OMBOLD
København S

Idrætskonsulent til nyt projekt og understøttelse af sekretariatet

Kunne du tænke dig at gøre en forskel for udsatte mennesker gennem fællesskaber, hvor idrætten er omdrejningspunktet? Har du samtidig mod på at udvikle på vores nye idrætsgrene, rekruttere spillere og institutioner til vores nye idrætstilbud? Og formår du også at understøtte vores administration med hjælp til fondsansøgninger og andet skriftligt arbejde? Så er du måske vores nye kollega!

Vi er netop nu på udkig efter en ny idrætskonsulent til vores sekretariat i København. Stillingen har to ben. Det betyder helt konkret, at cirka 20 timer om ugen skal bruges i et nyt projekt, hvor vi skal udvide OMBOLDs aktiviteter med nye sportsgrene. De resterende 17 timer skal bruges på at understøtte sekretariatets generelle arbejde.

Mere om udvidelse af tilbudsviften

OMBOLD har siden 2003 engagerede socialt udsatte mennesker i positive fodboldfællesskaber. I projektet ’Udvidelse af tilbudsviften’ vil vi bruge vores erfaringer fra fodboldbanen til at engagere endnu flere mennesker i udsatte positioner i tre nye idrætsgrene; badminton, floorball og gang/løb.

Som idrætskonsulent får du til opgave at varetage projektopgaverne i København.

Du vil bl.a. skulle varetage følgende opgaver:

  • Indgå samarbejde med lokale foreninger
  • Tilpasning af idrætsgrenene i forhold til målgruppens fysiske og sociale funktionsniveau
  • Planlægning og afvikling af ugentlige træninger i samarbejde med den lokale foreningsidræt
  • Planlægning og afvikling af stævner og mesterskaber
  • Opsøgende rekrutteringsarbejde på institutioner, væresteder, herberger mv.
  • Samarbejde med institutioner, væresteder, herberger og sociale indsatser i forholdt til at inkludere vores tilbud i deres tilbudsvifte til udsatte borgere.
  • Sparring med samarbejdspartnere i idrætsforeninger med henblik på at skabe inkluderende idrætsfællesskaber for mennesker i udsatte positioner.

Mere om understøttelse af sekretariatets generelle arbejde

Udover varetagelse af projektopgaverne har vi brug for en kollega, der kan understøtte sekretariatets administrative og praktiske opgaver.

De administrative opgaver er bl.a. følgende:

  • Understøttelse af fundraising
  • Udarbejdelse af mindre fondsansøgninger
  • Administrativ hjælp til diverse driftsopgaver

De praktiske opgaver kan bestå i følgende:

  • Varetage en OMBOLD-træning, hvis behovet opstår
  • Hjælpe til ved vores stævner og mesterskaber.

Ved OMBOLDs stævner og mesterskaber udfører alle ansatte i OMBOLD opgaver, der går ud over deres normale stillingsbetegnelse. Du skal derfor være klar på at varetage opgaver, der kan ligge langt fra dit normale kompetencefelt. Her er det vigtigste, at du har modet og lysten til at tage fat.

Vores forventninger til dig

Vi er en lille NGO, hvor vi arbejder tæt sammen og er meget afhængige af hinanden. Vi forventer derfor, at du som person er åben og let at gå til både i forhold til dine kollegaer, de frivillige og vores spillere. Derudover er det vigtigt, at du:

  • Evner at tage styring og sætte klare rammer, fx til en træning
  • Er god til at overholde aftaler og deadlines og kan planlægge ind i fremtiden.
  • Trives med praktiske opgaver i ”marken”, men samtidig fungerer med administrative opgaver på kontoret.
  • Er fleksibel og omstillingsparat. Vi arbejder med en målgruppe og med aktører, hvor tingene ikke altid går som planlagt. Du skal derfor være klar på at navigere i en til tider uforudsigelige hverdag.

Den største idrætssociale organisation i Danmark

OMBOLD er den største idrætssociale organisation i Danmark. Vi har siden 2003 engageret og aktiveret mere end 20.000 mennesker i socialt udsatte positioner. Årligt engagerer vi over 1.800 socialt udsatte mennesker i 24 kommuner landet over.

OMBOLD står bag hjemløselandsholdet og er et fodboldfællesskab for mennesker, der fx er ramt af hjemløshed, psykisk sårbarhed eller har et misbrug. Vi har en vision om at skabe positive livsforandringer hos det enkelte udsatte mennesker i kraft af det fællesskab, der opstår, når man bliver en del af et fodboldfællesskab.

Det praktiske

Vores nye idrætskonsulent vil arbejde tæt sammen med projektlederen på ’Udvidelsen af tilbudsviften’ og vores projekt- og udviklingschef. Generelt foregår arbejdet i OMBOLD i tæt samspil med de andre idrætskonsulenter. Vi vægter sparring højt i vores arbejde. Den faglige ledelse varetages af vores projektchef, og den personalemæssige ledelse varetages af vores direktør.

Løn og ansættelsesvilkår

  • Det er en midlertidig projektansættelse, der udløber 31. marts 2027
  • Arbejdstiden er 37 timer ugentlig (med flextid)
  • Den forventede opstart den 1. august 2024
  • Løn efter kvalifikation, men bemærk at OMBOLD er en lille NGO, og derfor er vi ikke lønførende.

Er du klar?

Hvis denne stilling lyder som et perfekt match for dig, så søg den endelig. Der er ansøgningsfrist mandag den 17. juni klokken 12.00

Vi holder jobsamtaler den 24. juni

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen at kontakte vores direktør, Martin S. Pedersen på:

  • Tlf. nr..: 61 28 11 49
  • Mail: martin@ombold.dk (jobansøgninger skal kun sendes via Jobindex)

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.