Stillingen er ledig pr. 1. september 2024 og er på 32 timer i dagstid på alle hverdage. Stillingen kan besættes på fuld tid 40 timer ved at supplere stillingen med andre særlige opgaver efter aftale i de øvrige faglige områder på sundhedscenteret.

Dine opgaver vil bestå i at ekspedere borgere der henvender sig i Apoteket med recept på medicin. Du samarbejder med og sikre medicin og sygeplejeartikler til 3 tilhørende bygder og byens Alderdomshjem, Neriusaaq, som bestiller medicin, ugentlig. Du vil, i samarbejde med psykiatrisk og somatisk hjemmesygepleje, dossere medicin og lave medicingennemgange på deres patienter for at forebygge polyfarmaci.

Derudover vil du komme til at varetage opgaver med sygeplejeartikler, regelmæssig optælling af kopieringspligtige medicin, udløbskontrol og kontrol af medicinregnskab. Arbejdsgangen vedr. bestilling af medicin og sygeplejeartikler vil foregår i tæt samarbejde med, og bliver styret af farmakonomen i Sisimiut. Ved de to store årige medicinbestillinger kommer farmakonomen til Maniitsoq. Mellem bestillingerne vil der være fortsat samarbejde og sparring med farmakonomerne i Sisimiut regionssygehuset.

Du vil i det daglige arbejde tæt sammen med lægerne, sygeplejersker og andet sundhedspersonale.
Den lokale ledelse på Maniitsoq sundhedscenter samarbejder med regionsledelsen, som fysisk befinder sig i regionssygehuset i Sisimiut.

Vi tilbyder:
  • Introduktion
  • Alsidig og afvekslende hverdag
  • Selvstændigt arbejde med gode mulighed for sparring hos den lokale ledelse
  • God atmosfære på arbejdsplads og god kollegialt sammenhold.


Vi søger dig, der:
  • Er uddannet sygeplejerske eller sundhedsassistent (hvis du er sundhedsassistent, så skal du have bestået medicinmodulet i uddannelsen)
  • Kan arbejde selvstændigt
  • Er struktureret, systematisk og kvalitetsbevidst i dit arbejde
  • Er god til at planlægge og lede dit eget arbejd
  • Kan lide nye udfordringer.


Om os:
Maniitsoq Sundhedscenter er en del af Sundhedsregion Qeqqa og har omkring 60 ansatte. Fordelt på sundhedscenteret og de tre tilhørende sygeplejestationer i distriktets bygder.

Sundhedscenterets sengeafdeling har plads til 18 indlagte patienter i alle aldre med forskellige sygdomsmønster - medicinske og kirurgiske patienter, ligesom der også med mellemrum er psykiatriske patienter indlagt. Personaleteamet består af 4-5 sygeplejersker, 4 sundhedsassistenter og 4 sundhedshjælpere. Sygeplejerskerne går i dag- og aftenvagt og har efter aftenvagt tilkald om natten fra eget hjem - med en læge i bagvagt. Mellem kl. 16.00 og 08.00 fungere sengeafdelingen som skadestue – vi forventer dog ikke, at du har skadestueerfaring.

Sundhedscenteret varetager på primærområdet somatisk- og psykiatrisk hjemmepleje, sundhedspleje, svangeromsorg, fysioterapi, veneria- og præventionsklinik samt 2-3 læge konsultationer. Der udover har centeret et laboratorie, røntgen, sygeplejekonsultation, skadestue/modtagelse, apotek.

Vi lægger stor vægt på, at plejen af og omgangen med vores patienter, indeholder værdier, såsom respekt, ordentlighed, anerkendelse og tillid. De samme værdier præger vores omgang med hinanden på sundhedscenteret.

Lidt om Maniitsoq:

Maniitsoq ligger på Grønlands vestkyst, lige syd for polarcirklen mellem Nuuk i syd og Sisimiut i nord. Maniitsoq området er meget flot, omgivet af høje og savtakkede fjelde med gletsjer, der stækker sig ned til dybe fjorde. Der er ca. 3800 indbyggere i distriktet fordelt med ca. 2.800 i byen og resten i distriktets tre bygder. Bygderne besøges flere gange om året, og transporten foregår med båd. Byen har de fleste moderne bekvemmeligheder, dagligvareforretninger, indenrigslufthavn, ugentlig forbindelser med kystskibet og i sommerhalvåret en hurtiggående bådrute til Nuuk.
Fritidsaktiviteterne om sommeren er bl.a., vandring i fjeldene og sejlads blandt pukkelhvalerne, som bl.a. kendetegner vores distrikt. I vinterhalvåret danser nordlyset på aften- og nattehimlen og om dagen er der mulighed for alpin- og langrendsski. Der udover har Maniitsoq en aftenskole med mange spændende aktiviteter og året rundt er der mulighed for forskellige sports aktiviteter.

Det Grønlandske Sundhedsvæsen – Bredde, udfordring og faglig stolthed

Det Grønlandske Sundhedsvæsen hører under Departementet for Sundhed, og er organiseret i 5 regioner, 8 kliniske områder, Landstandplejen, Det Grønlandske Patienthjem og sundhedsvæsenets Driftsområde.
Søger du faglige udfordringer, er du nysgerrig og kan du lide at arbejde bredt, så er et job i Det Grønlandske Sundhedsvæsen noget for dig.

Du kan læse mere om Det Grønlandske Sundhedsvæsen på www.gjob.gl

I Grønland er der rig mulighed for at leve et aktivt fritidsliv. Om sommeren er vandring, hvalsafari, jagt, fiskeri og sejlture oplagte aktiviteter. Vinteren byder på nordlys og masser af skiløb og hvis du bor nord for polarcirklen, kan du køre på hundeslæde. I de større byer findes der masser af kulturliv med sportsklubber, kunstudstillinger, koncerter, cafeer og restauranter. Du kan læse mere om den region jobbet er placeret i på www.peqqik.gl

Statsborgerskab

Såfremt du ikke er nordisk statsborger, gøres der opmærksom på, at ansættelsen er betinget af gyldig opholds- og arbejdstilladelse. Opholds- og arbejdstilladelse kan først ansøges ved aftalt ansættelse.

Løn og ansættelse

Løn- og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Kandidater, der besidder supplerende kvalifikationer udover de i ovenstående specificerede, såsom relevante diplom- eller masterniveauer, kan være berettiget til yderligere honorering i henhold til gældende overenskomst og virksomhedens retningslinjer.

Sygeplejerske: ansættelsen er betinget af at du kan fremvise gyldig autorisation - søg via www.nun.gl

Bolig

Der anvises bolig efter de i Det Grønlandske Sundhedsvæsen til enhver tid gældende regler.

Ansøgning

Ansøgning bilagt kopi af relevante bilag skal sendes i PDF-format via https://gjob.dk/sog-job/?page=details&VID=24-238

Startdato: 1. september 2024 eller efter aftale.
Ansøgningsfrist: 24. juni 2024.
Ansættelsessamtaler afholdes løbende.

Kontakt

Information om stillingen kan indhentes ved Rekruttering- og Ledelseskonsulent, Ann Birkekær Kjeldsen, på email: abkj@peqqik.gl

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex