Da vores mangeårige kirketjener går på pension, søger vi en fuldtidskirketjener (37 timer) pr. 1. juni 2024 eller snarest derefter til Odense Domkirke og Graabrødre i Skt. Knuds Sogn. Kirketjeneren skal indgå i et arbejdsfællesskab med kirkens øvrige kirketjenere.

Vi søger en kollega, der er imødekommende, venlig og udadvendt og har en positiv indstilling til kirkelivet i folkekirken. Sammen med kirkens øvrige medarbejdere håber vi, du vil være med til at arbejde på at skabe gode rammer for menighedslivet.

Skt. Knuds Sogn er et aktivt og rummeligt sogn med et rigt gudstjenesteliv og musikliv. Placeringen i midtbyen og ikke mindst det forhold, at vores ene kirke er Domkirken, betyder, at vi har mange forskellige aktiviteter. Udover sammenlagt tre kirketjenere har vi to fuldtidspræster, en domprovst med halv tjeneste som sognepræst, to funktionspræster, en daglig leder/kordegn, en kontorelev, to organister, et stort kor samt frivillige.

Ansvarsområder og opgaver:

  • De primære opgaver er:
    • Praktisk kirketjeneste i forbindelse med gudstjenester og kirkelige handlinger
    • Medvirke til rengøring og vedligeholdelse af kirkerne og sognelokalerne
    • Klargøring af lokaler og kirkerum i forbindelse med kirkelige aktiviteter
    • Opsyn med Domkirken
  • Derudover fordeles opgaver i kirketjenerteamet efter interesse og kompetencer. Det kan f.eks. være:
    • Kontakt til kirkens håndværkere
    • Ansvar for udendørs arealer
    • Administration af parkeringssystem og nøglesystem
    • Indkøb til arrangementer
    • Håndtering af kirkens tekniske udstyr

Vores forventninger til dig:

  • Er uddannet kirketjener eller er villig til at tage uddannelsen
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret med en proaktiv tilgang til opgaverne.
  • At du har gode samarbejdsevner, trives i en travl og omskiftelig hverdag, og kan bevare overblikket
  • At du trives med fleksibel arbejdstid, der også indbefatter arbejde i weekender, på helligdage og om aftenen
  • At du har praktisk håndelag
  • At du har godt praktisk kendskab til IT på brugerniveau

Vi tilbyder:

  • Et job med frihed under ansvar og med mulighed for at præge stillingen
  • En afvekslende hverdag med mange og forskelligartede opgaver
  • Fleksibel arbejdstid under hensyn til opgavernes udførelse
  • Gode kolleger og en uhøjtidelig omgangstone
  • En indføring i kirkerne som arbejdsplads
  • 5-dages arbejdsuge

Løn og ansættelsesvilkår:

Ansættelsen finder sted ved Sankt Knuds Sogns Menighedsråd, Klosterbakken 2, 5000 Odense C. Ansættelsen er omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlig Ansattes Organisation (OAO-S) og Organisationsaftalen for kirkefunktionærer med kerneopgaver som kirketjener eller graver indgået mellem Kirkeministeriet og Danmarks Kirketjenerforening og det tilhørende protokollat for kirketjenere. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk

I stillingen indgår en prøvetid på tre måneder. I forbindelse med ansættelsen vil der blive indhentet en børneattest. Menighedsrådet ser gerne, at referencer kan blive indhentet.

Årslønnen aftales indenfor intervallet 288.669 kr. – 372.232 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 288.669 kr. Herudover rådighedstillæg på pt. 27.241 kr. årligt samt et OK-tillæg på 1275,12 kr. Aftale om indplacering i lønintervallet indgås efter forhandling mellem menighedsrådet og Danmarks Kirketjenerforening.

Nuværende tjenestemandsansatte kirketjenere har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

Hvis den, der ansættes i stillingen, ikke har gennemført den obligatoriske
uddannelse for kirketjenere, skal denne gennemføres inden for det første to år af ansættelsen.

Ferie og fridage i henhold til overenskomsten.

Nærmere oplysning om stillingen kan fås ved henvendelse til menighedsrådets kontaktperson Svend Thomsen tlf.: 42504140 eller til menighedsrådsformand Eva Haue tlf.: 51217941.

Ansøgning med relevante bilag sendes til Menighedsrådet ved Sankt Knuds Sogn på mail 7774fortrolig@sogn.dk.

Ansøgningen med relevante bilag skal være menighedsrådet i hænde senest 6. maj

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted 13. maj kl. 17-21.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex