Ofte stillede spørgsmål om evalueringer


Her kan du finde de ofte stillede spørgsmål om evalueringer på Jobindex.

Din virksomhed som arbejdsplads evalueres, dvs. ikke jeres produkter eller serviceydelser, men hvordan det er at arbejde hos jer. Det er nuværende og tidligere medarbejdere, der kan evaluere.

Allerede ved stillingsbeskrivelsen og det medfølgende ansvar, har du det første forhandlingspunkt.

Vi har sikkerhedsforanstaltninger, som gør det nemt for os – eller dig og andre – at reagere, hvis evalueringer er fabrikerede, overtræder vores betingelser og gældende lovgivning eller ikke er skrevet af en tidligere eller nuværende medarbejder. Blandt andet via en mulighed for at rapportere evalueringer.

Hvis du mistænker, at en evaluering er fabrikeret, at personen ikke har været ansat eller i øvrigt finder evalueringen upassende, kan du rapportere evalueringen – herefter fjernes den øjeblikkeligt og vurderes efterfølgende af os ud fra blandt andet saglighed og brud på betingelser.

Ja, bestemt. Det anbefaler vi. Først skal du sørge for, at din virksomhedsbruger er knyttet op på jeres Virksomhedsprofil. Det kan du gøre ved at kontakte din kontaktperson hos Jobindex. Derefter skal du logge ind på Din kundeside, krydse af ved ”Modtag mails om nye evalueringer” under fanen ”Evalueringer” og klik ”Gem”. Så får du en mail, når din virksomhed evalueres.

Vi indsamler data fra forskellige kilder. En af kilderne er vores Jobglædetest og desuden Great Place to Work samt Jobberlife. Dertil kommer naturligvis de evalueringer, vi indsamler fra vores nye område. Alle evalueringer vægtes i forhold til deres alder. Nyere evalueringer vejer derfor tungere end ældre evalueringer.

Fik du ikke svar?

Send dit spørgsmål til evaluering@jobindex.dk.

Annonce: