HOME-START Familiekontakt Lolland

Lokalkoordinator

HOME-START Familiekontakt Lolland

Indrykket 

Brænder du for frivilligt socialt arbejde? Trives du med stor selvstændighed i dit arbejde? Og har du svært ved at forestille dig noget mere meningsfuldt end at bidrage til at give børn en god start i livet? Så er det måske dig, der skal være koordinator i HOME-START Lolland, som er en ny lokalafdeling under landsorganisationen HOME-START Familiekontakt Danmark.

Ansøgere med erfaring fra familiearbejde og fra lokalområdet vil blive foretrukket.

HOME-START

HOME-START Familiekontakt er en frivillig social organisation, som tilbyder praktisk hjælp, venskabelig støtte og forældre-til-forældre sparring til småbørnsfamilier, som kæmper med at få hverdagen til at hænge sammen. Formålet er at give forældre overskud og selvtillid, så de kan give deres børn en god og tryg opvækst.

HOME-START Familiekontakt Danmark er en sammenhængende organisation bestående af et landssekretariat og en række lokalafdelinger, som alle har mindst én lokal koordinator. Organisationen har fælles formål, idégrundlag, målsætning og retningslinjer for arbejdet og prioriterer dialog, ligeværd og åbenhed, så udvikling sker i et dynamisk samarbejde med gensidig information.

HOME-START er en international organisation, som er uafhængig af religiøse, politiske og økonomiske interesser, og som findes i mere end 20 lande over hele verden. HOME-START-indsatsen bygger på et empowerment perspektiv, som lægger vægt på menneskers muligheder for at skabe mening, træffe valg og ændre egen situation.

Arbejdsopgaver

Som koordinator i HOME-START varetager du den daglige drift af lokalafdelingen under ansvar overfor lokalbestyrelsen. Du håndterer mange forskelligartede opgaver. De vigtigste er relateret til den frivillige indsats og familierne:

  • Rekruttering og ledelse af frivillige
  • Undervisning og individuel rådgivning af frivillige
  • Besøg hos og match mellem frivillige og familier
  • Vejledning og opfølgning på familier
  • Samarbejde med den lokale bestyrelse og landssekretariatet
  • Brobygning til offentlige og private organisationer
  • Deltagelse i intern kompetenceudvikling, vejledning og sparring i den landsdækkende organisation

Opgaverne udføres primært som hjemmearbejde fra din egen bopæl.

Kvalifikationer og kompetencer

Du har en god faglig alsidighed, overblik, samt gode personlige og medmenneskelige kompetencer. Herudover forudsætter stillingen:

  • Socialfaglig/sundhedsfaglig/pædagogisk mellemlang videregående uddannelse eller tilsvarende
  • Erfaring med arbejde med børnefamilier
  • Erfaring med frivilligt socialt arbejde
  • Gode samarbejdsevner og selvstændighed
  • Gode skriftlige og mundtlige formidlingskompetencer, gerne undervisningserfaring
  • Gerne erfaring med økonomi/administration/fundraising
  • Kørekort og rådighed over bil
  • Mulighed for hjemmearbejde
  • Fleksibilitet ift. arbejdstider

Praktisk

Vi opfordrer alle uanset køn, alder, tro og etnicitet m.m. til at søge stillingen. Stillingen er på 32 timer om ugen og ønskes besat pr. 1. februar 2021. Løn- og ansættelsesforhold aftales efter kvalifikationer.

Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til: Formand for lokalbestyrelsen Annelise Andersen tlf. 5224 7454 eller Landskoordinator Berit Yding Sørensen tlf. 9392 3036.

Ansøgning skal ske via linket ”Søg jobbet online”.

Ansøgningsfrist er mandag den 13. december 2021.

Ansættelsessamtale vil foregå torsdag den 16. december 2021.