Vil du stå i spidsen for Sundhedsplejen i Horsens Kommune og være med til at udvikle området, med udgangspunkt i relationel velfærd?

I Horsens er vores DNA, at det handler om børnene og vi løfter i flok. Det betyder blandt andet, at ledelse bedrives af et samstemt lederteam, hvor vi tænker velfærd på nye måder. Vi skal lykkes med at aktivere ressourcer omkring børn og familier i udsatte positioner samt forbinde almenområdet med det specialiserede socialområde.

Sundhedsplejen i Horsens har derfor startet en rejse, hvor vi er i gang med at modne os til en mere visionær og bæredygtig fremtid. En fremtid hvor vi møder borgerne ligeværdigt og viser åbenhed for at lade dem sætte retningen for samarbejdet, i tråd med principperne i relationel velfærd.

Sundhedsaftaler og samarbejdsaftaler i og med Horsens klyngen udvikler løbende forbedringer til et nært og tilgængeligt sundhedsvæsen, og dermed skal du som leder være optaget af at skabe differentierede indsatser og ikke opbygge parallelle tilbud. Det centrale i opgaveløsningen bliver at skabe mest værdi sammen med medarbejderne, tværfaglige og tværsektorielle samarbejdspartnere, familier, børn og unge, civilsamfund og frivillige foreninger. Til gavn for børnene.

Du vil blive en del af chefområdet Børn og Forebyggelse, der består af et lederteam på syv ledere og en Børn og Forebyggelseschef. Under Børn og Forebyggelse ligger udover Sundhedsplejen Familiecentret som består af både udfører og myndighed, Tværgående Enhed for Læring og Tandplejen. Vi er optaget af de positive afvigelser, læring om succeser, og hvordan vi leder medarbejdere til at afstemme med at det enkelte menneske de står overfor, som skal opleve sig set, hørt og forstået.

Tæt på sundhedsplejen:
Sundhedsplejen i Horsens består af 31 engagerede sundhedsplejersker, tre teamkoordinatorer, to administrative medarbejdere, en klinisk diætist, en servicemedarbejder samt en faglig koordinator.
Sundhedsplejerskerne arbejder i kombinerede stillinger og koordinerende i geografiske opdelte teams. Vi har et særligt internt fokus på kompetenceudvikling som kommer både familier i Horsens Kommune og ansatte i sundhedsplejen til gode. Vi prioriterer efteruddannelser til at specialisere os i søvnvejledning, motorikundersøgelser, gruppeledelse, ADBB, IBCLC, Marté Meo, Klinik for sund vægt og klinisk vejledning til studerende og vores interne læringsmiljø. Derforuden har vi høstet projekterfaringer fra COS P og graviditetsindsatser samt andre tværfaglige hjemmebaserede indsatser.

Graviditet og spædbørnssundhedspleje:
Graviditetsbesøg til alle førstegangsfødende.
Graviditetsbesøg og samarbejde med Fælles Gravid Team til sårbare gravide.
5 hjemmebesøg i barnets første leveår til alle familier, og behovsbesøg til konkrete problematikker, efter en konkret faglig vurdering.
Forældregrupper, Babytræf og Gruppetilbud til kvinder med fødselsdepression.
Konsulentfunktion til dagtilbud, præmature, amning, kost, motorik, søvn og hygiejne.

Skolesundhedspleje:
Ind- og udskolingsundersøgelser med samtaler i 0. klasse og i 8. klasse
Helbredsundersøgelser i 1. klasse og med sundhedssamtaler i 5. klasse
Vi arbejder med Børneungeliv.dk og har hertil en udviklingsgruppe som varetager data og udvælgelse af temaområder og indsatser, der er relevante i vores nærmiljø og for vores målgrupper.

Dine overordnede arbejdsopgaver bliver:
  • Faglig og personalemæssig ledelse af Sundhedsplejen.
  • Skabe rammer og muligheder for et godt arbejdsmiljø i afdelingen og for at Sundhedsplejen forbliver en attraktiv arbejdsplads.
  • Skabe sammenhæng mellem byrådets politiske visioner og det nære møde med det enkelte barn og dennes forældre.
  • Sætte retning og udvikle de tværfaglige indsatser og understøtte organisatorisk sammenhæng.
  • Du skal kunne være tæt på kerneopgaven, understøttet af samarbejdet med teamkoordinatorer, LMU, Triogruppen, det administrative team og den faglige koordinator. Du skal dermed være god til at gøre brug af de kompetencer og fagligheder, du har omkring dig.
  • Du skal kunne arbejde med økonomi og budgetansvar.
Din profil:
  • Du er sundhedsplejerske af grunduddannelse eller har erfaring med sundhed og forebyggelse i relation til børn og unge.
  • Du har ledererfaring eller lederpotentiale.
  • Du er en autentisk, synlig og inddragende leder.
  • Du er en god kommunikator, der formår at formidle visionerne for Sundhedsplejens indsatser.
  • Du har evne til at lede medarbejdere med højt specialiserede fagligheder.
  • Du skal kunne sætte en fælles retning for de forskellige fagligheder og samle afdelingen.
  • Du tør tage lederskabet på dig, men leder ud fra gensidig tillid og respekt.
  • Du er optaget af relationer og det hele menneske.
  • Du er transparent i den ledelsesstil.
  • Du har en uformel og humoristisk omgangstone.

Derfor skal du vælge os:
  • Du bliver leder af en gruppe dygtige og engagerede medarbejdere.
  • Du bliver en del af et stærkt lederteam, som løfter i flok.
  • Du får et stort ledelsesrum og opbakning fra organisationen til at finde dine veje til at løse kerneopgaven såvel for børn og familier som for medarbejderne.
  • Du bliver en del af det særlige Horsens DNA, som er karakteriseret ved en let vej fra idé til handling på tværs i kommunen.
  • Du bliver en del af en innovativ udviklingsrejse, hvor vi nytænker velfærden og skaber bæredygtige løsninger til gavn for den enkelte borger og for samfundet som helhed.
Yderligere oplysninger:
Vi håber, du er blevet nysgerrig på at høre mere om stillingen, og du er derfor meget velkommen til at kontakte Børn og Forebyggelseschef Mette Spring på tlf. 24906298. Ferie afholdes 20-25. maj.

Stillingen er på 37 timer ugentlig og med tiltrædelse den 1. juli 2024 eller snarest derefter. Aflønningen sker efter gældende overenskomst.

Ansættelsesproces:
1. samtale den 13. juni 2024
Test (NEO-PI-3) og virtuel tilbagemelding herpå torsdag den 20. juni 2024, morgen/formiddag.
2. samtale tirsdag den 25. juni 2024.
Test-tilbagemelding samt 2. samtale sker i samarbejde med rekrutteringskonsulent Rebecca Abl.
Ansøgningsfrist er søndag den 9. juni kl. 12.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex