Vil du hjælpe med at administrere de centrale systemer, som understøtter Sundhedsdatastyrelsens databehandling Så er du måske vores kommende AD-systemadministrator af Sunddataplatformen (SDP) i Sundhedsdatastyrelsen.

Om stillingen

Som AD-administrator har du ansvaret for at koordinere og udføre AD-relaterede opgaver i forhold til vores centrale dataplatform Sunddataplatformen og Indenrigs- og Sundhedsministeriets tværgående AD, som vi forvalter i samarbejde med Statens It.

Sunddataplatformen er Sundhedsdatastyrelsens (SDS) centrale data platform, som samler og udstiller data, som anvendes på tværs af hele de danske sundhedsvæsen, og er således forretningskritisk for SDS. Ansvaret for SDP er placeret i afdelingen Data Infrastruktur (DAF) i SDS og en vigtig opgave er at kunne arbejde på tværs af SDS’s organisation.

Du kommer til at veksle mellem selvstændigt arbejde med dine opgaver, og en høj grad af samarbejde med dine nærmeste kollegaer, på tværs af styrelsen og med eksterne dataejere og leverandører.

Dine primære opgaver bliver, at:

  • udføre AD system-administration, AD Drift og AD udvikling med primært fokus på Sunddataplatformen
  • udføre konkrete opgaver i forhold til at sikre overholdelse af compliance, sikkerheds- og forretningskrav på vores drifts-infrastruktur
  • udvikle og vedligeholde dokumentation, procedurer og politikker til Active Directory-administration
  • bidrage til automatisering og effektivisering af AD-administration, herunder vedligeholdelse af bruger- og dataprivilegier
  • opfølgning på opgaver i forhold til Sunddataplatformen vedr. it-drift og udvikling.
  • derudover skal du bidrage i forhold til afdelingens samlede arbejde og opgaver
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse inden for it-området, gerne kombineret med relevant erfaringer med it-drift og -udvikling samt samarbejdet mellem it og forretning.

Det er en fordel, hvis du kan kode PowerShell, og hvis du har kendskab til databaser er det et ekstra plus.

Derudover er det vigtigt, at du:

  • har en bred it- og forretningsforståelse.
  • trives med at løse opgaver i samarbejde med andre.
  • har stor lyst til, at indtage en koordinerende og strukturerende rolle og ikke er bange for at tage ansvar for gennemførelse af både egne og teamets opgaver.
  • tager ansvar for dine opgaver og sikrer, at de løses inden for aftalte deadlines.
  • er god til at skabe struktur og at arbejde på en række opgaver uden af miste overblikket.
  • er god til at formulere dig i både skrift og tale.
Det er vigtigt, at du trives med en omskiftelig hverdag, og at det falder dig naturligt at drive opgaverne og løbende prioritere i dialog med din leder og dine kolleger.

Om Sundhedsdatastyrelsen

Sundhedsdatastyrelsen driver og udvikler digitale løsninger, der understøtter patientsikkerhed og samarbejde i sundhedsvæsnet, og vi har ansvar for at danske sundhedsdata kan bruges til forskning, opfølgning på kvalitet af behandling og som grundlag for politiske beslutninger om sundhedsvæsnet.

Du bliver en del af sektionen It-infrastruktur, som har ansvaret for styring af vores it-infrastruktur og for systemforvaltning på interne systemer. Sektionen består af 15 kolleger bl.a. systemforvaltere, arkitekter og teknikere. Kulturen er uformel med masser af grin og frihed for den enkelte til at tilrettelægge sit arbejde. Vi støtter op om hinandens arbejde og tager ansvar for arbejdsopgaverne. Samtidig værner vi om et stærkt fællesskab med høj grad af videndeling, og hvor vi samarbejder om vores kompetencer og levere høj faglig kvalitet.

Vi tilbyder
Vi tilbyder et godt arbejdsmiljø med mulighed for stor selvstændighed i opgaveløsningen og engagerede og dygtige kollegaer. Vores uformelle miljø giver plads til sparring og grin, og der er et stort fokus på trivsel i afdelingen.

Vi er en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Vi er centralt beliggende i København med nem adgang til offentlig transport og har fri parkering på området.

Om ansættelsen
Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og relevante faglige organisation.


Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder for IT-Infrastruktur Michael Lyng på telefon 2499 0253 eller afdelingschef Mogens Agerbak på telefon 2169 8056.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.

Ansøgningsfristen er den 5. maj 2024.

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 20-21

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex