Medarbejdere fra Andel Medarbejdere fra Andel

Treasury controller – Vil du arbejde med treasury, controlling og FP&A?

Ikon: hus
Svinninge

Vi søger en treasury controller der ønsker at arbejde med treasury, controlling og FP&A. Vi håber at du har lyst til at bidrage med dine kompetencer og stærke ambitioner og blive en del af vores team.

Dit nye team – Koncern Treasury

Koncern Treasury er en specialist afdeling, der til dagligt understøtter koncernens ledelse og forretningsenheder og er ansvarlig for koncernens treasury politik, cash management, likviditet, finansiering, finansielle risici, finansielle forecast og -rapporteringer samt banker.

Koncern Treasury’s primære opgaver er indenfor Likviditet og Funding. Afdelingen har en vigtig rolle i Andels grønne vækststrategi og er med til at facilitere og sikre finansiering af koncernens investeringer indenfor vedvarende energiproduktion og -kapacitet.

Som vores nye kollega skal du trives i en større organisation, hvor du motiveres af at opnå gode resultater i samarbejde med andre samt sikre opbakning af afdelingens forretningsmæssige behov og mål på tværs af organisationen. Det vigtigste er, at du har et proaktivt mindset, er teamorienteret og kan lide at samarbejde. Og så skal du være klar til at udfordre det bestående.

Koncern Treasury er organisatorisk placeret i Funktionsområdet Finans og består ud over dig af en afdelingsleder, 2 treasury specialister, 1 graduate og 1 studentermedhjælper.

Dit primære arbejdssted 3 dage om ugen er på kontoret i Svinninge, små 40 minutter fra Roskilde og 1 time fra København. Du undgår at holde i kø, da turen går imod trafikken. De resterende dage har du mulighed for at arbejde hjemmefra.

Dine daglige arbejdsopgaver vil primært være relateret til:

  • Opgørelse af finansielle poster til måneds-, kvartals- og årsluk
  • Rapportering og controlling af finansielle poster
  • Arbejde med FP&A gennem udarbejdelse af analyser, prognoser og budget for finansielle poster
  • Administration af netbanker, fuldmagter, garantiforpligtelser, interne og eksterne låneaftaler
  • Cash management setup og -opgaver, herunder Cash Pools
  • Diverse Ad hoc opgaver som KYC, LEI koder, settlements, bogføring m.fl.
  • Revision

Du vil få en nøglerolle i vores afdeling

Som vores nye kollega, vil du få en nøglerolle i vores afdeling, da du gennem dine arbejdsopgaver vil få ansvaret for ”maskinrummet” i Koncern Treasury.

Som person har vi brug for, at du er struktureret og kan holde styr på mange varierende opgaver og deadlines på samme tid. Du er nysgerrig og altid på udkig efter nye og forbedrede måder at arbejde på og er ikke bange for at teste dine ideer. Du ser løsninger frem for problemer og trives i et dynamisk forretningsmiljø i konstant udvikling. Du tager naturligt ejerskab over dit arbejde, og du har stor sans for detaljen. Frem for alt er du en dedikeret teamplayer og nyder at arbejde tæt sammen med resten af afdelingen.

Derudover forestiller vi os, at du har:

  • Uddannelse på min. bachelorniveau eller tilsvarende
  • Minimum 1-3 års erfaring som treasury controller, financial controller, financial analyst eller fra en lignende stilling
  • Stærke analytiske færdigheder og evnen til at præsentere finansielle resultater på en enkel måde
  • Stærke kommunikationsevner
  • Færdigheder i Excel (Microsoft Office) samt i finansielle systemer, herunder ERP, banker og på sigt TMS.

’’Ambitionsniveauet er højt i Koncern Treasury. Vi er en dynamisk og samarbejdsorienteret afdeling, som er dedikeret til at levere ekspertise inden for Treasury området. Vi har et stort fokus på faglig udvikling for den enkelte samt fokus på at vores opgaver og processer udvikles og systemunderstøttes.’’ Fortæller afdelingsleder Bettina Schmidt.

Vi kombinerer formål, faglighed og fællesskab

Du bliver en del af en arbejdsplads, der arbejder midt i den grønne omstilling, hvor forandringer er en naturlig del af vores spændende fælles rejse og hverdag.

Vi tager os godt af vores kolleger og har fokus på din personlige og faglige udvikling. Du kommer til at deltage i fælles onboarding-dage, hvor du bl.a. hører om vores bæredygtighedsstrategi og møder andre nye kolleger fra hele koncernen. Hos os får du desuden fleksible arbejdstider, forsikringsordninger, adgang til motionsrum, betalt mobiltelefon og internetadgang samt mulighed for en APV-godkendt hjemmearbejdsplads. Løn gives efter kvalifikationer.

Et andelsselskab i bevægelse – vil du med på rejsen?

Lyder stillingen som noget for dig, så send din ansøgning og dit CV hurtigst muligt via annoncen her. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Bettina Mieritz Schmidt på telefon 22 45 19 14.

Samtalerne afholdes løbende, og vi ansætter, når vi har fundet den rette kandidat.

Vi glæder os til at høre fra dig!

For at sikre gældende GDPR-lovgivning modtager vi kun ansøgninger via jobannoncen.

Ansøgningsfrist: 16-05-2024

Styrk din faglighed i den grønne sags tjeneste

Som energikoncern ser vi det som vores ansvar at passe på samfundets ressourcer. Og at lytte til vores 400.000 andelshavere, der sætter retningen for vores arbejde.

Men hvis vi skal nå i mål, kræver det, at vi passer på hinanden. Så hos os møder du et miljø, hvor fællesskabet er i højsædet, og hvor der er et skarpt øje for din faglige udvikling. Og så lytter vil til dine idéer til både arbejdsprocesser og IT-systemer.

Vi vil rigtig gerne beholde dig hos os i mange år. Derfor giver vi plads til, at du kan geare op og ned i løbet af karrieren, og at du har fleksible forhold på daglig basis.

Christie, afdelingsleder for Specialiseret Finans hos Andel
Ikon: citationstegn

Jeg er så glad for, at jeg kan udvikle mig her, uden at søge væk. Her er både plads til at være professionel og til en følelse af at høre til som et helt menneske

- Christie, afdelingsleder for Specialiseret Finans

Vil du høre mere om din nye hverdag i balance?