på ca. 440.000 m2 er Boliggården en betydelig indkøber af varer og tjenesteydelser.

Vores boligområder skal forsætte med at være forskellige, og vi har ambitioner om, at Boliggården indkøber varer og tjenesteydelser med et skarpt blik på pris og kvalitet, af hensyn til sociale, miljø-, og klimamæssige forhold.

Din opgave bliver at forhandle og holde styr på de mange forskelligartede aftaler, der skal til at drive og udvikle Boliggården. Særlig vigtig for stillingen er den kontinuerlige opfølgning på, at aftalerne efterleves.

Om jobbet

Der er tale om en nyoprettet stilling, hvor du vil opleve en stor frihedsgrad, ligesom du vil få indflydelse på at forme jobbet. Vi har en lang liste med udestående opgaver, bl.a.:

  • Strategi for indkøb og udbud
  • Konkurrenceudsættelse af indkøb af varer og tjenesteydelser
  • Forhandling af kontrakter og samhandelsaftaler
  • Sætte rammer for tillidsfuldt samarbejde mellem leverandører og Boliggården
  • Sikre systematisk opfølgning på, at udbudte ydelser opfylder beskrevne kvalitetsstandarder gennem f.eks. inspektioner, kvalitetskontrolprocesser og evalueringer
  • Opfølgning på anvendelse af indgåede aftaler
  • Ledelsesrapportering

Du kommer til at have en bred kontaktflade til kollegaer i hele Boliggården og en udpræget udadvendt funktion i forhold til beboervalgte og leverandører.

Forventninger til dig

Vi forventer, at du har erfaring fra en lignende stilling, og at du er imødekommende, hjælpsom og detaljeorienteret. Du skal have lyst til at tage ansvar for, at Boliggården køber ansvarligt ind, er en god samarbejdspartner og til gode priser, så vi kan holde huslejen i ro.

Du er et positivt, fleksibelt menneske, der ser muligheder, og du har let ved at opbygge og fastholde troværdige og tillidsskabende relationer.

Om du er advokat, jurist eller købmand af natur ved vi ikke. Vigtigt er det, at du har lyst til at indgå i det faglige og sociale fællesskab tværgående i Boliggården. Vi ser gerne, at du besidder flere af disse kompetencer:

  • Juridisk indsigt: Forståelse for almene boligers forhold og de juridiske aspekter ved indkøb og kontraktindgåelse af serviceaftaler, håndværkerydelser osv.
  • Forhandlingsevner: Respektfuld forhandling af kontraktvilkår, prisfastsættelse og tidsrammer for at opnå konkurrencedygtige priser og høj kvalitet.
  • Flerfagligt samarbejde: Du skal evne at kombinere teoretisk viden med praktisk erfaring fra driften og udlejning samt input fra beboervalgte. Det er en fordel, hvis du hvis du har en vis byggeteknisk indsigt og forståelse, fordi mange af vores indkøb vedrører håndværksydelser.
  • Projektledelse: Evne til at planlægge, organisere og styre projekter. Fastlæggelse af klare mål, koordinering af interessenter og overvågning af fremdrift.
  • Kommunikationsevner: Tydelig formidling af krav og forventninger til entreprenører, håndværkere og beboervalgte i afdelingerne.
  • Selvstændig: Du skal selvstændigt tilrettelægge arbejdet, under hensyntagen til de forskellige interessenter.
  • Udvikling: Du skal have forståelse for digitalisering og lyst til at arbejde udviklingsorienteret og stræbe efter at forbedre processer og indkøb.

Vi tilbyder

Et spændende og ansvarsfuldt job med afvekslende arbejdsopgaver i en organisation med stor samfundsmæssig betydning.

Du får gode kollegaer og arbejdsforhold i et miljø præget af udvikling og godt humør. Stillingen er en fuldtidsstilling med god pensions- og sundhedsordning samt betalt frokostpause.

Arbejdsstedet er Boliggården, Trækbanen 16, Helsingør. Vi er en arbejdsplads med fleksibilitet og frihed under ansvar, hvilket betyder, at der er mulighed for at arbejde hjemmefra i op til to dage om ugen efter nærmere aftale.

Løn efter aftale mellem BL – Danmarks Almene Boliger og relevante faglige organisation.

Vores værdier er grundlaget:

  1. Vi arbejder sammen om at udvikle og drive gode og sunde boliger
  2. Vores boligområder skal være forskellige – og miljømæssigt, socialt og økonomisk bæredygtige
  3. Vi skal være et aktiv i kommunen og bidrage til udvikling af blandede byområder.

Vi har prioriteret en række indsatsområder frem mod 2027. Stillingen har konkret betydning for realisering af flere af de prioriterede indsatser.

Vi glæder os til at lære dig at kende. Gør dig overvejelser om hvordan du vil gå til opgaven og skriv til os hvorfor vi skal ansætte dig. Send ansøgning via knappen ”Ansøg” senest den 16. maj 2024.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.