Aller Aqua
Christiansfeld

Business Insights Manager

Vil du være ansvarlig for data- og rapporteringsstrategi i en større dansk B2B-virksomhed? Har du erfaring med at lave brugervenlige rapporteringsværktøjer samt blik for at udlede og kommunikere beslutningsfremmende indsigter fra data? Så er dette jobbet for dig.

Rollen

Vi søger en Business Insights Manager, som vil spille en væsentlig rolle i at lede Aller Aqua mod at blive mere datadrevet. Du vil være ansvarlig for at forme og realisere vores data- og rapporteringsstrategi, hvilket vil have stor indflydelse på vores overordnede strategi og mål.

Jobbet kræver en solid forretningsforståelse for at analysere behovene og processerne i forskellige afdelinger og udvikle datadrevne løsninger, der fremmer gennemsigtighed og beslutninger på tværs af produktion og salg. Med udgangspunkt i dine tidligere arbejdspræstationer i lignende roller, har du evnen til at forme og fremme opgaver og projekter.

Dine hovedansvarsområder vil omfatte følgende:

  • Opbygning: Du skal skabe grundlaget for rapporter og analyser ved at aktivere og forbinde relevante datakilder. Vores forretning er allerede baseret på Microsoft Business Central Dynamics 365, og data er struktureret i SQL, hvilket udgør et solidt fundament at bygge på.
  • Strategi: Du vil være ansvarlig for at definere og realisere virksomhedens data- og rapporteringsstrategi ved at udvælge og levere løsninger og indsigter, der understøtter vores overordnede strategiske mål.
  • Rapporteringsværktøjer: Du skal etablere og vedligeholde enkle og letforståelige dashboards og rapporter ved hjælp af forskellige værktøjer som Excel, PowerBI og PowerPoint. Disse vil optimere vores forretningsprocesser og støtte ledere og medarbejdere i deres arbejde og beslutninger.
  • Data-baserede analyser: Du vil løbende udarbejde og præsentere analyser og nøgleindsigter, der øger medarbejdernes forståelse og understøtter deres beslutninger for at nå vores forretningsmål.
  • Performance management: Du skal etablere og forbedre vores rapportering af strategiske KPI’er, herunder benchmarking og udvikling af forslag og handlingsplaner til at forbedre performance.

Du vil få dybdegående viden om vores drift og salg og arbejde tæt sammen med ledelsesteamet, lokale salgschefer, produktionschefer, supply chain managers, IT og finans. Evnen til at samarbejde på tværs af alle niveauer og facilitere forandringer på tværs af funktioner er væsentlig for fremskridt i rollen.

Teamet

Som vores Business Insights Manager bliver du en del af Commercial Development-teamet, som består af to kollegaer. Commercial Development er en funktion på koncern niveau, som er ansvarlig for at udvikle og forbedre salget i vores syv forretningsenheder, og dette sker bl.a. ved at udnytte data.

Du bliver en del af en virksomhed, hvor ambitionsniveauet er højt og med en flad organisationskultur, hvor den øverste ledelse er tæt på. Vi arbejder i et åbent kontormiljø, hvor atmosfæren er uformel, entusiastisk og med plads til humor.

Faglige kvalifikationer

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke det vigtigste, men vi forventer, at du har erhvervserfaring fra lignende stillinger. Vi er både interesseret i at høre fra dig, der har mange års erfaring samt dig, der er mindre erfaren, og som besidder følgende faglige kvalifikationer:

  • Minimum 3-5 års erfaring med business insights fra større virksomhed eller et konsulenthus, og dermed vant til at strukturere og analysere store mængder data.
  • Højt niveau inden for Excel, Power Query, PowerBI (DAX) og god forståelse for SQL.
  • Dygtig til at kommunikere analyser og løsningsforslag analytisk og visuelt, herunder opbygge velstrukturerede PowerPoint-præsentationer til forskellige målgrupper.
  • Flydende på engelsk, både skriftligt og mundtligt.
  • Det er en fordel, hvis du har god forståelse for forretningsprocesser og øje for operationelle detaljer, gerne med erfaring fra en produktionsvirksomhed.
  • Det er en fordel, hvis du før har brugt Microsoft Business Central Dynamics 365.
  • Kendskab til Power Automate og VBA kan også være en fordel.
  • Bachelor eller kandidatgrad er foretrukket, men din erhvervserfaring er mere vigtig.

