Er du en af Retten i Odenses nye medarbejdere?

Retten i Odense er en af Danmarks Domstoles 24 byretter og har ca. 85 medarbejdere. I fogedretten er der 9 kontorfogeder, 4 jurister og pt. 2 elever.

Arbejdsområde Som kontorfunktionær vil du komme til at arbejde med mange spændende opgaver. Dit arbejde vil blive ansvarsfuldt og med kontakt til domstolenes brugere. Vi forventer, at du varetager stillingen med stor selvstændighed. Du vil blive en del af en arbejdsplads, som gerne vil de gode relationer med hinanden, hvor fagligheden er stor, og hvor der er plads til et godt grin mellem alt det alvorlige.

Din primære opgave vil være at behandle fogedsager, herunder betalingspåkrav, udlægssager og lejesager ligesom du selvstændig skal afholde fogedmøder på kontor og afvikle udkørende fogedforretninger, hvor man altid er flere afsted. Der er stor fokus på sikkerheden ved Retten i Odense. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med dette fra Danmarks Domstole, Kriminalforsorgen eller lignende, men det er bestemt ikke et krav.

Vi forventer
  • at du er kontoruddannet og gerne med erfaring som sagsbehandler,
  • at du er udadvendt og engageret,
  • at du kan arbejde selvstændigt og ansvarsbevidst,
  • at du er serviceminded og udviser stor fleksibilitet,
  • at du er positiv, omgængelig, har et godt humør og bidrager til en god trivsel,
  • at du er fleksibel og klar til at hjælpe kollegaerne, når det er nødvendigt,
  • at du har kendskab til arbejdsområderne - eller har interesse for at lære dem,
  • at du er hurtig på tasterne og skriver korrekt dansk,
  • at du trives godt med at ikke to dage er ens,
  • at du er omstillingsparat og
  • at du kan trives med et vis arbejdspres.
Det forventes desuden, at du har flair for IT, idet Danmarks Domstole er i gang med en omfattende digitalisering.

Vi tilbyder
  • En spændende og afvekslende hverdag med mange udfordringer.
  • Selvstændighed i jobbet med mulighed for god faglig sparring.
  • Gode kollegaer med en uformel omgangstone – også på tværs af faggrænser.
  • Løbende feedback fra såvel kollegaer som ledere.
  • En attraktiv arbejdsplads hvor trivslen er i fokus og medarbejderne er der for hinanden.
  • En hverdag hvor man har mulighed for medansvar og for at specialisere sig indenfor fagområdet.
  • Stor mulighed for at udvikle sig både personligt og fagligt.
Det er endvidere vores mål, at alle medarbejdere møder glade på arbejde og går glade hjem, når arbejdsdagen er slut.

Løn og ansættelsesforhold Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge, og ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat. Afhængigt af dine kvalifikationer og din erfaring vil stillingen blive besat enten som retsassistent, hvor lønnen pt. er på 26.598,42 kr. + pension pr. måned, eller som kontorfuldmægtig, hvor lønnen pt. er på 28.031,33 kr. + pension pr. md.

Har du spørgsmål?

Du kan læse mere om Retten i Odense på www.domstol.dk/odense

Hvis du har spørgsmål angående stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Solveig Ditlevsen på sod@domstol.dk eller 99 68 35 71 eller administrationschef Torben Kristiansen på tsk@domstol.dk eller 99 68 34 00.

Ansøgning

Hvis du er interesseret i at søge stillingen, skal du sende din ansøgning elektronisk til os. Det sker via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk/Odense under punktet ”Job i retten”. Din ansøgning skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 3. maj 2024.

Ansættelsessamtaler

Samtaler vil blive afholdt løbende og senest hurtigst muligt efter udløbet af ansøgningsfristen.

Alle interesserede og kvalificerede ansøgere opfordres til at søge jobbet uanset køn, alder, religion eller etnisk oprindelse.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex