Mark & Wedell A/S, Ingeniør- og Handelsfirma
Kvistgård

Økonomiansvarlig

Mark & Wedell A/S (M&W) søger en Økonomiansvarlig til at varetage ansvaret for økonomifunktionen og bistå Mark & Wedells to ejere med at integrere, optimere og digitalisere virksomhedens rapporteringssystemer.

Mark & Wedell

M&W er en ingeniør- og produktionsvirksomhed, som designer og producerer industrielle løsninger og produkter inden for recycling, minedrift, forarbejdning af metaller og mineraler, pharma, gødning samt kemi.
75% af omsætningen er i form af eksport til det øvrige Europa, Nordamerika og Asien.

M&W er lokaliseret i Kvistgaard ca. 35 km nord for København tæt på motorvejen og har ca. 30 ansatte.

Stillingen som Økonomiansvarlig

Med reference til den ene af selskabets to ejere og med ledelse af vores administrationsmedarbejder vil dine primære ansvarsområder være:

  • Økonomi- og Regnskabsfunktionen: Controlling af bogføringen, som udføres af vores administrationsmedarbejder, kvalitetssikring af moms indberetning, månedsafslutning, udarbejdelse af cashflow analyser og fremskrivninger, budgettering/forecasting, årsafslutning samt lønsomhedsanalyser af projekter og kunder. Du vil også være den primære kontaktperson til bank, revisor, forsikringsmægler samt ekstern IT rådgiver.
  • Økonomisystemer: Integration, optimering og øget digitalisering: Vi benytter p.t. flere økonomisystemer, som med stor fordel kan samkøres og udnyttes bedre såsom: Dynamics 365 Business Central, Power BI, Progressus (til beregning af projektlønsomhed) samt vores digitale tidsregistreringssystem.

I tillæg skal en række excel-baserede modeller integreres, ligesom det er blevet besluttet at implementere Microsoft Dynamics 365/CRM i løbet af 2024. Du får ansvaret for ovenstående udviklingsprojekter med sparring og assistance fra den ene af Mark & Wedells ejere samt ekstern rådgiver.

  • HR-administration: Fra løn- og personaleadministration, udarbejdelse samt kontrol af data til lønninger via digitalt tidsregistreringssystem, kontakt til lønbureau, Dansk Industri til løbende opdatering at ansættelseskontrakter etc.

Du bliver en sparringspartner til de 2 ejere i en mellemstor dansk virksomhed og kommer tæt på forretningen og beslutningerne, da økonomi er et centralt bindeled mellem salg, produktion og projekterne.

Din profil og konkrete arbejdsopgaver

Du har en videregående uddannelse inden for revision, regnskab, økonomi el. lignende, og har flere års erfaring med regnskab og økonomistyring f.eks. som controller, økonomiansvarlig, revisor el lign.

Da et succeskriterium i stillingen bliver effektiv samkøring og optimering af økonomisystemer, er det vigtigt at du har erfaring hermed og/eller stor interesse og evne for at lære nyt. Herunder har erfaring med Dynamics 365 Business Central (el lign. ERP-system) og Power BI. Har du kendskab til CRM-systemer, er det en fordel men ikke et krav.

Du er rutineret bruger i Excel, Powerpoint og Power BI.

Du behersker engelsk i skrift og tale. Du er initiativrig og løsningsorienteret samt i besiddelse af drive og gåpåmod. Du arbejder struktureret, analytisk og selvstændigt med sans for detaljer og er stadig i stand til at bevare overblikket. Du er serviceorienteret, udadvendt og forandringsparat.

Mark & Wedell tilbyder

  • Et spændende job med mange udviklingsmuligheder
  • Ledelsesansvar af 1 administrationsmedarbejder
  • Løn efter kvalifikationer
  • Fleksible arbejdstider kan aftales
  • Tiltrædelse snarest muligt.

Interesseret?

Kontakt venligst Bjarke Pålsson, såfremt du ønsker at høre mere om stillingen på telefon 4099 8861, eller send din ansøgning og CV på mail: bp@mark-wedell.com.