Brænder du for at arbejde med gamle fredede bygninger? Værdsætter du at gøre tingene ordentligt, og kan du samtidig overskue en bred pallette af opgaver, der spænder fra større renoveringsprojekter til mindre reparationer? Så er det dig, vi søger!



Om Medicinsk Museion

Medicinsk Museion (www.museion.ku.dk) er et prisbelønnet og internationalt anerkendt forskningsmuseum under Institut for Folkesundhedsvidenskab (www.ifsv.ku.dk) på Københavns Universitet. Vi er samtidig part i Novo Nordisk Foundation Center for Basic Metabolic Research (www.cbmr.ku.dk).

Vi nytænker sundhed og medicin ved at inddrage offentligheden, forske, undervise og arbejde med vores samlinger. Vores arbejde hjælper med at føre akademisk forskning ud i samfundet, ligesom det tilføjer perspektiver fra medicinsk humaniora til tværfaglige undersøgelser. Vores kommercielle aktiviteter beriger tilbuddet til både offentligheden og vores samarbejdspartnere samt at rejse midler til offentlige aktiviteter.



Bygningerne og gården

Medicinsk Museion har til huse i seks bygninger, der omkranser en gård. Tre af bygningerne er fredede. Nogle bygninger er åbne for offentligheden til udstillinger, foredrag, debatter og events, andre bruges til kontorer og arkiver, ligesom vi også har undervisning, ph.d.-forsvar og receptioner. Derudover har vi ca. 1500 m2 magasiner på Panum, Frederiksberg og i Tåstrup.

Vi er en organisation i konstant udvikling, og bygningerne er i meget forskellig stand. Det betyder, at der ofte er flere større projekter i gang. Projekterne er langstrakte, bl.a. fordi der ofte skal søges godkendelse hos Slots- og Kulturstyrelsen.

Vi udvikler løbende nye udstillinger og events, og her kan der fx være behov for at restaurere et rum i museet, reparere/udskifte originale tapetvægge, opsætte lys og el etc., før udstillingen kan sættes op. Vi er p.t. også ved at etablere en mere permanent café med udendørsareal i gården.

Alt dette foregår i tæt samarbejde med CAS (Københavns Universitets Campus Service), som har bygningsansvaret og kontakten til håndværkerne.

Derudover er der mange mere almindelige vedligeholdelsesprojekter iværksat af CAS. Det kan være installering af LAN, udskiftning af installationer eller rør, hvor CAS sender interne eller eksterne leverandører, som skal introduceres af én med lokalkendskab. Der er således mange kontaktflader og mange processer at holde styr på.



Om os

Vi er ca. 35 faste medarbejdere på Medicinsk Museion og dertil kommer vores 10-15 unge studentermedhjælpere. Vi er organisatorisk opdelt i fem sektioner Research, Collections, Program & Communication, Administration og Front of House (museumsdrift) med hver vores ansvarsområder, men vi arbejder tæt sammen om projekter, udstillinger og museets drift i øvrigt.

Vi prioriterer fællesskabet, vi spiser frokost sammen, har tirsdagskage, og vi holder kreative sommerfester og julefrokoster.



Nøgleområder:

  • Kontaktperson til CAS
  • Museions lokale koordinator på renoveringer og vedligeholdelse, herunder udstillingslokaler og offentlige arealer på museet
  • Nøgleperson i forhold til brand- og sikkerhedsregler, herunder uddannelse af personale i evakueringsprocedurer m.m.
  • Ankerperson i forhold til nøgler, alarm- og sikkerhedssystemer samt adgangskort
  • Generelle drifts- og vedligeholdelsesopgaver, herunder mindre reparationer og ad hoc-opgaver
  • Ansvarlig for at sikre stabile IT- og AV-løsning til arrangementer


Vi forstiller os, at du har følgende med i rygsækken

  • Uddannelse inden for byggefaglige kompetencer, fx som bygningskonstruktør, byggetekniker, byggekoordinator eller tilsvarende
  • Erfaring med bygnings- og infrastrukturkoordinering og/eller projektledelse, gerne inden for offentlige/kulturelle organisationer
  • Erfaring med arbejde i et universitets-/forskningsmiljø
  • Et godt overblik og en evne til at samarbejde i en byggefaglig kontekst med stor kompleksitet og mange forskellige interessenter, interne såvel som eksterne
  • God til at kommunikere både skriftligt og mundtligt på dansk på tværs af faggrupper, samt et vist niveau af engelsk
  • Interesse og forståelse for æstetiske og historisk korrekte løsninger
  • En udtalt nysgerrighed, gå-på-mod og lyst til at bruge og udvikle en bred vifte af dine personlige og faglige kompetencer.
  • Et stort ejerskab til de opgaver, du påtager dig - meget gerne suppleret med en positiv og imødekommende proaktivitet.


Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer om ugen, og vi har flekstid. Dog vil det være en fordel, hvis du er morgenmenneske, da håndværkerne ofte møder tidligt, før museet åbner. Du vil indgå i det administrative team, som består af fire andre medarbejdere med meget forskellige opgaver.

Ansættelse pr. 1.8.24 eller snarest derefter. Aflønning sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC eller anden relevant overenskomst. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg på baggrund af kvalifikationer.



Yderligere information

For yderligere information kontakt venligst Administrationschef, Ulla Jensen (ulla.jensen@sund.ku.dk)



Din ansøgning

Send venligst din elektroniske ansøgning via Jobportalen (Klik på linket "Ansøg nu" nederst i opslaget) senest 12. maj 2024.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex