Så finder du måske din nye arbejdsplads i Greve Kommune. Her har hver institution friheden til at skabe de rammer, der fungerer bedst. Til gavn for fagligheden og til glæde for børnene. Og så har vi lækre omgivelser, der gør det let at bringe naturen i børnehøjde.
Alle dele af samfundet mødes i Greve. Så i vores vuggestuer, børnehaver og skoler tager vi os af børn fra vidt forskellige hjem – og med alle de styrker og udfordringer, der følger med.
Du møder derfor et højt fagligt niveau, når du starter hos os. For dine nye kolleger ved, at uanset, hvornår i livet de møder børnene, er de med til at skabe det fundament, som barnet falder tilbage på.
Derfor er faglig stolthed ikke bare en floskel hos os.
Det er en følelse.
Det, der virkelig fylder, er hvor meget man kan styrke en børnegruppe, der i forvejen udvikler sig med raketfart, både motorisk og psykisk. Jeg kommer ind med forventningen om, at det bliver en dejlig dag. Og med det engagement, jeg mærker i hele stuen, holder det oftest stik.
I Greve Kommune er alle institutioner selvstændige – hvis ikke de endda er selvejende eller helt private. Så uanset hvilken stue, du møder ind på, har din dagtilbudsleder frie tøjler til at råde over økonomien.
Det betyder også, at det er institutionernes selv, der lægger den pædagogiske linje, og vurderer, hvilke kompetencer, der er brug for. Vi har fx Danmarks første certificerede Marte-Meo-institution og institutioner med både musik- og sportsprofiler.
Så vi har forhåbentlig også et sted, hvor du kan udfolde netop din faglige eller kreative passion i samspil med børnene.
Strand. Skov. Og Hedeland, vores helt egen naturpark på 1500 hektar. Vi er omgivet af natur, der pirrer børnenes nysgerrighed og inviterer til udflugter. Desuden har vi masser af legepladser i boligområderne, vi kan besøge, og et bibliotek, der aktivt rækker ud til os og inviterer til teater.
Så du kan se frem til en hverdag, hvor du har rig mulighed for frisk luft, og hvor børnene kan få et afbræk fra den hjemlige sandkasse.
Jeg er allermest stolt, når jeg viser sårbare forældre, hvordan de kan skrue på nogle bittesmå knapper – og de så bagefter er helt glædestrålende over, hvor godt det har virket.
Jeg får arbejdsglæde af at kunne se ind bag en uhensigtsmæssig adfærd og opdage, hvad barnet virkelig har brug for hjælp til. Og af at fylde på selvværdet og se, at det rykker noget.
I skolen er vi mange fagligheder, der spiller sammen. Og når det går godt og vi lykkes, selvom vi måske har måttet sadle om et par gange – så føler jeg mig virkelig som en succes.
Vi tør både at lave fis med hinanden og stille de svære spørgsmål i hverdagen. Det er en værdi for os at være fagligt undrende, og det er der plads til.
Vi sparrer helt naturligt, selvom vi brænder for forskellige aldersgrupper og faglige problematikker. Så der er altid støtte at hente hos en kollega, uanset hvilket barn, man står med – og hvilke særlige behov, det har.
Vi står sammen i bussen, også når tingene spidser til. Samtidig har vi en behagelig tone og omsorg for hinanden, uanset om vi arbejder i børnehaven eller vuggestuen.
Det består af en række kerneværdier, som ledere og medarbejdere skal pejle efter når vi møder børn, unge og deres familier.
Kerneværdierne er:
Børne- og ungesynet er systemisk funderet og vi arbejder med mentalisering, narrativer og ressourceorienteret tilgang.
Det er vores ambition at vores børne - og ungesyn gennemsyrer den måde vi samarbejder på, vores daglige praksis og de tiltag og handlinger, der sker hver dag i alle kommunes tilbud.
Så se, om vi har en ledig stilling, der kunne være noget for dig.
Ledige pædagogstillinger