Grænseforeningen
København K

Administrativ ninja til foreningsliv

Har du blik for at udvikle organisationer og medlemsforeninger?

Har du erfaring med medlemsservice og foreningsliv og lyst til at bistå vores lokalforeninger med generalforsamlinger m.m.? Er du serviceminded og organisatorisk stærk?

Er du stærk i medlemssystemer, har datadisciplin og orden i penalhuset?

Kan du lide at stå for at arrangere store arrangementer, generalforsamlinger og Folkemøde?

Så søg job som organisationskonsulent i Grænseforeningen – for en åben danskhed.

Om jobbet

Grænseforeningen består i dag af landsforeningen med sekretariat i København samt ca. 45 lokale foreninger i hele Danmark og Grænseforeningen Ungdom. Vi vil fortsat være lokalt forankrede, vi vil være tættere på unge og bruge deres ideer, og så vil vi styrke sammenhængen mellem de forskellige dele af Grænseforeningen. I alle dele af organisationen vil vi desuden gerne tiltrække flere og gerne yngre medlemmer - og vi vil hele tiden i sekretariatet tilbyde den bedste medlemsservice samt hjælp til vores lokalforeninger.

Det søger vi en organisationskonsulent til. Du skal være en driver i udviklingen sammen med eksisterende kræfter i sekretariatet og sikre tæt samarbejde med bestyrelsen og stå for reel inddragelse af medlemmerne. F.eks. skal du stå for to årlige møder for lokalforeningerne, hvor vi inspirerer med nye tiltag og services gennem oplæg.

I forlængelse af det har vi brug for en medarbejder, der finder det naturligt at bruge it som redskab, dvs. have overblik over vores medlemssystem. Vi har været igennem en datagennemgang og skal bruge en, der forstår at holde orden i penalhuset og i medlemssystemet og udvikle vores måde at bruge systemet. Du kan bruge systemet til afregninger med lokalforeninger og i det hele taget arbejde sammen med økonomichefen om økonomi.

Vi søger en person med sort bælte i organisering, som vil have ansvar for det organisatoriske på Folkemøde, Sendemandsmøde og ture i Folketinget, herunder deltagere særligt fra Sydslesvig. Hvis du også kan og vil være med til at udvikle programmer og indhold, så siger vi ja tak.

Du er serviceminded og har lyst til at være "organisationens lim". Du har ansvar for vores piccolo, som kommer nogle gange om ugen og hjælper med alt det praktiske. Og så kan du smile i telefonen og på mail, for du er den første medlemmerne møder på telefon og mail.

Om dig

  • Du har enten en administrativ eller akademisk uddannelse. Det vigtigste er, at du både har lyst til og kan foreningsliv og -udvikling samt administration.
  • Du har indgående erfaring med medlemsstyringssystemer (eller tilsvarende it-systemer) og er i det hele taget en dreven it-bruger
  • Du har erfaring med foreningsliv, forståelse for vedtægter samt demokrati og medlemsinddragelse, og kan hjælpe vores lokalforeninger med at lykkes med generalforsamlinger eller lignende.
  • Du har erfaring med og kan lide at stå i spidsen for store arrangementer over flere dage og inddragelse af relevante aktører. Du har lyst til at tage til såvel årsmøder i Sydslesvig som Folkemødet på Bornholm.
  • Du har lyst til at beskæftige dig med emner som mindretal, sprog og kultur i Grænselandet, i Danmark og på europæisk plan. Hvis du har kendskab til eller relationer til det dansk-tyske grænseland har du et forspring, og hvis du kan tysk er det en stor fordel.
  • Du er udadvendt og kan både tage telefonen, svare infomailen og bistå medlemmer og lokalforening - bl.a. med medlemssystemet, ligesom du kan være organisatorisk blæksprutte på sendemandsmødet og samtidig også der møde medlemmerne med overskud og smil.
  • Vi ønsker en kollega, der er god til at samarbejde, men som også kan løfte og drive en opgave alene.

Om os og ansættelsen

Grænseforeningen er en folkeoplysende forening, der har som formål at støtte danskheden i grænselandet og udbrede kendskabet til grænselandets forhold. Grænseforeningen arbejder under sloganet: ”For en åben danskhed”.

Du vil få titel af organisationskonsulent. Du vil have reference til direktør i Grænseforeningen Hanne Sundin og indgå i sekretariatet, der består af 10 konsulenter plus studenter og projektansatte. Vi er et lille sekretariat, og vi hjælpes ad.

Du vil have et tæt samarbejde med dine øvrige kolleger, men det forventes, at du er selvstændig i opgaveløsningen og forestår projektledelsen af de beskrevne opgaver.

Arbejdsstedet er Grænseforeningens Sekretariat, Peder Skrams Gade 5, 2, 1054 København K. Der kan aftales noget hjemmearbejde - ligesom der må forventes nogen rejseaktivitet. Løn aftales efter kvalifikationer

Proces

Er du interesseret og har du konkrete spørgsmål, så kontakt direktør Hanne Sundin på 2128 8284.

Ansøgning og CV sendes til hs@graenseforeningen.dk senest ved udgangen af den 8. maj 2024.

Vi holder første samtaler den 15. maj. Anden samtaler finder sted den 22. maj.

Ansættelsesstart hurtigst muligt, men forventeligt den 1. juli eller 1. august alt efter, hvordan du holder sommerferie.