Rhenus Warehousing Solutions Denmark A/S
Horsens

HR Coordinator

Er du interesseret i at spille en central rolle inden for HR i en innovativ logistikvirksomhed i rivende udvikling? Hvis du trives i en travl hverdag og nyder at arbejde i både danske og internationale miljøer, så kunne stillingen som HR Coordinator hos Rhenus Warehousing Solutions Denmark være den rette udfordring for dig.

Om stillingen:

Med reference til CFO vil du som HR Coordinator spille en afgørende rolle i at understøtte Rhenus Warehousing Solutions Denmarks HR-funktion ved at koordinere en bred vifte af opgaver og processer. Du vil være ansvarlig for at sikre, at HR-aktiviteter udføres effektivt og i overensstemmelse med det internationale moderselskabs samt Rheus WS Denmarks politikker og procedurer. Din rolle vil omfatte håndtering af administrative opgaver, koordinering af rekrutteringsprocesser, støtte til medarbejderudvikling samt bidrag til at opretholde et positivt arbejdsmiljø.

Rekruttering og ansættelse:

  • Koordinere rekrutteringsprocessen fra jobopslag til ansættelse, herunder stillingsannoncering, screening af CV'er, planlægning af interviews og kommunikation med kandidater
  • Udføre baggrundskontroller og referencetjek i overensstemmelse med virksomhedens politikker
  • Være ansvarlig for at facilitere den administrative proces i forbindelse med ansættelse, herunder forberedelse af ansættelseskontrakter og indsamling af nødvendig dokumentation

Personaleadministration:

  • Vedligeholde og opdatere medarbejderregistre og HR-databaser (Vi skal på sigt anvende Workday)
  • Administrere og sikre, at medarbejdernes spørgsmål og behov håndteres effektivt
  • Assistere med onboarding-processer

HR-politikker og overholdelse:

  • Sørge for at medarbejdere forstår og overholder virksomhedens HR-politikker og procedurer
  • Bidrage til at opdatere og vedligeholde HR-politikker i overensstemmelse med lovgivningsmæssige krav og bedste praksis

Medarbejderudvikling:

  • Samarbejde med ledelsen for at identificere medarbejderudviklingsbehov og facilitere relevante trænings- og uddannelsesinitiativer
  • Administrere evalueringer af medarbejderes præstationer og hjælpe med at implementere præstationsforbedrende foranstaltninger

Arbejdsmiljø:

  • Støtte i opretholdelsen af et positivt arbejdsmiljø ved at håndtere medarbejderrelationer og konfliktløsning
  • Samarbejde med ledelsen for at identificere og implementere initiativer til forbedring af medarbejder-tilfredshed og trivsel

Om dig:

Du har måske en bachelorgrad inden for HR-ledelse, forretning, psykologi eller beslægtede områder, taler og skriver flydende og fejlfrit dansk samt behersker engelsk flydende i skrift og tale. Med i bagagen har du minimum 3-5 års erfaring fra lignende stilling inden for HR-administration – og gerne fra en international virksomhed. Du har stærke kommunikations- og organisatoriske færdigheder samt kendskab til lovgivning og bedste praksis inden for HR. Du trives med og har evnen både til at arbejde selvstændigt samt som en del af et team.

Du er af natur proaktiv og selvmotiverende, klar til at påtage dig ansvar samt har fremragende problemløsningsevner og kan træffe beslutninger under pres. Du bevarer altid den fornødne fortrolighed og håndterer følsomme oplysninger med den yderste omhu. Dit væsen gør, at du er god til at samarbejde og evner at etablere tillidsfulde relationer med medarbejdere på tværs af organisationen.

Vi tilbyder dig:

En spændende stilling i et udfordrende miljø med dygtige og motiverede kollegaer i et godt team. Vi tilbyder løn efter kvalifikationer og pensionsordning.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte P.A. Brit Andersen via email Brit.Andersen@rhenus.com eller telefon 3010 4080. Motiveret CV bedes ligeledes sendt via email til Brit.Andersen@rhenus.com.


Om Rhenus:

Rhenus WS Denmark er en integreret del af den dynamiske Rhenus-gruppe, som er en international koncern i rivende udvikling. Rhenus WS Denmark har logistikcentre i Horsens og Køge, hvor denne stilling vil være til besættelse i Horsens og indgå som en essentiel del af et dynamisk team præget af høj aktivitet. Med mere end 20 års erfaring i det danske marked (tidligere som DKI Logistics) er vi en anerkendt aktør inden for logistikbranchen. Vi har opbygget en solid position ved at levere skræddersyede logistikløsninger med fokus på kundernes unikke behov.