Alpha Insurance A/S
København Ø

Bogholder til fastansættelse søges til konkursramte internationale forsikringsselskaber

Alpha Insurance og Qudos Insurance A/S under konkurs var danske skadesforsikringsselskaber, som tegnede forsikringer gennem agenter i Danmark og Europa. Selskaberne blev begæret konkurs henholdsvis d. 8. maj 2018 og d. 20. december 2018 og kurator valgte, at fortsætte driften for at sikre den bedst mulige beskyttelse af forsikringstagerne og kreditorerne.

Stillingen giver for den rette kandidat gode muligheder for dels at arbejde med kerneprocesser i et skadesforsikringsselskab samt dels at bidrage med løbende optimerings- og automatiseringstiltag.

Da vores kollega har valgt at gå på pension, søger vi en bogholder, som vil indgå i vores finansteam, der til dagligt arbejder tæt sammen med Kammeradvokaten/Advokatfirmaet Poul Schmith og Garantifonden for Skadesforsikringsselskaber, samt med selskabernes interne funktioner: Aktuariat og Legal/Compliance.

Finansteamet består pt. af fem finansmedarbejdere og to IT-medarbejdere. Teamet drives, som om vi var et selskab i almindelig drift med månedsafslutning, intern og ekstern rapportering, udarbejdelse af årsregnskab, sikring af betryggende internt kontrolmiljø mv. Derudover er der en række ekstraopgaver, der løses som følge af konkurserne – et arbejde, der forventes at fortsætte i en årrække.

Vi er åbne for ansøgninger fra både erfarne kandidater, der måske kigger efter deres sidste job, og yngre dygtige kandidater, der har mod på at lære en spændende branche at kende indefra.

Dine primære opgaver vil være:

  • Bogføring og betaling af fakturaer
  • Bogføring af forsikringstekniske poster
  • Bogføring og afstemning af banker, værdipapirer, andre tilgodehavender, anden gæld mv.
  • Afstemning og opkrævning af tilgodehavender, særligt genforsikringstilgodehavender
  • Måneds- og årsafslutning
  • Håndtering af moms
  • Sikre effektiv udnyttelse af IT-værktøjer
  • Sparring og analyser til den daglige ledelse og kurator

Din daglige base bliver i dejlige og lyse lokaler i Harbour House, der ligger i Nordhavn.

Personprofil

Du har en god portion gåpåmod og engagement, og du er parat til at få en central rolle i forhold til at sikre et bogførings-, afstemnings- og kontrolmiljø af høj kvalitet.

Du arbejder selvstændigt, struktureret og målrettet, ligesom dit personlige engagement gør, at du har et stort behov for at have styr på detaljen og kvalitet i regnskabet.

Det er en fordel, hvis du har forsikringserfaring, men det er ikke et krav. Du bør have flair for IT, må gerne være god til Excel, og det er en fordel, hvis du har arbejdet med Navision.

Vi tilbyder


Du vil få et stort ansvar og mulighed for at sætte dit præg på de daglige rutiner i finansafdelingen. Vi har en kort beslutningsproces, og der er derfor kort vej fra idé til handling, hvilket du vil værdsætte, hvis du får en god idé til, hvordan vi kan gøre tingene bedre og endnu mere effektivt.

Stillingen giver mulighed for at få indsigt i forsikringsforretning og genforsikring, herunder analyser i forbindelse med hensættelse af skadesreserver. Vi har selv udviklet vores IT-system, og du kan lære at lave forespørgsler i data og selv udvikle rapporter.

Generelt er der stor mulighed for faglig udvikling.

Vi har en behagelig og uformel atmosfære, og du vil få dygtige og søde kollegaer, der holder humøret højt. Du tilbydes fastansættelse, faglig og personlig udvikling, fleksibilitet samt konkurrencedygtig løn og pension.

Søg stillingen på application@alphagroup.dk og kontakt daglig leder Niels Leist på 21 22 95 55, hvis du har spørgsmål.