Vil du stå i spidsen for et ældrecenter med fokus på et aktivt og meningsfuldt ældreliv, så har du nu muligheden?

Vores ældrecenterleder gennem mange år går på pension, og vi søger derfor en leder til Ældrecenter Sydvestvej.

Om Sydvestvej
Ældrecenter Sydvestvej ligger centralt placeret tæt på byliv og stationen, og har profilen ”Huset i byen”. Ældrecentret er hjem for 38 beboere og arbejdsplads for cirka 40 medarbejdere. På centret er der ansat en afdelingsleder, koordinator, sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, samt aktivitetsmedarbejdere.

På Sydvestvej arbejdes der målrettet med at sikre beboernes mulighed for mestring og udfoldelse, og for medarbejderne er det vigtigt, at de hele tiden tager udgangspunkt i borgernes perspektiv.

På ældrecentret foregår mange aktiviteter, byens muligheder anvendes og der er et godt samarbejde med civilsamfundet.

I stueetagen på Sydvestvej er der et Aktivitetscenter som er åbent for alle kommunens hjemmeboende ældre.

Se mere: Ældrecenter Sydvestvej | Glostrup Kommune

Dine opgaver

  • skabe og fastholde en tydelig profil for ældrecenter Sydvestvej i forhold til inddragelse af beboere og pårørende, aktiviteter og samarbejde med frivillige. Dette sker i tæt samarbejde med medarbejdere, afdelingsleder, beboere og pårørende.
  • videreudvikle en værdig ældrepleje og sikre en høj sundhedsfaglig kvalitet med udgangspunkt i den enkelte beboers behov, ligesom du skal fremme et godt samarbejde med de pårørende til gavn for beboerne. Du skal også fastholde og udbygge samarbejdet med frivillige, foreninger, lokalsamfundet mv.
  • overordnet ansvarlig for hjælpen, plejen og sygeplejen på centret, herunder at den udføres i overensstemmelse med gældende retningslinjer, nationale standarder og lovgivning på området, de politisk vedtagne kvalitetsstandarder og kommunens politikker og strategier på området.
  • overordnet driftsansvar og ansvarlig for Sydvestvejs samlede økonomi. Du skal sikre at det samlede budget overholdes, blandt andet gennem fortsat nedbringelse af sygefraværet og sikre at de økonomiske ressourcer anvendes bedst muligt på tværs af afdelingerne på centret.
  • overordnet personaleansvar for alle centrets medarbejdere og den direkte personaleledelse af en afdelingsleder, koordinator, sygeplejersker og aktivitetsmedarbejdere. Som ældrecenterleder er du ansvarlig for at skabe og sikre et godt arbejdsmiljø med høj grad af trivsel. Rekrutterings- og tilknytningsindsatsen på ældreområdet er et vigtigt fokusområde nu og i fremtiden, og som en del af det får du medansvar for uddannelsesindsatsen for vores social- og sundhedshjælpere og -assistenter og sygeplejestuderende.

Du er en del af et fællesskab
Glostrup Kommune er en spændende arbejdsplads med højt til loftet, hvor afstandene er små og samarbejdet på tværs er stort. Vi har en venlig og direkte tone med plads til uenigheder og humor.

Du bliver ansat i Center for Sundhed og Velfærd som består af en hjemmepleje- og hjemmesygeplejeenhed, en visitationsenhed, et rehabiliteringshus indeholdende kommunens midlertidige pladser, træningscenter, hjælpemiddelteam, hjælpemiddeldepot i samarbejde med Albertslund, afdelingen Sundhed, Udvikling og Uddannelse, et dagcenter og demensdagcenter, og tre ældrecentre; Dalvangen, Hvissinge og Sydvestvej.

Som ældrecenterleder refererer du til centerchefen i Center for Sundhed og Velfærd, og du bliver en del af centrets samlede ledelse, der består af 4 kollegaer og centerchefen. Du forventes at spille konstruktivt ind i samarbejdet i centerledelsesgruppen i forhold til at sikre gode borgerforløb på tværs af sektorer og områder i Center for Sundhed og Velfærd.

