Din browser (Safari 1.0) er mere end 3 år gammel.
Vi anbefaler at du opgraderer til den nyeste version, da vi ellers ikke kan garantere at alt funktionalitet på Jobindex vil fungere korrekt.
Få din virksomhedsprofil til at arbejde for dig
5 tips, der letter din rekruttering
Alle taler om strategisk HR. Det gør vi også. Det er nemlig sådan, du kommer bedst i mål. Det hele starter med, at du tager ejerskab over dit employer brand og din talent pipeline. Det giver vi dig fantastiske muligheder for at gøre.
Dit employer brand fortæller en historie, som fremtidige medarbejdere handler efter. Styr selv historien via få skridt. Med din skræddersyede virksomhedsprofil på Jobindex skaber du de bedste relationer med tusindvis af kandidater.
Den barske virkelighed
Virksomheder, der ikke laver skræddersyet materiale til employer branding-kanaler, taber langt hurtigere kandidatkampen end for bare 5-10 år siden. Jo bedre en kandidat kender og forstår virksomheden – og ikke mindst arbejdspladsen – desto mere motiveret er kandidaten for at lægge billet ind.
Jobglæden betyder alverden. Og i de senere år er det blevet en særlig tydelig faktor. Kandidaterne vil ikke bare have et relevant arbejde – de vil frem for alt arbejde det rette sted for dem. Din virksomhedsprofil er stedet, hvor du løbende tiltrækker de relevante kandidater. Når den er målrettet og skræddersyet.
1. Husk at tage ejerskab
Alle, der annoncerer på Jobindex, får automatisk en virksomhedsprofil i basisversion. Her ses regnskabstal, statistikker samt udviklingen i antal eksponerede job pr. år på Jobindex. Det er blot basisprofilen. Og den bør optimeres! Optimerer du ikke med skræddersyet indhold, taber du vigtigt terræn. Gør øvelsen og undersøg, hvordan mødet med din virksomhedsprofil er for kandidaterne:
Kandidater finder let vej til din virksomhedsprofil direkte fra dine annoncer, hvor de klikker på ”Om virksomheden”. Har du kun basisversionen, bør du tage fat i os med det samme.
Jobsøgende, som besøger jeres skræddersyede virksomhedsprofil, er i gennemsnit 4 gange mere tilbøjelige til at sende en ansøgning til jeres stillinger.
Kilde: ”Den gode jobannonce” – Jobindex.
2. Prioriter interaktivt og dynamisk indhold
Ved at inkludere videoer, billeder, grafik og budskaber – målrettet de ønskede primære kandidatprofiler – skaber du et stærkt førstehåndsindtryk, der giver genlyd i din rekruttering. Engagerende indhold er den hurtige vej til forståelse for jeres kultur, vilje og styrker.
Tjek disse virksomheders skræddersyede virksomhedsprofiler og få et visuelt billede af mulighederne:
Få størst udbytte af din virksomhedsprofil ved at overveje følgende actions:
- Tænk visuelt: Brug billeder som giver et autentisk indtryk og indblik i jeres arbejdsplads.
- Tænk i budskaber og storytelling: Facts er fint, men styr den gode historie, så det er motiverende for kernemålgruppen.
- Tænk digitalt/video: Sæt fokus på nuværende medarbejdere og arbejdspladsen gennem videoer, der viser jeres kultur i et levende format – det er let at identificere sig med og viser, at I kommunikerer i øjenhøjde.
3. Gør jobglæden synlig – vær åben for evalueringer
Evalueringer af din arbejdsplads fra nuværende eller tidligere medarbejdere er en naturlig del af din virksomhedsprofil. Der har aldrig været så stort behov i kandidatmarkedet for spotlight på de gode arbejdspladser, som der er i dag. Stå derfor frem med jobglæden hos jer.
At foretage en karriereændring er en af de største beslutninger, kandidater skal træffe. Så opbyg større tillid – og gør det let at finde information om nuværende og tidligere medarbejders erfaringer.
Da vi ved, at evalueringer – og hvordan de tackles – kan være en kilde til spørgsmål, kan du blive klogere på emnet via vores dedikerede side om netop evalueringerne.
4. Brug din virksomhedsprofil som talent pipeline
Det er blevet sværere at rekruttere dem, du for alvor vil have i tale. Det øger behovet for at opbygge relationer med talentmassen, før du har et akut behov.
Med virksomhedsprofilen kan du knytte tættere relationer med talenterne – og ofte få et kig på deres CV’er – samt være i kontakt med dem, som gavner din forretning at have dialog med. Kandidaterne holder selv øje med virksomhedsprofilerne. Her klikker de ”Følg” hos de virksomheder, hvor de gerne vil i spil.
Det er din åbne dør og kommunikationskanal til relevante kandidater. Indsigt, dialog og direkte kontakt som er guld værd for dig – hvis du bruger det aktivt.
5. Er du i tvivl, så brug os – vi står klar med hjælpen
Du har masser af muligheder inden for rækkevidde, hvis du har brug for hjælp. Vi filmer, klipper og former indholdet til dit videomateriale. Vi designer din side, så din virksomhed står skarpest. Og vi skriver gerne dit indhold med fuld fokus på dit employer brand, så du er sikret den bedste skræddersyede kommunikation.
Derudover er vi altid parate til at yde sparring og rådgivning, hvor end du befinder dig i processen. Alt du skal gøre er blot at ringe eller skrive, så får du en dedikeret medarbejder på opgaven.
Tag fat i din kontaktperson hos Jobindex eller ring på 38 32 33 55.