Fairtrade Mærket Danmark Fonden
København K

SoMe- og digital kampagnemedarbejder til Fairtrade-mærket Danmark

Vi leder efter et digitalt multitalent, som kan drive og udvikle Fairtrade-mærket Danmarks digitale kanaler, sociale medier og web! Er det dig?

Har du lyst til at bruge dine digitale kommunikations- og marketingevner til at forbedre vilkårene for verdens millioner udsatte lokale producenter, som hver dag presses på prisen på deres råvarer og samtidig rammes hårdest af klimaforandringerne? Lyder det som en spændende udfordring at sikre større synlighed af Fairtrade-mærkets sag og skabe større engagement gennem vores digitale kanaler? Så er du måske vores nye kollega.

Fairtrade-mærket er verdens mest anerkendte mærke for social retfærdighed. Vi kæmper for mere retfærdig global handel til gavn for både mennesker og miljø. Du bliver en afgørende del af et lille, men dedikeret team på det danske kontor. Vi kan tilbyde hele verden og alle vores digitale kanaler som din legeplads: Vi er aktive på Facebook, Instagram og LinkedIn, men drømmer om en fremtid med flere platforme. Vi har en hjemmeside, som følger vores og verdens foranderlighed. Vi udsender nyhedsbreve, som oplyser og engagerer vores samarbejdspartnere. Alt det kommer du til at arbejde selvstændigt, udviklende og eksperimenterende med.

Hvem er du?

Du er passioneret, har god energi, tager ansvar og har lyst til at være med til at drive Fairtrades sag. Du er opsøgende og kan arbejde selvstændigt, men sætter også pris på det gode samarbejde. Du er kreativ, iderig og brænder for content-marketing og kommunikation, der skaber engagement. Derfor har du naturligvis også styr på, hvad der rører sig på digitale kanaler og har de rette redskaber i din værktøjskasse til at skabe levende indhold og fængede tekster. Du følger udviklingen og optimerer på baggrund af performance og data, så du:

  • Har kompetencerne til at arbejde som Social Media Manager med den teoretiske viden og praktiske erfaring, jobbet kræver – bl.a. målgruppeanalyse, community management, indholdsstrategi, Customer Journey Mapping mm.
  • Kan versionere indhold efter kanal og målgruppe og tiltrække loyale brugere.
  • Kan løfte vores visuelle historiefortælling og har erfaring med at arbejde i bl.a. Canva.
  • Kan udvikle og producere moderne og stærke nyhedsbreve (e-mail Marketing)
  • Forstår og benytter SEO og kender til Googles algoritmer for at øge hjemmesidetrafik.
  • Er en habil bruger af WordPress og kan udvikle indhold til vores hjemmeside.

Dine opgaver:

  • Drive og udvikle Fairtrade-mærket Danmarks SoMe-kanaler med afsæt i data.
  • Drive Fairtrade-mærket Danmarks kampagner på digitale platforme.
  • Drive og udvikle Fairtrade-mærket Danmarks hjemmeside (inkl. SEO).
  • Udarbejde og udsende Fairtrade-mærket Danmarks nyhedsbreve.
  • Følge og rapportere på performance på tværs af kanaler og kampagner (owned og paid).
  • Deltage i faglige netværk i Fairtrade International.

Teamet

Stillingen er nyoprettet i vores marketing- og kommunikationsteam. Vores kontor ligger i det gamle og hyggelige København K med Christiansborg og Nationalmuseet som naboer. Da vi har kolleger i hele verden, skal du kunne begå dig på engelsk både mundtligt og skriftligt. Stillingen er på 20-25 timer/ uge, så du har eventuelt egen virksomhed ved siden af jobbet hos os, men vi ser helst, at du er fysisk til stede på vores kontor tre-fire dage om ugen. Stillingen kan eventuelt omdannes til en fast freelance-kontrakt. I det daglige refererer du til kommunikationschefen.

Proces

Stillingen ønskes besat fra 1. september 2024 (gerne før).

Ansøgningsfrist er søndag d. 23. juni klokken 20.00.

Send din ansøgning + CV i en samlet mail til job@fairtrade-maerket.dk

Vi læser ansøgningerne løbende og afholder samtaler i uge 27.

Kandidater, der går videre til samtale, skal være indstillet på at lave en lille hjemmeopgave.

For yderligere oplysninger, kontakt

Mette Noppenau, kommunikationschef på 2012 1858 eller mette@fairtrade-maerket.dk