Personlige kvalifikationer

Som en del af en større, international virksomhed med ansvar for at opbygge og drive en data- og rapporteringsstrategi, er det vigtigt, at du kan krydse af på disse personlige kvalifikationer:

  • Løsningsorienteret og med stor interesse for at optimere og skabe forbedringer.
  • Dygtig problemløser med evnen til at definere problemer og forme holdbare løsninger.
  • Tænker i helhedsorienterede løsninger, men vurderer også implikationerne i detaljerne.
  • Selvstarter med høj motivation til at påtage sig ansvaret for opgaver og projekter.
  • Har god forståelse for at skabe relationer og samarbejde på tværs af fagligheder og kulturer.
  • God til at navigere gennem komplekse emner og tilegne dig ny viden effektivt.
  • Anvender en metodisk tilgang til arbejdet og er engageret fra start til færdiggørelse.

Dit nye job vil være kendetegnet ved

  • Ansvar: Du tager ansvar for at udvikle vores data- og rapporteringsstrategi samt understøtte forretningsbeslutninger med data.
  • Udvikling: Du bliver mødt og støttet til at udvikle dig selv fagligt og personligt.
  • Global arbejdsplads: Du samarbejder med kolleger med forskellige kulturer og baggrunde.
  • Formål: Du bidrager til at forbedre fødevaresituationen globalt på en mere bæredygtig måde.

Og du vil få fordele som

  • Balance mellem arbejde og privatliv: Du har fleksibilitet, fx til hjemmearbejde efter behov.
  • Sjov: Du kan deltage i sociale arrangementer, og arbejde sammen med motiverede kolleger.
  • Sundhedsydelser: Du får betalt en god sundhedspakke.

Om ansøgningsprocessen

Vi er en arbejdsgiver med lige muligheder, og vi tror stærkt på kraften i et mangfoldigt, inkluderende team. Vi byder ansøgninger velkommen fra alle individer, uanset køn, ægteskabelig status, forældreskab, seksuel orientering, etnisk oprindelse, alder, handicap eller religion. Vi opfordrer ansøgninger fra enhver baggrund, kultur og samfund. Hvis du er i stand og motiveret, ansøg venligst – vi vil gerne høre fra dig! Vi vil gennemgå og interviewe løbende.

Vi leder efter kandidater, der kan vise evner inden for metodisk tænkning og resultater med datadrevne løsninger fra tidligere roller. Derfor beder vi dig om at inkludere tre konkrete eksempler i din motiverede ansøgning, der beskriver, hvordan du har opnået resultater inden for datadrevne løsninger, og hvordan det er relevant for stillingens ansvarsområder og kvalifikationer. Hvert eksempel bør være kortfattet, præcist og indeholde en beskrivelse af problemet, din løsning og de opnåede resultater. Vi opfordrer dig til at kvantificere resultaterne eller på anden vis tydeliggøre indvirkningen af dit arbejde.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at skrive til Strategy & Business Development Manager Navid Baharlooie på nba@aller-aqua.com.


Lidt om os

Aller Aqua er i hastig udvikling med fabrikker i 7 lande, og leverer foder til mere end 70 lande. Der tilføjes hvert år nye eksportmarkeder og nye selskaber i Aller Aqua Group. Bæredygtighed og kvalitet er en stor del af Aller Aqua’s DNA, og hver dag bevæger vi os hen imod mere bæredygtige og effektive løsninger. I 2021 opnåede Aller Aqua verificering til at deklarere CO2-ækvivalenter på vores foder (PEFCR). At kunne måle og deklarere CO2 på produkter er et vigtigt redskab til at skabe fuld gennemsigtighed og til at afhjælpe globale klimaændringer. Aller Aqua har vundet Verdensmålsprisen ved Business Koldings Awardshow 2022 for det store arbejde med at skabe gennemsigtighed om CO2.

Vil du gerne vide endnu mere om os? Så se vores virksomhedsvideo her.

Følg os på de sociale medier.


Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.