Trives du i en koordinerende rolle, og er du interesseret i at arbejde med compliance, opfølgning på it-leverancer og procesoptimering? Så er du måske vores nye kollega!

Om stillingen

En væsentlig del af jobbet er, at du kommer til at spille en central rolle i arbejdet med at sikre at Sundhedsdatastyrelsen efterlever de tekniske minimumskrav, NIS 2, krav til samfundskritiske systemer og krav til Statens it-beredskab. Du får ansvar for at sikre gennemførsel af procedurer og oplære systemforvaltere omkring sikkerhed og compliance og følge op på, om styrelsen lever op til kravene. Dette omfatter både hjemmesider og internetvendte tjenester, men også på tværs af klienter, servere, netværk, applikationer, systemer, mobile enheder osv., og som alle er elementer i hele compliance arbejdet.

Du bliver faglig koordinator for et nyoprettet tværgående team, der sikrer compliance i forhold til de tekniske krav. Dine opgaver bliver at styre teamets leverancer som faglig koordinator og sikre, at de vedtagne procedurer efterleves. Væsentligste opgaver er, at

  • sikre udarbejdelse af de nødvendige procedurer og kontroller for at opfylde SDS compliance krav
  • sikre at den fornødne dokumentation på opfyldelse af compliance krav sker og kan rapporteres
  • sikre at nye og ændrede krav indarbejdes i procedurer og det daglige systemforvalter arbejde
  • derudover at medvirke til afdelingens og SDS fortsatte udvikling på sikkerheds- og compliance området.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Din baggrund kan både være fra it, cybersikkerhed eller noget helt andet: Din formelle uddannelse er ikke det afgørende, det er derimod, at du brænder for at levere høj kvalitet, har masser af gåpåmod og er nysgerrig over for organisation, forretning og systemer. Du motiveres af at få kolleger til at efterleve krav og retningslinjer. Du trives med at skabe overblik og struktur, og du ser når det mangler og er vedholdende i at skabe og fastholde det.

Vi forestiller os, at du har en god teknisk viden og erfaring fra et tilsvarende job, og det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med compliance indenfor IT-sikkerhed, eller arbejdet med udarbejdelse af procedurerer/krav og via opfølgning at skabe overblik på målopfyldelse og rapportering på dette.

Vi forestiller os også, at du er vedholdende og god til via samarbejde med interne og eksterne parter, at holde fast til opgaverne er helt i mål.

Om os

Sundhedsdatastyrelsen driver og udvikler digitale løsninger, der understøtter patientsikkerhed og samarbejde i sundhedsvæsnet, og vi har ansvar for at danske sundhedsdata kan bruges til forskning, opfølgning på kvalitet af behandling og som grundlag for politiske beslutninger om sundhedsvæsnet.

Du bliver en del af en sektion, som har ansvaret for styring af it-infrastruktur og systemforvaltning af interne systemer. Sektionen består af 15 kolleger bl.a. systemforvaltere, arkitekter og teknikere. Kulturen er uformel med masser af grin og frihed for den enkelte til at tilrettelægge sit arbejde. Vi støtter op om hinandens arbejde og tager ansvar for arbejdsopgaverne. Samtidig værner vi om et stærkt fællesskab med høj grad af videndeling, og hvor vi samarbejder om vores kompetencer og levere høj faglig kvalitet.

Vi tilbyder

Vi tilbyder et godt arbejdsmiljø med mulighed for stor selvstændighed i opgaveløsningen og engagerede og dygtige kollegaer. Vores uformelle miljø giver plads til sparring og grin, og der er et stort fokus på trivsel i afdelingen.

Vi er en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Vi er centralt beliggende i København med nem adgang til offentlig transport og har fri parkering på området. Herudover har Sundhedsdatastyrelsen en velfungerende personaleforening, der arrangerer fester og fredagsbar. Vi bor sammen med Statens Serum Institut på et Campus, hvor der er idrætsforening, tennisbane og motionsrum.

Om ansættelsen

Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og relevante faglige organisation.

Afhængigt af din erfaring og dine kvalifikationer, er der mulighed for at blive ansat som specialkonsulent.

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Michael Lyng på telefon 2499 0253 eller afdelingschef Mogens Agerbak på telefon. 21 69 80 56.

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.

Ansøgningsfristen er den 5. maj 2024

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 20-21.

Du kan læse mere om os på www.sundhedsdatastyrelsen.dk

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex