Konsulenter til Skoleteamet
Vi ved, at ingen kan alt, men sammen kan vi meget - vi søger to kollegaer med to forskellige profiler til Skoleteamet i Rødovre Kommune.
- Vi søger en erfaren konsulent med en stærk faglighed indenfor både det almene og specialiserede skoleområde. En kollega der motiveres af at arbejde på tværs af områder og fagligheder for at understøtte og udvikle samarbejdet på tværs af almen-, special- og socialområdet til gavn for børn og unge i udsatte positioner.
- Samtidig søger vi en konsulent med solid administrativ faglighed og struktur, der kan koble den overordnede strategi og den daglige drift. En kollega der motiveres af at understøtte en sikker drift ved at skabe overblik over indsatser, sammenhænge og skoleområdets mange tilbagevendende opgaver. Gerne med erfaring fra børne- og ungeområdet.
Skoleteamet
Brænder du for at understøtte, at alle børn har lige muligheder for at være en del af faglige og sociale læringsfællesskaber i skolen, og at der er et godt og trygt arbejdsmiljø, hvor vi leverer høj faglig kvalitet i kerneopgaven? Og tror du på, at vi sammen kan mere? Så er du måske vores nye kollega.
Vores opgave er at understøtte skolerne i deres arbejde med at skabe faglig og social trivsel og læring, at skabe tydelighed og sammenhæng mellem de kommunale indsatser og hjælpe til, at vi arbejder klogt for, at alle børn får de bedste muligheder. Derfor er vi en arbejdsplads, hvor alle deltager i de store strategiske indsatser og har opgaver tæt på driften.
Du bliver en del af Skoleteamet, der består af ni konsulenter og en souschef, som du refererer til. Skoleteamet er en del af Børne- og Kulturforvaltningen, og vi sidder til dagligt tæt sammen med konsulenter fra de øvrige afdelinger; Dagtilbudsområdet og Kultur- og Fritidsområdet.
Vi arbejder tæt sammen i de tre skoleunderstøttende enheder; Skoleteamet, TekX og PUC (Pædagogisk Udviklingscenter), på tværs af opgaveområdet og med kollegaer på skolerne.
Din profil
Erfaren konsulent med en stærk faglighed indenfor både det almene og specialiserede skoleområde
Dine hovedopgaver bliver
- Udvikling af stærke samarbejder. Det handler om at understøtte og indgå i de stærke samarbejder på tværs af skolerne, Det Specialpædagogiske Center (DSC), Pædagogisk Udviklingscenter (PUC) og Børne- og Familieafdelingen (BØFA), så vi hurtigt, tidligt i alder og problem, hjælper børn og unge i udsatte positioner i et tæt samarbejde. Det kan være børn og unge med behov for specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand, børn med bekymrende fravær i skolen og/eller børn, som er i psykisk mistrivsel.
- Folkeskolens kvalitetsprogram og Styrket samarbejde på tværs. Du kommer til at bidrage til realisering af initiativer under Folkeskolens Kvalitetsprogram med særligt ansvar for at realisere flere af initiativerne i ”Ro og rammer – nødvendigt for nogen, godt for alle” samt den lokale indsats Styrket samarbejde på tværs af almenområdet og det specialiserede børne- og ungeområde.
- Understøttelse af udviklingen af arbejdsgange for visitation, revisitation og udslusning fra special- til almenområdet. Du deltager desuden som sekretær for visitationsudvalget på visitationsmøderne, hvor du skriver referater, der danner baggrund for afgørelser og den videre dialog med forældre og skole.
- Bidrage til kvalificering af eksisterende indsatser og udvikling af nye. Du arbejder tæt sammen med skolerne, DSC, PUC og BØFA, så indsatserne matcher de behov, som børn og unge i udsatte positioner har. Målet er, at indsatserne kan bidrage til, at behovet for segregering til specialtilbud gradvist reduceres.
- Evaluering af indsatser. Med afsæt i data bidrager du til evaluering af indsatser på tværs af almen- og specialområdet med henblik på kvalitetsudvikling og dokumentation, så det kan give indsigt i, om indsatserne er en hjælp for børn, unge og deres netværk, og om indsatserne kan stå mål med omkostningerne.
Vi ved, at ingen kan alt, men vi søger efter dig, som
- har solid viden om og erfaring med at arbejde på skoleområdet indenfor både almen- og specialområdet samt et bredt kendskab til lovgivningen - det vil være en fordel, hvis du også har erfaring med socialområdet
- har stærke samarbejdskompetencer og kan skabe ligeværdige og tillidsfulde samarbejdsrelationer mellem alle interessenter, hvor der et tæt og koordineret samarbejde med et fælles overblik og et sammenhængende forløb
- kan drive strategiske forandringsprocesser, hvor strategier, mål, lovgivning og viden skal omsættes til konkrete handlinger i praksis
- har et stærkt blik for anvendelsen af data til kvalitativ og kvantitativ evaluering af indsatser
- har stærke kompetencer i skriftlig og mundtlig formidling af komplekse problemstillinger til både politikere, ledere, medarbejdere og borgere
- har strategisk, politisk og organisatorisk overblik og erfaring med at arbejde på tværs af organisatoriske enheder og fagligheder med blik for vores borgere - børn og deres familier.
Dine hovedopgaver bliver
- Strategisk overblik og årshjul. Du vil samarbejde med skolechef, skoleledelser og de understøttende enheder om et fælles overblik over sammenhænge mellem strategiske indsatser, projekter og centrale driftsopgaver, der er bestemt af både national og lokal dagsorden. Dette for at sikre klog prioritering. Herunder at udvikle og løbende justere årshjul over årets møder og aktiviteter, samt sikre, at det spiller sammen med skolernes og skolechefens kalender. Du har samtidig ansvaret for skolechefens kalender.
- Ledelsesinformation og økonomi. Du vil arbejde sammen med gode BI-kollegaer og andre kollegaer i Økonomi og Analyse for sammen med skolechefen og skolelederne at sikre muligheder for god ledelsesinformation og opfølgning. Der vil også være økonomiopfølgningsopgaver - lige fra at godkende betaling af regninger til planlægning, kontrol og mindre analyser af budget og regnskab.
- Tovholder på arbejdsmiljø. Du vil i tæt og koordineret samarbejde med skolechefen, lederne samt Løn og Personale være tovholder på bl.a. planlægning, gennemførelse og evaluering af arbejdspladsvurderinger, lederudviklingssamtaler, lønforhandlinger, rekrutteringer og ansættelser samt løbende opfølgning på sygefravær, ferie og afspadsering m.m.
- Tovholder på Skole-MED og samarbejde med de faglige organisationer på skoleområdet særligt skolelederforeningen, lærerforeningen, BUPL og FOA.
Vi ved, at ingen kan alt, men vi søger efter dig, som
- har overblik og kan koble den overordnede strategi og den daglige drift
- er god til at organisere og følge opgaver til dørs
- kan udvikle på arbejdsgange og planlægge processer med blik for bæredygtige samarbejder
- kan arbejde selvstændigt og får energi af at strukturere, planlægge og følge op
- har økonomisk tæft og blik for økonomistyring
- har kompetencer i skriftlig og mundtlig formidling til både politikere, ledere, medarbejdere og borgere
- har erfaring fra børne- og ungeområdet.
Derfor skal du vælge os
Du vil blive del af et tværfagligt skoleteam. For os betyder det meget, at vi arbejder sammen som et hold, og vi er glade for at være forskellige og kunne byde forskelligt ind i opgaverne.
Vi samarbejder tæt, understøttende og kvalitetsbevidst i et uformelt arbejdsmiljø med plads til grin og godt humør.
Vi glæder os til at byde dig velkommen til en afvekslende hverdag på rådhuset i Rødovre Kommune, hvor vi brænder for, at vores arbejde bidrager til læring, trivsel og udvikling for alle kommunens børn og unge. Vi står overfor mange nye, spændende opgaver og udvider derfor Skoleteamet. Du vil således starte op sammen med andre nye kollegaer efter sommerferien.
Vi tilbyder
- gode kolleger og samarbejdspartnere med et stort engagement – vi er ét samlet team, der løfter sammen
- et godt og venligt arbejdsmiljø med fokus på trivsel både for den enkelte og for fællesskabet, nærværende ledelse og faglig sparring
- en fleksibel arbejdsplads med stor variation i og indflydelse på opgaverne, arbejdsrammerne og samarbejdet i afdelingen
- mulighed for at gøre en tydelig forskel for alle børn og unge på skoleområdet og være med til at videreudvikle et stærkt skoleområde i samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
De to stillinger er som udgangspunkt på fuld tid.
Hvis du vil vide mere
Har du spørgsmål vedrørende de to stillinger, er du velkommen til at kontakte souschef og leder af Skoleteamet, Louise Brønholm på tlf.: 30 76 76 47 eller skolechef Pernille Weinreich Matthiesen på tlf.: 30 76 76 25.
Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer senest den 15. juni 2025 kl. 23.59. Klik på knappen ”søg stillingen” for at sende din ansøgning. Angiv tydeligt i din ansøgning, hvilken stilling du søger.
Vi forventer at afholde samtaler den 17. juni og den 23. juni 2025.
Vi forventer, at de to konsulenter starter senest den 1. august 2025.
Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.
Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.
Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex