Har du lyst til at arbejde med at behandle ansøgninger og træffe afgørelser, der kommer til at gøre en forskel for elever med en funktionsnedsættelse? Så er jobbet i Kontoret for Specialpædagogisk Støtte (SPS) måske noget for dig.


Behovet for SPS er stigende og vi udvider for at kunne nå opgaverne. Vi søger derfor en kontorfunktionær til behandling af ansøgninger.


Dine arbejdsopgaver

Opgaver relateret til sagsbehandlingen løses i fællesskab i vores sagsbehandlerteam, der i dag er på ni medarbejdere og en studentermedhjælper. Der er desuden et tæt samarbejde med de øvrige kollegaer i kontoret.



Opgaverne vil omfatte:

  • Behandling af ansøgninger om specialpædagogisk støtte inden for forskellige uddannelsesområder. Ansøgningerne afgøres i henhold til gældende lovgivning og praksis. Vi indhenter ved behov supplerende oplysninger og dokumentation fra uddannelsesstederne
  • Besvarelse af telefonopkald og mails fra uddannelsessteder, borgere og andre samarbejdspartnere. Vi har faste daglige telefontider, hvor vi skiftes til at være på i telefonvagten
  • Aktiv deltagelse i implementeringen af et nyt it-system til behandling af ansøgningerne. Vi tog i oktober vores nye sagsbehandlingssystem, SPSA, i brug. Vi er godt i gang med at anvende systemet, men vi har fortsat fokus på at udvikle systemet, så det understøtter vores og skolernes sagsbehandling bedst muligt


Om os

SPS-kontoret administrerer de statslige specialpædagogiske støtteordninger i forbindelse med skole og uddannelse. Støtten skal sikre, at elever og studerende med en funktionsnedsættelse kan gennemføre en uddannelse på lige vilkår med andre. Støtten kan bl.a. bestå af it-hjælpemidler til elever og studerende med ordblindhed, bevæge- eller synshandicap eller støttetimer til elever og studerende med psykiske eller neurologiske vanskeligheder. Vi dækker de fleste uddannelser på Børne- og Undervisningsministeriets område og på Uddannelses- og Forskningsministeriets område.



Om dig

Du har lyst til at være med til at sikre en god, stabil drift i et team, hvor både selvstændighed og gode samarbejdsevner er et must.



Derudover lægger vi vægt på, at du har:

  • Erfaring med sagsbehandling generelt, gerne inden for offentlig administration
  • Gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
  • Administrativt overblik og kendskab til principper og regler for forvaltningsafgørelser


Vi forventer, at du har en kontoruddannelse inden for offentlig administration eller anden relevant uddannelse.



Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat som kontorfunktionær efter organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/STAT for kontorfunktionærer m.fl.


Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2024 eller efter aftale.



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lisa Folmer Wessman på tlf.: 20 13 64 38 eller kontorchef Kia Schou Borggaard på tlf.: 23 69 15 29.



Du kan også læse om styrelsen på vores hjemmeside www.stukuvm.dk og om de specialpædagogiske ordninger på www.spsu.dk.


Ansøgning

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis via linket i annoncen senest søndag den 5. maj 2024.



Vi forventer at holde 1. samtale i uge 21 og 2. samtale i uge 22 .

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex