Vejle Kommune
Vejle

Udviklings- og driftskonsulent (AC'er) med politisk tæft

Kan du se dig selv i en PA-lignende konsulentstilling tæt på beslutningerne i Danmarks 5. største kommune – så kan nedenstående være interessant for dig

Vejle Kommune er i rivende udvikling, og vi har behov for en udviklings- og driftskonsulent, der med direkte reference til områdechefen for Facility Management & Ressourcer, med fire afdelinger og i alt +200 medarbejdere, skal bidrage til den fortsatte udvikling af området.

Du skal i et tæt og tillidsfuldt samarbejde med vores områdechef bidrage til Teknik & Miljøs værdiskabelse for vores borgere, politikere og erhvervsliv, og ikke mindst Byrådets overordnede ambitioner, hvor vi er noget for hinanden, vi giver mere end vi tager, og vi former fremtiden med mod.

Om jobbet

Du får en central rolle i videreudviklingen af området, og du forventes hurtigt at kunne tilegne dig en bred forretningsforståelse samt indsigt i områdets og forvaltningens mangeartede opgaver og interessenter.

Jobbet indebærer, at du assisterer med både nogle af de mere enkle opgaver i dagligdagen samt de mere tidskrævende og komplekse opgaver. Du skal bidrage til udviklingen af de kreative løsninger og processer, der understøtter udviklingen af området og af Vejle Kommune. Samtidig skal du sikre optimering af områdechefens ressourceanvendelse.

Du skal være indstillet på at varetage en bred og varieret stilling, hvor dagene til tider kan være uforudsigelige, og som forudsætter, at du fleksibelt og beredvilligt yder en ekstra indsats, når forholdene kræver det.

Du får din gang i hjertet af vores organisation og tæt på beslutningerne og vil derfor få indsigt i fortrolige oplysninger. Derfor skal du forstå betydningen af ”tavshedspligt”, ligesom du skal agere loyalt og være bærer af en høj integritet.

For at kunne bestride stillingen er det en forudsætning, at du besidder situationsfornemmelse, og forståelse for, hvordan en kommunal forvaltning fungerer i samspil med det omkringliggende samfund og de øvrige forvaltninger i kommunen.

Din succes i stillingen fordrer, at du både er initiativrig og alsidig. Dine arbejdsopgaver spænder nemlig over en bred pallette fra praktiske administrative opgaver med det formål at supportere områdechefen til strategisk sparring med selvsamme områdechef samt områdets fire afdelingsledere.

Dine hovedopgaver er bl.a. at:

  • udarbejde notater, beslutningsoplæg, præsentationer, dagsordner, referater og lignende forberedende arbejde
  • kvalificere og skrive politiske sagsfremstillinger
  • bistå og understøtte de fire afdelinger i området på varieret vis
  • indhente, strukturere og analysere data, der kan bruges i analyser og beslutningsprocesser
  • Udarbejde diverse forretningsstrategiske produkter
  • booke møder og generel kalenderkoordinering, sikre at områdechefen er klædt på til møder samt lignende ad hoc supportopgaver
  • planlægge seminarer og større møder
  • deltage i møder med interne og eksterne
  • være projektleder/tovholder på større opgaver

Hvem er du?

På den faglige side forventer vi, at du:

  • har en relevant videregående akademisk uddannelse
  • har min. 3 års dokumenteret erfaring fra en lignende stilling
  • har erfaring fra, eller stor forståelse for, en politisk organisation
  • er initiativrig, løsnings-, proces-, udviklings- og driftsorienteret
  • er stærk analytisk og evner hurtigt at finde ind til det mest væsentlige
  • har fremragende kommunikative evner i både skrift og tale, og at du kan skabe gode relationer – både internt og eksternt
  • mestrer Office-pakken på superbrugerniveau og gerne er nysgerrig på nye digitale værktøjer som f.eks. AI
  • sikrer, at opgaverne færdiggøres til tiden og leveres med høj kvalitet

På den mere personlige side er du gerne kendetegnet ved, at du:

  • er udadvendt
  • har et positivt livssyn
  • har et godt humør og værdsætter fællesskab, ærlighed og samarbejde
  • bevarer roen, fokus og overblikket i en til tider hektisk og omskiftelig hverdag
  • kan indgå i fællesskaber og samarbejder med kollegaer med vidt forskellige baggrunde
  • er proaktiv og tager fat på både små og store opgaver med samme energi
  • har en høj grad af integritet

Vi tilbyder dig

  • et job helt inde i det ledelsesmæssige maskinrum, hvor du vil få et stort manøvrerum og tilsvarende stor indflydelse på udviklingen af området
  • at blive mødt af tillid, ærlighed og ordentlighed, og vi forventer, at du møder os med samme værdier
  • en forvaltning, hvor vi værdsætter holdindsatsen, og du vil opleve kompetente og respektfulde kolleger
  • en organisation, der er gennemsyret af høje ambitioner, god ledelse og topmotiverede medarbejdere
  • en arbejdsplads beliggende på Kirketorvet i Vejle – helt tæt ved offentlig transport (både tog og bus)

Ansættelsesvilkår

Fast stilling på 37 timer.
Vi forventer tiltrædelse pr. 1. oktober 2025 eller gerne før hvis muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny Løn.

Om os

Det strategiske område Facility Management & Ressourcer i Teknik & Miljø består fire afdelinger - Rådhusservice, Kommunale Ejendomme, Ressourcer & Genbrug og Materielgården. Vi er et mangfoldigt område med +200 dedikerede medarbejdere, som har vidt forskellige faglige baggrunde og hvor vi er fælles om at samarbejde om driften og udviklingen af Vejle Kommune – såvel eksternt som internt.

I området ser vi os selv som helt afgørende medspillere for den bæredygtige strategiske og fysiske udvikling og drift af Vejle Kommune, hvor vi hver dag leverer rammerne for det gode liv i Vejle Kommune, der understøtter fællesskaber, og hvor vi kan leve og bo i balance.

Vejle Kommune oplever erhvervsmæssig vækst og positiv tilflytning, og Vejle Kommune er således landets 5. største kommune med ca. 123.000 borgere.

Flere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Jørgen Chris Madsen, jocma@vejle.dk, tlf. 7681 2330. Svares telefonen ikke, så læg gerne en besked, så vendes der retur snarest muligt.

Tjek også gerne www.vejle.dk.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning senest tirsdag den 12. august 2025.
Vi forventer at afholde 1. samtale 18./19. august og 2. samtale 22. august 2025.

Profilanalyse

Kommer du til 2. samtale og takker ja til denne, benytter vi personprofilanalyse og eventuelt cases, ligesom vi indhenter referencer inden eventuel ansættelse.

Send din ansøgning

Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.