Vi søger en ydelsesmedarbejder på deltid til vores reception

Ydelsesafdelingen i Ishøj Jobcenter søger pr. 1. juni 2024 en ydelsesmedarbejder til personlig betjening af vores borgere i vores jobcenterreception.

Der er tale om en deltidsstilling eller eventuelt et fleksjob på gennemsnitligt 17,5 timer om ugen fordelt på følgende mødedage og tider:

Ulige uger

Mandag og tirsdag er arbejdstiden fra kl. 12:00 til kl. 15:00

Onsdag er arbejdstiden fra kl. 08:00 til kl. 15:30

Torsdag er arbejdstiden fra kl. 12:00 til kl. 17:00

Lige uger

Mandag til og med onsdag er arbejdstiden fra kl. 12:00 til kl. 15.30

Torsdag er arbejdstiden fra kl. 12:00 til kl. 17:00

Hvem er vi?

Ydelsesafdelingen er en velintegreret del af jobcentret, hvor vi i fællesskab med det øvrige jobcenter bemander vores reception.

Når vores borgere henvender sig i receptionen, kan de få personligt råd og vejledning om alt fra beskæftigelsessager til ydelsessager. Du skal være receptionens faglige fyrtårn på ydelsesområdet.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Modtage vores gæster med et smil og hjælpsomhed og få alle til at føle sig godt til rette
  • Vejlede og rådgive borgere om reglerne på beskæftigelses- og ydelsesområdet
  • Assistere og hjælpe nyledige der har behov for at søge om hjælp til forsørgelse
  • Betjene vores telefon og stille videre eller tage imod telefonbeskeder
  • Håndtere mails der er sendt til vores hovedmailadresse og sørge for, at de kommer videre til rette medarbejder i centret

Vi forventer at du:

  • Har erfaring med ydelser indenfor lov om aktiv socialpolitik, eller har viljen til at tilegne dig specialistviden herom
  • Kan sætte dig ind i nye opgaver og IT-systemer
  • Ikke er bange for at tale engelsk i telefonen eller i den direkte borgerkontakt. Flere af vores besøgende har ikke dansk baggrund og foretrækker at tale engelsk
  • Har kendskab til IT. Vi bruger Office pakken, Miralix telefonsystem, FASIT, KY, KSD og SAPA
  • Arbejder systematisk, struktureret og er kvalitetsbevidst – men også er fleksibel

Det lægger vi vægt på

Vi lægger vægt på, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for offentlig administration. Det kan fx være en offentlig kontoruddannelse, kommunom, socialrådgiver eller en bachelor i offentlig administration.

Om Ydelsesafdelingen

Vi består af 11 medarbejdere med administrations- og socialfaglige baggrunde og én afdelingsleder. Vi brænder alle sammen for ydelsesområdet og vi værdsætter den gode trivsel på arbejdspladsen.

Vores fornemmeste opgave er, at vi med de rigtige ydelser til rette tid understøtter borgernes vej til hel eller delvis selvforsørgelse.

Vi er forankret i Center for Beskæftigelse og Erhverv, hvor vi er ca. 70 medarbejdere. Centret blev i 2023 anerkendt med arbejdsmiljøprisen for det bedste psykiske arbejdsmiljø. Det er vi meget stolte over og vi sætter en ære i hver dag at bidrage til den gode udvikling.

Vi kan tilbyde

Vi tilbyder et udfordrende og varieret job med gode muligheder for både faglig og personlig udvikling. Du vil blive ansat i en organisation i løbende udvikling, som du kan være med til præge opbygningen af.

Lønnen aftales og fastsættes efter dine kvalifikationer.

Hør mere om jobbet

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Kasper Wolffbrandt på telefon: 21 13 16 43.

Ansøgningen skal være os i hænde senest den 23. april 2024, kl. 12:00.

Vi afholder samtaler den 30. april 2024.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex