Djurslands Bank

Personlig og faglig udvikling

I Djurslands Bank lægger vi vægt på personlig og faglig udvikling hos medarbejderne. Vi tror på, at det er med til at gøre os til en attraktiv arbejdsplads både nu og i fremtiden.

Kompetenceudvikling har stor betydning i Djurslands Bank, og der er mange muligheder for at udvikle dine kompetencer som medarbejder i banken. Sidemandsoplæring, e-learning, sparring, coaching, nye arbejdsopgaver, mentorordninger, projektarbejde, interne og eksterne kurser, teamudvikling, private og offentlige uddannelser er alt sammen eksempler på, hvad der kan være med til at udvikle DINE kompetencer som medarbejder i Djurslands Bank.

I Djurslands Bank tager vi ansvar for uddannelse og læring hos vores medarbejdere og for uddannelsen af fremtidens bankansatte. Vi ser ikke uddannelse og udvikling som en omkostning, men som en investering i fremtiden – både for at vores medarbejdere kan fortsætte deres udvikling, og for at vi som virksomhed kan blive ved med at skabe gode resultater.

to mandlige kolleger ved et skrivebord

Trivsel

Trivsel er også en af hjørnestenene i Djurslands Bank. Det er vigtigt, at alle medarbejdere har det godt, og banken har fokus på at skabe et positivt og inkluderende arbejdsmiljø, hvor alle trives og kan yde deres bedste. Vi tror på, at glade og engagerede medarbejdere giver den bedste service til bankens kunder.

Vi har mange forskellige arrangementer i løbet af året – både hvor man mødes til sociale arrangementer i sit eget team og på tværs af banken. Det kan være padel-turneringer, hyggeaftener med eller uden ægtefæller og den årlige julefrokost. Hvert andet år bliver alle også inviteret til en ”medarbejderdag”, hvor der er fuld fokus på en god social dag med masser af aktivitet og sjov.

Vi lever i mødet

I Djurslands Bank tror vi på fællesskaber, hvor man kan være sig selv. Og på mange fællesskaber i stedet for tanken om, at vi alle er ens. Derfor er vi ikke kun en lokalbank i geografisk forstand men også i handlinger og værdier. Vi er en relationsbank. En bank, der arbejder for individet ved også at arbejde for fællesskaberne, og en bank, der indgår i fællesskab med sine kunder.

Vi arbejder sammen med vores kunder – men man kan samtidigt være sig selv i Djurslands Bank. Både som medarbejder og som kunde. Kunder i Djurslands Bank er forskellige – og vi møder dem til møder, i telefonen, via mails, til onlinemøder, ude i bybilledet, i den lokale idrætsforening, ved vores populære kaffebil, til VærdiPlus arrangementer – og mange andre steder.

Vores kunder er mennesker. Det er medarbejderne også. Vi lever i mødet.