Da vores konsulent de næste to år skal færdiggøre et Ph.d.-projekt om Kirkerummets didaktik, er der en midlertidig stilling som undervisningsansvarlig i Folkekirkens Skoletjeneste Frederiksværk Provsti ledig.

Folkekirkens Skoletjeneste Frederiksværk Provsti udbyder vidensbaserede undervisningstilbud til skolerne i Halsnæs og Gribskov kommuner. Hvert år deltager ca. 200 klasser i tværfaglige projekter udviklet i krydsfeltet mellem kunst, pædagogik og religionsfaglig viden. Som Folkekirkelig skoletjeneste ønsker vi at styrke den almene dannelse og nutidige forståelser af kristendom gennem udvikling af nye og anderledes undervisningstilbud indenfor bl.a. livsfilosofi og etik, eksistentielle temaer, kirkehistorie, ritualer og rum.

Som en del af ansættelsen indgår man i Landsnetværket af Folkekirkelige Skoletjenester, der samarbejder om projekter både regionalt og i landsdækkende projekter.

Dine arbejdsopgaver bliver:

  • at udvikle og udarbejde forløb, der lever op til skolens Fælles Mål
  • at varetage administrative opgaver med tilmeldinger, koordinering af kurser og elevaktiviteter
  • opdatere hjemmeside
  • at organisere og udføre praktiske opgaver som pakning og udkørsel af materialer
  • at være aktiv i forhold til afholdelse af kurser med lærere og elever
  • at skrive fagtekster i et klart og inspirerende sprog til både elever og lærere

Vi søger en medarbejder, der:

  • har en relevant uddannelse (fx lærer, gerne med religion som linjefag, cand.mag., cand. pæd. eller lignende)
  • har pædagogisk-didaktiske kompetencer og undervisningserfaring
  • har kendskab til folkekirkens organisation og praksis
  • kan arbejde selvstændigt – alene og sammen med andre
  • besidder gode samarbejdsevner
  • er vant til at administrere et mindre budget
  • kan overskue og prioritere mange forskellige opgaver
  • har praktisk sans og ikke er bange for at tage fat
  • har adgang til bil, når undervisningsmaterialer mv. skal distribueres til skolerne
  • er kreativ og har et godt humør

Vi tilbyder:

  • et spændende og tværfagligt arbejdsmiljø
  • mulighed for selv at præge arbejdet
  • samarbejde med kolleger regionalt og på landsplan
  • mulighed for spændende samarbejde med lærere, præster og lokale kunstnere

Tiltrædelse 1. september 2024. Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Skoletjenesten har kontor i Esbønderup, Bagerstræde 6, 3230 Græsted. Vores medarbejder har fortrinsvis hjemmearbejdsplads.

Vedtægter for Skoletjenestens arbejde kan ses på hjemmesiden: www.fsfp.dk.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for sognemedhjælpere.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Der er uddannelseskrav til stillingen. Se § 14 og 15 i Cirkulære nr. 10001 af 12/11 2019.

Medarbejdere, der ikke opfylder uddannelseskrav og ikke har gennemført den obligatoriske grunduddannelse aflønnes i løngruppe 1. Årslønnen aftales indenfor intervallet 297.284,95 kr. – 393.902,67 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 312.149,65 kr. (nutidskroner).

Medarbejdere, der opfylder uddannelseskrav eller har gennemført den obligatoriske grunduddannelse aflønnes i løngruppe 2. Årslønnen aftales indenfor intervallet 312.149,65 kr. – 445.927,42 kr. (nutidskroner).

Fikspunktet er 327.013,22 kr.(nutidskroner).

Bestyrelsens forslag til lønniveau vil afspejle de relevante kompetencer som vores nye medarbejder allerede har tilegnet sig. Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem bestyrelsen og Kirkekultur.nu

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til

Mette Berndsen 20488188 / mette@fsfp.dk (konsulent)

Else Korsholm, 4839 0024 / erk@km.dk (sognepræst og formand i skoletjenesten)

Ansøgningen med relevante bilag sendes i samlet pdf til Else Korsholm erk@km.dk

Ansøgningen skal være os i hænde senest tirsdag den 21. maj 2024.

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 22.

Bestyrelsen kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer. Der indhentes børneattest for den, som indstilles til stillingen.