Se mere på: Center for Sundhed og Velfærd | Glostrup Kommune

Derudover tilbyder vi

  • Engagerede medarbejdere - der brænder for at skabe høj livskvalitet, trygge rammer, god pleje og omsorg samt meningsfulde aktiviteter i respekt for beboerne
  • Mentorordning – en af dine nye kollegaer vil være din mentor og sparringspartner, så vi sikrer dig en god introduktion
  • Fast aftale 1 til 1 sparring med centerchefen – hvilket prioriteres højt
  • Ledelsesudvikling og uddannelse – både i det overordnede ledelsesudviklingsprogram for ledere i Glostrup, men også individuelle muligheder for kompetenceudvikling
  • Aktivt lokalsamfund – som gerne bidrager med frivillige ressourcer til gavn for de ældre
  • Spændende opgaver i forbindelse med implementering af sundhedsstrukturkommissionens kommende anbefalinger og en ny ældrelov
  • Personalegoder som kunst- og idrætsforening samt gratis svømning og træning.

Dine kompetencer og kvalifikationer
Vi søger en ældrecenterleder, som viser retning og opnår følgeskab af leder og medarbejdere gennem en anerkendende og inkluderende ledelsesstil. Du bidrager til den strategiske udvikling af ældrecenteret, herunder opstiller og følger op på målsætninger og resultater.

Som ældrecenterleder skal du være tilgængelig og nærværende. Du skal have gode samarbejdsevner, kunne se tingene ud fra forskellige perspektiver og kunne møde samarbejdspartnere med tillid og nysgerrighed, både internt i organisationen og i eksterne relationer. Det forventes, at du arbejder med at understøtte og videreudvikle medarbejdernes og lederens tværfaglige og tværsektorielle samarbejdsrelationer, som er afgørende for at lykkes med kerneopgaven.

Du bruger kritik konstruktivt i forhold til at forbedre egen praksis og går forrest, når nye tiltag skal implementeres.

Du skal kunne motivere, give ledelsessparring og facilitere samarbejdet på centret. Det er afgørende for samarbejdet, at der er gennemsigtighed og tillid, og at du udviser tydelighed i forhold til politiske prioriteringer og administrative beslutninger om rammer og retning.

Du skal samtidig kunne agere bindeled mellem personale og centerchef og sørge for, at relevante input og perspektiver fra medarbejderne og afdelingslederen formidles videre til centerchefen.

Vi forventer derudover, at

  • Du har en uddannelse som sygeplejerske eller anden sundhedsfaglig uddannelse.
  • Du har flere års ledelseserfaring og relevant lederuddannelse.
  • Du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation og med ældre- og sundhedsområdet.
  • Du har økonomisk og administrativ indsigt og relevant erfaring med drift.
  • Du skaber udvikling og resultater gennem dialog, metodeudvikling og erfaringsopsamling og er garant for en stærk læringskultur - også når der sker fejl.
  • Du er en dygtig formidler og ”oversætter”, der kan konkretisere og begrunde tydeligt og konstruktivt på skrift og i tale.
  • Du har et godt overblik og ser hurtigt, hvordan man bedst anvender de eksisterende ressourcer i centret.
  • Du møder borgere, pårørende, frivillige, medarbejdere og øvrige samarbejdspartnere med anerkendelse, nysgerrighed og empati.
  • Du er positiv i din tilgang til tingene og har fokus på at fejre hverdagens succeser.

Du kan se mere om Glostrup Kommunes ledelsesgrundlag her Ledelsesgrundlag.pdf (glostrup.dk)

Det praktiske
Stillingen er til ansættelse fra den 1. juli 2024 eller efter aftale.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst med udgangspunkt i et lønniveau på 560.000-600.000 kr. årligt (ekskl. pension) afhængig af kvalifikationer og erfaringer.

Første runde ansættelsessamtaler forventes afholdt den 13. maj 2024. Ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, skal gennemføre en test med fokus på præferencer og kompetencer, som vil danne udgangspunkt for samtalen. Anden samtalerunde vil finde sted den 22. maj 2024.

Hvis du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Barbara Lisemose på mobil: 24 87 18 47 eller via mail: barbara.lisemose@glostrup.dk

Vi ser frem til at modtage din ansøgning og dit CV senest den 6. maj 2024 kl. 12.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex