Betingelser og privatlivspolitik (Gældende fra august 2023)

Jobindex er en del af livet for mange, der vil finde eller blive fundet til et nyt job, og du kan bruge vores tjenester på en række forskellige måder. I forbindelse med din brug af Jobindex’ tjenester indsamler og behandler vi – som dataansvarlig – en række personoplysninger om dig.

Det er derfor vigtigt for os, at du tager dig tid til at læse denne politik, hvor vi informerer dig om vores håndtering af dine personoplysninger. Privatlivspolitikken beskriver, hvilke oplysninger vi indsamler, og hvem vi eventuelt videregiver personoplysningerne til.

Når du bruger Jobindex’ tjenester, får du en personlig brugerprofil, som danner udgangspunkt for alle de tjenester, du kan få gennem Jobindex. Du er derfor ikke anonym over for os – vi skal jo kunne hjælpe dig med at bruge tjenesterne – men du kan være anonym over for virksomhederne, hvis du ønsker det.

Data og behandling af personoplysninger er en del af vores DNA, og vi har altid passet godt på den type oplysninger. Vi forstår, hvor vigtigt det kan være at forblive anonym indtil selve opsigelsen/jobskiftet. Du kan derfor have tillid til, at vi behandler dine oplysninger på en sikker, fortrolig og for dig gennemsigtig måde.

Den dataansvarlige

Den dataansvarlige er:
Jobindex A/S
Carl Jacobsens Vej 29-31
2500 Valby
Danmark
E-mail: info@jobindex.dk
CVR: 21367087

Indsamlingen af oplysninger på Jobindex sker inden for rammerne af den gældende lovgivning.

Når du opretter en brugerprofil på Jobindex

Når du opretter en brugerprofil, eller får én oprettet automatisk i forbindelse med tilmeldingen til en af vores tjenester, gemmer vi din e-mailadresse, og hvis du har indtastet det, dine kontaktoplysninger som navn og adresse. Du kan tilføje flere informationer, ligesom du kan få forslag til virksomheder, du kan følge, se job du har gemt, tilpasse din(e) Jobagent(er), se/abonnere på nyhedsbreve og meget mere.

Formålet med registreringen er naturligvis, at Jobindex kan tilbyde dig tjenester, der er så relevante for dig som muligt, og da din brugerprofil er udgangspunktet for alle dine tjenester hos os, er det en god idé at holde den opdateret.

De rettelser/opdateringer, du tilføjer din brugerprofil (fx en ny e-mailadresse), slår igennem på andre tjenester, (fx hvis du har et CV hos os, eller den formular, du kan genbruge, når du skal ansøge online), så du behøver kun at rette det ét sted.

Sletning af brugerprofil

Når du selv ønsker at slette din brugerprofil, vil din brugerprofil blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes den endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger. Vær opmærksom på, at hvis du sletter din brugerprofil, betyder det, at du også sletter alle øvrige tjenester som CV, Jobagent(er), Jobindex QuickApply-profil mv.

Sådan retter/sletter du din brugerprofil

Du kan til enhver tid slette dine oplysninger ved at logge ind på Din side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode. Derefter opbevarer vi kun de personoplysninger, som vi måtte være forpligtet til efter gældende lovgivning.

Når du opretter et CV på Jobindex

Når du indtaster et CV i vores CV-database, vil CV'et og dine oplysninger blive registreret og opbevaret. Formålet med registreringen er naturligvis, at virksomheder, der er interesseret i din arbejdskraft, vil kunne kontakte dig gennem Jobindex' CV-database.

Hvis du ikke logger på din brugerprofil eller opdaterer dit CV i 6 måneder, anses du som værende inaktiv, og dit CV vil blive taget offline. Dette gør vi for at sikre så aktuelle CV'er som muligt hos Jobindex. Inden dit CV udløber, sender vi dig en påmindelse, så du kan nå at opdatere dit CV eller forlænge løbetiden.

Vælg anonym, ikke anonym eller offline form på dit CV

Dit CV vises som anonymt, medmindre du gør noget andet. Hvis du vil vise dit CV med alle dine oplysninger, kan du enten give alle virksomheder adgang til den ikke anonyme form eller kun give adgang til de virksomheder, du selv udvælger.

Personlige oplysninger, der potentielt kan identificere dig (e-mailadresse, navn, adresse, telefonnummer og foto) er således som udgangspunkt ikke synlige for virksomhederne.

CV på anonym form

Dit CV vises normalt på anonym form, som ikke indeholder dine private oplysninger som navn, adresse, telefon og foto. Din erhvervs- og uddannelsesbaggrund er anonymiseret (navn på arbejdspladser og uddannelsessteder er fjernet). Et eventuelt vedhæftet dokument er ikke tilgængeligt. Men virksomhederne kan læse og søge i dine relevante, kvalifikationsmæssige oplysninger, så de kan afgøre, om du er interessant for dem.

Hvis du vil være anonym, skal du derfor være opmærksom på, at du ikke skriver oplysninger, der kan identificere dig i de felter som vises på anonym form. Det drejer sig om felterne Faglig og Personlig præsentation samt overskriften på dit CV. Har du udfyldt disse vil indholdet blive vist for virksomhederne.

Overfor Jobindex vil du dog aldrig være anonym, men vi afslører ikke din identitet over for virksomhederne.

Hvis du følger en eller flere virksomheder, giver du virksomheden adgang til at se dine personlige oplysninger samt dit CV på ikke anonym form. Virksomheden vil i så fald være selvstændig dataansvarlig for enhver behandling af dine personoplysninger, som virksomheden foretager.

CV på ikke anonym form

Du kan også vælge at lade dit CV blive vist på ikke anonym form. Den ikke anonyme form indeholder dine personlige oplysninger som navn, adresse, telefonnummer og foto. Den indeholder også vedhæftede dokumenter - og navn på de arbejdspladser, du har indtastet under dine joberfaringer, bliver tilgængelig for alle virksomheder, der søger i CV-databasen.

Du kan enten give alle virksomheder adgang til den ikke anonyme form eller kun give adgang til de virksomheder, du selv udvælger.

Hvis du følger en eller flere virksomheder, giver du virksomheden adgang til at se dine personlige oplysninger samt dit CV på ikke anonym form. Virksomheden vil i så fald være selvstændig dataansvarlig for enhver behandling af dine personoplysninger, som virksomheden foretager.

Når en virksomhed vil i kontakt med dit CV

Hvis virksomheden ønsker at komme i kontakt med dig via dit CV, vil du få en meddelelse herom via Jobindex. Hvis du er interesseret, kan du selv vælge at indlede en dialog.

CV på ikke anonym form

Når du modtager en henvendelse, kan du læse beskeden, og angive om du accepterer eller afslår henvendelsen.

Accepterer du, får virksomheden adgang til din e-mailadresse. Din identitet er i forvejen kendt af virksomheden via den ikke anonyme form på CV’et.

Afslår du henvendelsen, får virksomheden ikke adgang til din e-mailadresse.

Det er ikke et krav, at du besvarer henvendelsen. Du kan vælge at lade henvendelsen være ubesvaret. Virksomheden vil så kunne se at henvendelsen er ubesvaret.

CV på anonym form

Accepterer du henvendelsen, får virksomheden adgang til din identitet, og dine kontaktoplysninger.

Kontaktoplysningerne vises for virksomheden i 90 dage, hvorefter de fjernes fra henvendelsen. På siden ”Dine virksomheder” kan du se hvilke virksomheder du aktuelt deler kontaktoplysninger med.

Din erhvervsbaggrund er fortsat anonymiseret, og et eventuelt vedhæftet dokument er ikke tilgængeligt. Ønsker du, at virksomheden skal have adgang til disse oplysninger, så skal du dele dit CV på ikke anonym form. Det gør du ved at følge virksomheden. (Læs mere om at følge en virksomhed).

Hvis du ikke er interesseret i henvendelsen, kan du afslå kontakten og forblive anonym. Virksomheden vil i det tilfælde kun kunne se at henvendelsen er afslået samt dit anonyme CV. (Læs mere om CV på anonym form).

Indleder du dialog med en virksomhed, bliver virksomheden selvstændig dataansvarlig for behandling af dine personoplysninger, og Jobindex er ikke længere ansvarlig for den pågældende virksomheds behandling af dine personoplysninger.

Det er ikke et krav, at du besvarer henvendelsen. Du kan vælge at lade henvendelsen være ubesvaret. Virksomheden vil så kunne se at henvendelsen er ubesvaret og dit anonyme CV. (Læs mere om CV på anonym form).

Bloker en virksomhed

Ønsker du ikke at få henvendelser fra en virksomhed på baggrund af dit CV, kan du blokere virksomheden. Virksomheden vil derefter ikke kunne søge dit CV frem og kontakte dig.

Når du har blokeret en virksomhed, betyder det også at Jobindex ikke kan søge dit CV frem, når vi kontakter/matcher CV'er på virksomhedens vegne

Vær opmærksom på, at har du tidligere besvaret en henvendelse fra virksomheden vil beskederne I har udvekslet stadig være synlige for virksomheden – også selvom du nu har lavet en blokering.

Følger du virksomheden vil du også fortsætte med at følge og fx modtage nyheder. Virksomheden vil ikke længere have adgang til dit CV.

En blokering ændrer heller ikke på de interessevisninger du tidligere har givet til virksomheden eller ansøgninger du eventuelt har indsendt via Jobindex' online ansøgningssystem.

Når Jobindex kontakter dit CV på vegne af en virksomhed

Virksomheden kan også bede Jobindex kontakte dig på deres vegne.

Vi kontakter dig enten skriftligt via din brugerprofil og/eller telefonisk på det telefonnummer du har oplyst i dit cv eller brugerprofil.

Virksomheden vil kunne se du er blevet kontaktet og dit CV. Er dit CV anonymt vil du forblive anonym overfor virksomheden (Læs mere om CV på anonym form).

Feedback du giver telefonisk, vil blive delt med virksomheden på anonym form - uanset om dit CV er anonymt eller ikke anonymt. Det betyder, at virksomheden ikke vil blive informeret om hvem du er - kun hvilken branche samt uddannelsesmæssig baggrund du har, og om det er den type job du søger.

Overfor Jobindex vil du dog aldrig være anonym, men vi afslører ikke din identitet over for virksomhederne.

Når du bliver kontaktet af Jobindex, har du mulighed for at skrive en besked. Beskeden bliver ikke delt med virksomheden. Du kan også give Jobindex feedback på henvendelsen i forhold til om det er den type job du søger.

Sådan ændrer du din besvarelse af en CV-kontakt

Du kan give feedback frem til henvendelsen udløber. Det sker efter 90 dage, eller når annoncen lukker for ansøgninger.

Har du givet feedback før henvendelsen udløber, kan du ændre eller trække feedback tilbage indtil henvendelsen bliver utilgængelig efter 2 år. Henvendelsen vil være utilgængelig for både dig og virksomheden.

Beskeder sendt i forbindelse med henvendelsen slettes fra Jobindex’ systemer efter 2 år.

Registrering af åbningsrate

Når du modtager henvendelser, registrerer vi, om du læser henvendelsen – dvs. om du klikker på linket eller åbner henvendelsen via "Din side". Formålet er at kunne vise dig dine ulæste beskeder samt at indsamle statistik om åbningsrate på henvendelserne.

Specialgrupper

Du kan tilføje en specialgruppe til dit CV. Specialgrupperne bliver ikke vist på dit CV. Når virksomheder søger efter CV’er inden for en specialgruppe, vil dit CV fremgå af søgningen.

Når du tilføjer en eller flere specialgrupper til dit CV, giver du Jobindex lov til at gemme oplysninger der indirekte fortæller noget om fx din etnicitet.

Samtidig giver du lov til, at Jobindex må dele oplysningerne med virksomheder der bruger CV-databasen.

Sådan sletter du en specialgruppe

Du kan til enhver tid slette en specialgruppe fra dit CV. Det gør du ved at logge ind på Din side, vælge ”CV” og klikke gruppen fra i feltet ”Specialgrupper”.

Offline CV

Hvis du ikke besøger Jobindex i 6 måneder (det vil sige søger efter stillingsannoncer, logger på din brugerprofil eller anden interaktion), anses du som værende inaktiv, og dit CV vil blive taget offline. Dette gør vi for at sikre så aktuelle CV'er som muligt hos Jobindex. Inden dit CV tages offline, sender vi dig en påmindelse, så du kan vælge at opdatere eller sætte det online igen.

Hvis du følger en eller flere virksomheder, giver du virksomheden adgang til at se dine personlige informationer samt dit CV på ikke anonym form - også når dit CV er offline. Virksomheden vil i så fald være selvstændig dataansvarlig for enhver behandling af dine personoplysninger, som virksomheden foretager.

Sådan retter/sletter du dit CV

Du kan til enhver tid rette eller slette dit CV ved at logge ind på Din side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode.

Hvis du ønsker at slette alle de registrerede oplysninger, skal du slette hele din brugerprofil og ikke kun CV'et. Derefter opbevarer vi kun de personoplysninger, som vi måtte være forpligtet til efter gældende lovgivning.

Jobindex sletter dit CV efter 5 års inaktivitet

Logger du ikke på din brugerprofil, eller opdaterer du ikke dit CV i 6 måneder, sættes dit CV offline. Når dit CV har været offline i 5 år - det vil sige, når du i 5 år ikke har opdateret dit CV - betragter vi det som forældet, og vi sender dig en notifikation, så du kan aktivere eller opdatere dit CV. Reagerer du ikke på denne notifikation, sletter vi dit CV.

Registreringer og noter i CV-databasen

Jobindex registrerer, hvilke arbejdsgivere og rekrutteringsfirmaer der læser og kontakter hvilke CV'er, samt alle mails der sendes gennem systemet. CV-databasen indeholder endvidere en facilitet, hvor rekrutteringsfirmaer og vikarbureauer har mulighed for at skrive kommentarer og noter til CV'erne til egen, intern brug. Jobindex' egen rekrutteringsafdeling fungerer også som et rekrutteringsfirma og kan således også skrive kommentarer og noter til CV'erne.

Ulovligheder i et CV

Vi forbeholder os retten til at ændre i dine indtastede oplysninger i tilfælde af, vi bliver opmærksomme på, at dit CV indeholder ulovlige eller ukorrekte oplysninger. Dette vil dog ikke forekomme normalt, og vi vil meddele dig sådanne ændringer.

Gave ved ansættelse

Er du blevet kontaktet af en virksomhed gennem CV-databasen, og resulterede henvendelsen i et nyt job, kan du få en gratis gave fra Jobindex.

Gaven skal bestilles senest 90 dage efter din ansættelse hos virksomheden. Bestil gaven her.

CV-rådgivning

Når du vælger at tilmelde dig CV-rådgivning, bliver du ringet op af Jobindex i det aftalte tidsrum. Du giver herefter lov til at en medarbejder fra Jobindex logger ind på din brugerprofil. Login sker via vores interne brugersystem, og det vil sige uden at du skal udlevere dit password. Herefter opdaterer vi eller opretter et CV sammen med dig. Afslutningsvis, sætter vi dit CV offline og derefter kan du selv tjekke CV og sætte det online.

I forbindelse med din tilmelding til CV-rådgivning indsamler vi kontaktinformationer i form af din e-mailadresse, navn og telefonnummer. Kontaktinformationerne opbevares i tilmeldingssystemet i 5 år + indeværende år, hvorefter de slettes.

Når du ansøger et job via Jobindex’ online ansøgningssystem

Når du vil sende din ansøgning

Hvis du ansøger en stilling via vores system til at ansøge stillinger, bliver du bedt om at starte ansøgningsprocessen med at indtaste dit navn og din e-mailadresse.

Har du allerede en profil hos Jobindex, kan vi benytte dine oplysninger derfra, så du kan med fordel logge på med dit brugernavn og din adgangskode.

Hvis du ikke allerede har en brugerprofil hos Jobindex, opretter vi en til dig - og den skal du bekræfte via et link i en e-mail, inden du kan færdiggøre din ansøgningsproces.

Hvem kan se dine ansøgningsoplysninger?

Personlige oplysninger i din ansøgning vil blive behandlet fortroligt og benyttes udelukkende af den/de personer, som deltager i rekrutteringsprocessen. Det er således kun Jobindex og den virksomhed, der søger en medarbejder, der har adgang til dine oplysninger i forbindelse med din online ansøgning samt CV.

Du bør ikke afgive følsomme personoplysninger (race, seksualitet, eventuelle straffe/domme), medmindre det er relevant for jobprofilen eller direkte adspørges.

Sådan behandler vi dine data fra ansøgningen

Når du ansøger online, indsamler Jobindex de personoplysninger, som du har indtastet i ansøgningsformularen, samt de dokumenter du har vedhæftet. Vi gemmer også historik over, hvilke job du har søgt. Oplysninger om køn og fødselsdato anvendes alene til statistiske formål.

Formålet med at indsamle personoplysninger er for, at Jobindex kan behandle, vurdere og kontakte dig, hvis du er kvalificeret til nuværende eller kommende ledige stillinger.

At blive kontaktet om et andet, ledigt job

Jobindex har mulighed for at kontakte dig på et senere tidspunkt, hvis vi vurderer, at din profil og kvalifikationer passer til andre ledige stillinger. Du bliver i givet fald kontaktet via e-mail eller telefon og præsenteret for den ledige stilling, som du til enhver tid kan afslå uden, at det påvirker dine muligheder for at blive ansat i andre stillinger.

Sådan retter/sletter du din ansøgning

Hvis du vil redigere eller fjerne noget, kan du når som helst gå ind på Din side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode. Bemærk, at ændringer eller sletning af data under en allerede iværksat rekrutteringsproces, og i et vist tidsrum efter afslutning af processen, muligvis ikke er tilladt af retlige årsager. I dette tilfælde vil vi efter anmodning informere dig om, hvornår dine data kan slettes eller ændres.

Sådan sletter vi

De dokumenter, du har uploadet i vores system til online ansøgninger, såsom CV, ansøgning, anbefaling m.v., slettes 12 måneder efter afslutning af rekrutteringsprocessen. Er det en rekruttering, der hører under svensk lovgivning, så gemmer vi ansøgningsdokumenterne i 2 år i henhold til klageretten i den svenske diskriminationslov.

Drejer det sig om en uopfordret ansøgning, slettes der efter 6 måneder. Din ansøgning og tilhørende dokumenter, såsom anbefaling m.v., opbevares i 6 måneder, fra du sender din uopfordrede ansøgning. Herefter slettes din ansøgning og dokumenter.

Når du opretter en Jobindex QuickApply-profil

Opret en QuickApply-profil

Hvis du ansøger en stilling online, vil du ofte i ansøgningsprocessen blive mødt af en række standardspørgsmål som udover e-mail og kontaktoplysninger kan omfatte uddannelse samt seneste job. I tillæg efterspørges der tit også et CV.

Ved at udfylde en formular, du kan genbruge, kan du nøjes med at indtaste alle oplysningerne én gang og gemme dem. Derefter kan du give tilladelse til at informationerne videregives. Det er det, vi kalder en Jobindex QuickApply-profil.

Du vil i de aktuelle tilfælde blive mødt af knappen ’Søg med Jobindex’, hvorefter du giver tilladelse til, at dine data - og eventuelt vedhæftet CV - automatisk overføres til ansøgningssystemet.

Hvem kan se dine ansøgningsoplysninger?

Når du giver tilladelse til at ansøge med din Jobindex QuickApply-profil, får den aktuelle virksomhed adgang til de oplysninger, du har indtastet i din QuickApply-profil; det vil sige navn, adresse, telefonnummer, seneste job, uddannelse og -niveau samt e-mailadresse. Har du vedhæftet et CV vil virksomheden også få adgang til det.

Der videregives dog kun de oplysninger som virksomheden efterspørger, skal der ikke oplyses fx uddannelse så videregiver vi ikke den oplysning.

Virksomheden vil i så fald være selvstændig dataansvarlig for enhver behandling af dine personoplysninger, som virksomheden foretager.

Når Jobindex kontakter din QuickApply-profil på vegne af en virksomhed

Du kan vælge at give Jobindex tilladelse til at kontakte dig på vegne af en virksomhed - på baggrund af de oplysninger, som du har indtastet i din QuickApply-profil.

På QuickApply-profilen kan du give – og tilbagetrække – tilladelse via afkrydsning i feltet ” Tillad at Jobindex kan kontakte dig angående job, baseret på din QuickApply-profil.”

Vi kontakter dig enten skriftligt via din brugerprofil og/eller telefonisk på det telefonnummer du har oplyst i din QuickApply- eller brugerprofil .

Virksomheden kan ikke se oplysningerne på din QuickApply-profil og vil kun blive informeret om hvilken branche samt uddannelsesmæssig baggrund du har, og om det er den type job du søger.

Sådan ændrer du din besvarelse af en QuickApply-henvendelse

Du kan give feedback frem til henvendelsen udløber. Det sker efter 90 dage.

Har du givet feedback før henvendelsen udløber, kan du ændre eller trække feedback tilbage indtil henvendelsen bliver utilgængelig. Henvendelsen bliver utilgængelig efter 2 år for både dig og virksomheden.

Beskeder sendt i forbindelse med henvendelsen slettes fra Jobindex’ systemer efter 2 år.

Sådan retter/sletter du din QuickApply-profil

Hvis du vil redigere, fjerne noget eller slette dine oplysninger, kan du til enhver tid gå ind på Din side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode. Bemærk, at ændringer eller sletning af data under en allerede iværksat rekrutteringsproces, og i et vist tidsrum efter afslutning af processen, muligvis ikke er tilladt af retlige årsager. I dette tilfælde vil vi efter anmodning informere dig om, hvornår dine data kan slettes eller ændres.

Sådan sletter vi

Når du selv ønsker at slette din Jobindex QuickApply-profil, vil din QuickApply-profil blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes den endeligt. Dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Når du laver et videointerview via Jobindex’ videosystem

Har du ansøgt en stilling, kan du blive inviteret til at lave et videointerview. For at tilgå dit personlige videointerview bliver du bedt om at logge ind på din Jobindex-profil for den pågældende online ansøgning med dit brugernavn og din adgangskode.

Når du klikker på linket til videointerviewet, lander du på en personlig side, hvor kun du kan se de indspillede videospørgsmål, og du kan indspille dine personlige svar.

Du kan afspille og indspille videoer på computer, tablet eller smartphone, så længe der er tilkoblet en internetforbindelse og et webcamera samt mikrofon.

Det første spørgsmål vil altid være en generel præsentationsvideo, hvor du kan vælge at gemme din videobesvarelse til brug i andre videointerviews hos Jobindex. Derefter fremgår selve videointerviewet.

Hver besvarelse har en maks. længde, som er angivet umiddelbart under knappen for ”optag dit svar”. Længden kan variere fra spørgsmål til spørgsmål. På computer er det muligt at følge med i, hvor lang tid du har tilbage at optage i, og videooptagelsen stopper automatisk ved skæringspunktet. Optager du udover maks. længden på tablet eller smartphone, bliver videoen automatisk afkortet ved maks. længden, og det øvrige videomateriale vil blive slettet, når du klikker på ”brug video”.

Du kan først ”indsende” dine videobesvarelser, når alle spørgsmål er besvaret. Det er ikke muligt for andre end dig at se dit videomateriale, før du har trykket ”indsend videoer”.

Hvem kan se dit videointerview?

Dit videointerview vil blive behandlet fortroligt og benyttes udelukkende af den/de personer, som deltager i rekrutteringsprocessen. Det er således kun Jobindex og den virksomhed, der søger en medarbejder, der har adgang til videoen.

Sådan behandler vi dine data fra videointerviewet

Jobindex gemmer videointerviewet og dermed de personoplysninger, som du har afgivet i videoen. Vi gemmer også historik over, hvilke videointerviews du har påbegyndt samt afsluttet.

Hvor gemmes dine oplysninger?

Videointerviewet gemmes i Jobindex’ systemer og hos følgende services: Amazon Web Services og Addpipe. Når videoen er optaget på Jobindex’ hjemmeside, sendes den til Addpipe og derfra videre til Amazon Web Services. Addpipe gemmer ikke personoplysninger, og videoen slettes, så snart den videresendes. Amazon Web Services gemmer videoen, indtil den slettes af Jobindex. Se mere under punktet ”Sådan sletter vi”.

Sådan retter/sletter du dit videointerview

Du kan tage dine svar om, så mange gange du vil — ligesom du kan vælge at importere allerede indspillede videoer fra dit bibliotek. Du kan også gemme dine videoer undervejs og komme tilbage på et senere tidspunkt. Du kan hele tiden følge med i dit fremskridt på siden.

Bemærk, at når du først har trykket ”indsend videoer”, vil det ikke længere være muligt at ændre eller slette dine indspillede videoer.

Ønsker du at slette dit videointerview efter, at du har indsendt materialet, gøres dette ved at slette hele ansøgningen.

Vil du redigere eller slette en gemt præsentationsvideo, gøres dette via Din side. Præsentationsvideoen vil blive markeret til sletning i 3 måneder, og derefter slettes den endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Sådan sletter vi

De videointerviews, du har lavet via vores system, slettes 12 måneder efter afslutning af rekrutteringsprocessen. Er det en rekruttering, der hører under svensk lovgivning, gemmer vi videoen i to år i henhold til klageretten i den svenske diskriminationslov.

Din præsentationsvideo slettes først når du selv sletter den eller sletter hele din brugerprofil.

Persontypetest og Talenttest

Har du ansøgt en stilling, kan virksomheden bede Jobindex om at invitere dig til en persontype- eller talenttest.

Persontypetesten giver indsigt i din måde at indsamle informationer og træffe beslutninger på, og hvordan du bruger det i samspil med andre.

Talenttesten giver et overblik over dine stærkeste arbejdstalenter og de områder, der giver dig energi.

Det er ikke et krav, at du skal tage testen - det er frivilligt - og du kan melde fra når du modtager invitationen.

Jobindex’ rekrutteringskonsulenter giver dig en mundtlig feedback på dit testresultat over telefonen eller via et onlinemøde.

Dit testresultat deles med virksomheden

Testen vil blive anvendt i forbindelse med din ansøgning til et job hos en specifik virksomhed og resultatet vil blive videregivet til denne virksomhed. I invitationen vil der stå hvilken virksomhed det drejer sig om.

Sådan behandler vi dit testresultat

Jobindex gemmer dit testresultat og dermed de oplysninger, som du har afgivet i testen. Vi gemmer også historik over, hvilke test du har påbegyndt samt afsluttet.

Hvor gemmes dine oplysninger?

Testresultatet gemmes i Jobindex’ systemer. Har du taget en talenttest vil resultatet også blive gemt hos leverandøren af testen, Talents Unlimited.

Sådan sletter vi

Persontypetest
Resultatet af persontypetesten gemmes på din ansøgning i Jobindex’ system til online ansøgninger. Testresultatet slettes sammen med ansøgningen 12 måneder efter afslutning af rekrutteringsprocessen.

Talenttest
Testresultat gemmer Jobindex i op til 6 uger, hvorefter det markeres til sletning i 1 måned. Derefter slettes det permanent. Sletning omfatter både Jobindex’ systemer og systemerne hos leverandøren af talenttesten, Talents Unlimited.

Når virksomheden modtager dit testresultat, bliver virksomheden selvstændig dataansvarlig for behandling af dine personoplysninger og sletning vil ske i henhold til virksomhedens privatlivspolitikker.

Når du følger en virksomhed

Når du vælger at følge en eller flere virksomheder, giver du virksomheden adgang til at se dine personlige informationer (fx e-mailadresse, navn, adresse, telefonnummer og foto) samt dit CV på ikke anonym form - også når dit CV er offline. Har du en Jobagent, vil virksomheden også kunne se, om kriterierne fra Jobagenten matcher med en af deres jobannoncer. Du vil også få tilsendt nyheder og anden relevant info fra den eller de virksomheder du følger.

Virksomheden kan kontakte dig ved at sende en CV-kontakt. Har du oplyst telefonnummer eller e-mailadresse vil du også kunne blive kontaktet på telefon og mail.

Sådan retter eller fjerner du virksomheder, du følger

Du kan til enhver tid rette, hvilke virksomheder du følger ved at logge ind på Din side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode, vælge ”Dine virksomheder” og tilpasse eller fjerne.

Når du viser interesse for et job

Når du vælger at vise interesse for et eller flere job, giver du virksomheden bag lov til at kontakte dig. Hvis du viser interesse, giver du virksomheden adgang til at se dine personlige informationer (fx e-mailadresse, navn, adresse, telefonnummer og foto) samt dit CV på ikke anonym form - også selvom du har et anonymt CV.

Virksomheden kan kontakte dig ved at sende en CV-kontakt. Har du oplyst telefonnummer eller e-mailadresse, vil du også kunne blive kontaktet på telefon og mail.

Sådan sletter du din interesse for et job

Du kan til enhver tid slette din interesse for et job. Det gør du ved at logge ind på Din side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode, vælge Gemte job og klikke på de 3 prikker til højre for jobbet.

Når du opretter en eller flere Jobagenter

Når du vælger at oprette en eller flere Jobagenter, accepterer du, at Jobindex som dataansvarlig behandler dine personoplysninger som e-mailadresse og valgte præferencer, da vi ellers ikke kan sende dig dugfriske jobannoncer direkte i indbakken hver morgen.

Hvis du i 6 måneder ikke klikker på en annonce i Jobagenten, anses den som værende inaktiv, og Jobagenten vil blive slettet. Dette gør vi for ikke at optræde som spam i din indbakke. Inden din(e) Jobagent(er) udløber, sender vi dig en påmindelse, så du kan nå at forlænge løbetiden.

Sådan retter/sletter du din(e)Jobagent(er)

Du kan til enhver tid rette, tilpasse eller slette Jobagenter ved at logge ind på Din side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode og vælge ’Dine Jobagenter’ og indføre dine ændringer.

Sådan sletter vi

Når du selv ønsker at slette en eller flere Jobagenter, vil dine ønskede sletninger blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes de endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Hvis du i 6 måneder ikke klikker på en annonce i Jobagenten, anses den som værende inaktiv, og Jobagenten vil blive slettet. Dette gør vi for ikke at optræde som spam i din indbakke. Inden din(e) Jobagent(er) udløber, sender vi dig en påmindelse, så du kan nå at forlænge løbetiden.

Når du besvarer en spørgeskemaundersøgelse

Jobindex laver løbende spørgeskemaundersøgelser for at indsamle viden om arbejdsmarkedet. Deltager du i en spørgeskemaundersøgelse ved at besvare spørgsmålene, betragtes det som samtykke til at vi må behandle dine oplysninger. Jobindex er dataansvarlig og under afsnittet Dine rettigheder kan du se hvilke rettigheder du har når vi behandler oplysninger om dig.

Hvem kan se din besvarelse?

Din besvarelse vil blive behandlet fortroligt og deles kun med andre i anonym form. Det er udelukkende Jobindex’ analyseafdeling der kan se dine personoplysninger (fx e-mailadresse).

Hvor gemmes dine oplysninger?

Vi behandler dine personoplysninger og besvarelser gennem SurveyXact by Ramboll, som er databehandler.

Sådan sletter du din besvarelse

Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke og få slettet din besvarelse. Skriv til os på dpo@jobindex.dk eller ring på telefon 72 45 90 56.

Sådan sletter vi

Personoplysninger, der kan identificere enkeltpersoner (fx e-mailadresse), slettes straks, når analysen er færdig.

Nyhedsbrev

Tilmelder du dig nyhedsbrevet gemmer Jobindex din e-mailadresse. Har du en brugerprofil på Jobindex, så knyttes tilmeldingen til de data der opbevares om dig i profilen.

Du kan til hver en tid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke på ”Afmeld” i bunden af mailen.

Jobindex bruger data fra tilmeldingen og de oplysninger, der er om dig på din brugerprofil, til at målrette indholdet i nyhedsbrevet, så det bliver så relevant for dig som muligt.

Når du modtager nyhedsbrevet, registrerer vi, om du åbner mailen samt hvilke artikler du klikker på. Formålet er at kunne levere nyhedsbrevet og bringe nyheder, der er så relevante som muligt samt at markedsføre Jobindex’ undersøgelser, events mv.

Deltagelse på arrangementer

Når du tilmelder dig et arrangement eller webinar indsamler Jobindex oplysninger om din deltagelse i form af dine kontaktinformationer (eksempelvis e-mailadresse, navn og telefonnummer). Vi behandler disse oplysninger med den primære interesse at kunne registrere deltagerne, administrere arrangementet samt udsende relevant materiale, evalueringsskemaer mv.

Kontaktinformationerne opbevares i tilmeldingssystemet i 5 år + indeværende år, hvorefter de slettes.

Det kan endvidere forekomme, at der bliver taget situationsbilleder under arrangementet til brug for Jobindex’ egne medier fx nyhedsbreve og sociale medier. Ved deltagelse i webinar/hybridmøde optages arrangementet, og hvis du selv vælger at deltage med mikrofon/video, skal du være opmærksom på, at du indgår i videoen.

Når du besvarer en quiz

Når du vælger at deltage i en quiz gemmer Jobindex ikke dine personoplysninger og besvarelsen er helt anonym. Vi gemmer kun statistiske oplysninger fx om hvor mange spørgsmål der er besvaret.

Jobindex PLUS

Når du bliver en del af Jobindex PLUS, gemmer vi din e-mailadresse og dit navn – og i nogle tilfælde dit CPR-nummer, hvis det indgår i aftalen med den organisation, der har tilmeldt dig. Du og vi kan tilføje flere jobrelevante oplysninger i systemet, hvor du også kan kommunikere med Jobindex’ karrierekonsulenter.

Formålet med registreringen er, at vi kan tilbyde dig målrettet hjælp i din jobsøgning.

Som udgangspunkt har du adgang til Jobindex PLUS fra den måned, du tilmelder dig, og de tre følgende måneder.

Hvem kan se dine oplysninger?

Vi deler udelukkende dine personoplysninger med den organisation, du er tilmeldt igennem, hvis vi kan sikre entydig identifikation af dig gennem CPR-nummer eller lignende.

Sådan sletter du

Du kan, som beskrevet her i afsnittet om sletning, slette de fleste af dine oplysninger ved at logge ind på din side.

Sådan sletter vi

Fra din tilknytning til Jobindex PLUS slutter og 12 måneder frem gemmer vi alle dine personoplysninger i relation til Jobindex PLUS. Fra din tilknytning til Jobindex PLUS slutter gemmer vi herudover navn og e-mailadresse for at dokumentere din deltagelse i Jobindex Plus i 5 år i henhold til de erhvervsretlige regler for bogføring og regnskab.

Generelt om personoplysninger

Hvilke personoplysninger behandler Jobindex?

Jobindex indsamler kun de oplysninger, der er nødvendige for den/de tjenester, du vælger at bruge. Vi indsamler følgende almindelige personoplysninger: e-mailadresse, navn samt - hvis du har oplyst det - adresse, telefon, fødselsdato og køn.

Derudover behandler vi: login-oplysninger til din brugerprofil, oplysninger om, hvilke jobannoncer du bliver vist, cookies, IP-adresse mv.

Følsomme og fortrolige oplysninger

Du må ikke indtaste eller uploade følsomme personoplysninger, som eksempelvis vedrører religion, race, politiske forhold, fagforeningsforhold, seksuel orientering eller helbredsoplysninger på Jobindex. Den slags oplysninger har vi nemlig ikke lov til at registrere, og hvis vi bliver bekendt med at de findes, så vil vi fjerne dem.

Har du hemmelig adresse eller hemmeligt telefonnummer må du ikke indtastes eller uploade disse fortrolige oplysninger.

Du bør heller ikke indtaste dit CPR-nummer eller uploade dokumenter der indeholder CPR-nummer.

Hvor gemmes dine oplysninger?

Når Jobindex er dataansvarlig for dine personoplysninger, gemmes oplysningerne i Jobindex' systemer, som udbydes af Jobindex A/S, Carl Jacobsens Vej 29-31, 2500 Valby, Danmark. Serverne står i et af Itadels datacentre i Danmark.

Når andre virksomheder er selvstændigt dataansvarlige for dine personoplysninger, fx ved virksomhedens brug af CV-database eller online ansøgninger, opbevares personoplysningerne i overensstemmelse med den enkelte virksomheds persondatapolitik.

Videregivelse af oplysninger

Jobindex videregiver i visse tilfælde de personoplysninger, som vi behandler om dig. Dine personoplysninger kan blive videregivet til: (i) virksomheder, som benytter vores tjenester; herunder CV-database, online ansøgninger til rekruttering, eller (ii) leverandører, vi samarbejder med for at støtte vores virksomhed (fx leverandører af tjenester, teknisk support, leverancetjenester og finansielle institutioner), eller (iii) i forbindelse med salg, opgaver eller anden overførsel af indholdet på hjemmesiden, eller (iv) hvis det er påkrævet ifølge en domstolsafgørelse eller gældende lovgivning eller (v) i forbindelse med forskningsprojekter.

Videregivelsen vil ske i det omfang og til dem, det er nødvendigt for at kunne udføre den tjeneste, som du anmoder om, og i forbindelse med brug af vores produkter eller lignende services, som kræver, at vi bruger dine oplysninger.

Dine rettigheder

Når vi behandler dine oplysninger, har du en række rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os på dpo@jobindex.dk.

  • Du har ret til at se (få indsigt i) de oplysninger, som vi behandler om dig.
  • Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
  • Du har ret til at få slettet oplysninger om dig. Er der lovkrav som forpligter os til at bevare oplysningerne i et vist tidsrum, kan sletning først ske efter udløb af denne periode.
  • Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset og til at modsætte dig behandlingen.
  • Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger til en anden dataansvarlig.

Har du har spørgsmål til dine rettigheder, herunder til udøvelsen af disse eller til denne privatlivspolitik, så kontakt venligst Jobindex' databeskyttelsesrådgiver Mette Egeberg på dpo@jobindex.dk.

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Du kan altid se og rette dine oplysninger ved at logge ind på jobindex.dk/din-side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode og vælge de relevante menupunkter. Hvis du har brug for hjælp, kan du kontakte Jobindex via support@jobindex.dk.

Sletning af dine oplysninger samt slettefrister

Generelt om sletning

Du kan til enhver tid slette dine oplysninger ved at logge ind og vælge den relevante funktion. Vi behandler dine personoplysninger i vores system, så længe vi har et konkret, sagligt formål med dette, og dine oplysninger ligger i vores system, til du selv sletter dem, eller til slettefrister definerer, at oplysningerne slettes.

Hvis du ønsker, at vi sletter alle de registrerede oplysninger om dig, bedes du kontakte os skriftligt på dpo@jobindex.dk.

Slettefrist ved sletning af brugerprofil

Når du selv ønsker at slette din brugerprofil, vil din brugerprofil blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes den endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Slettefrist ved dit CV i CV-databasen

Når du selv ønsker at slette dit CV, vil dit CV blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes det endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Har dit CV været offline i 5 år — det vil sige, når du i 5 år ikke har opdateret dit CV — sender vi dig en notifikation, så du kan aktivere eller opdatere dit CV. Reagerer du ikke på denne notifikation, sletter vi automatisk dit CV.

Slettefrist ved online ansøgninger

De dokumenter, du har uploadet i vores system til online ansøgninger, såsom CV, ansøgning, anbefaling m.v. slettes 12 måneder efter afslutning af rekrutteringsprocessen. Er det en rekruttering, der hører under svensk lovgivning, så gemmer vi ansøgningsdokumenterne i 2 år i henhold til klageretten i den svenske diskriminationslov.

Din e-mailadresse og navn vil forblive registreret i systemet, såfremt der er behov for at kontakte dig på senere tidspunkt.

Slettefrist ved Jobindex QuickApply-profil

Når du selv ønsker at slette din Jobindex QuickApply-profil, vil din QuickApply-profil blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes den endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Slettefrist, når du følger en virksomhed

Når du selv ønsker at slette en eller flere virksomheder du følger, vil dine ønskede sletninger blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes de endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Slettefrist ved Jobagent (er)

Når du selv ønsker at slette en Jobindex Jobagent, vil dine ønskede sletninger blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes de endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Statistik

Der indsamles anonymiserede data om din brug af Jobindex’ tjenester. Dette sker udelukkende til statistiske formål og for at forbedre vores service. Disse anonymiserede data kan ikke henføres til dig.

Cookies

Når du besøger vores hjemmeside, kan vi og tredjeparter sætte cookies på dit terminaludstyr. Brug af cookies kan medføre behandling af dine personoplysninger. Læs mere i vores Cookiepolitik.

Analyser

Vi anvender spørgeskemasystemet SurveyXact til vores analyser. Deltager du i en analyse, deles din e-mailadresse med SurveyXact, dvs. den lagres i SurveyXact-systemet. E-mailadressen vil ikke blive brugt til andre formål, og data behandles fortroligt og i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.

Datasikkerhed

Du kan have fuld tillid til, at vi beskytter dine personoplysninger. Vores mål er at tilbyde dig som bruger en tjeneste, der er sikker og uden risiko. Vi gør vores yderste for at bevare en stringent og høj grad af datasikkerhed.

Vi anvender forskellige metoder, såsom kryptering (SSL), firewalls, software som registrerer illegal indtrængen i systemet samt manuelle sikkerhedsprocedurer, der medvirker til at beskytte dine personlige oplysningers nøjagtighed og sikkerhed samt til at forhindre ikke-autoriseret adgang eller forkert brug af tredjepart.

Ansvarsfraskrivelse

Vi forbeholder os ret til at fjerne dine oplysninger i tilfælde af misbrug eller brug til uvedkommende og/eller kriminelle formål.

Evalueringer på Jobindex

Hvornår kan du skrive en evaluering?

Evalueringer er forbeholdt ansættelsesoplevelser med virksomheder, der annoncerer eller tidligere har annonceret på Jobindex. Du kan skrive en evaluering, når du:

  • arbejder eller har arbejdet fuldtid eller deltid – som fastansat, studentermedhjælper eller frivillig – for en virksomhed, organisation, internettjeneste eller lignende
  • har haft en ansættelseskontrakt med virksomheden.

I det følgende bruger vi betegnelsen ”ansættelsesoplevelsen” som en samlet betegnelse for de to ovenstående situationer. Derudover gælder følgende:

  • Du må kun skrive om din egen ansættelsesoplevelse, dvs. du må ikke skrive en evaluering på vegne af familiemedlemmer, venner eller andre.
  • Du kan kun skrive én evaluering pr. virksomhed, men du kan altid slette din evaluering og oprette en ny, så den afspejler din seneste oplevelse hos virksomheden.

Hvad bør du skrive om?

Når du skriver en evaluering, skal den afspejle din egen personlige ansættelsesoplevelse. Vi opfordrer dig til at koncentrere dig om relevante forhold. Konstruktiv kritik accepteres, mens nedladende vendinger og personlige angreb på navngivne personer vil blive rapporteret og eventuelt blive fjernet.

Ikke alle virksomheder kan evalueres

Det er ikke alle virksomheder, der kan evalueres. Virksomheder, der ikke annoncerer eller tidligere har annonceret på Jobindex, kan ikke evalueres. Derudover giver vi virksomhederne mulighed for at fravælge visningen af deres evalueringer, hvis de ønsker det. Virksomhederne kan ikke fravælge enkelte evalueringer, men skal fravælge synligheden af samtlige evalueringer.

Der kan være forskellige årsager til, at en virksomhed fravælger visningen af sine evalueringer, fx i tilfælde af nedskæringer eller ressourcespørgsmål. Vi anbefaler dog altid virksomhederne at have synlige evalueringer og at bruge dem som et aktivt værktøj i arbejdet med medarbejderne og arbejdsmiljøet.

Hvornår fjerner Jobindex din evaluering?

Vi fjerner din evaluering, hvis vi vurderer, at din evaluering overtræder vores betingelser eller gældende lovgivning. Både virksomheder og brugere kan rapportere evalueringer, som de mener overtræder vores betingelser eller gældende lovgivning. Rapporteres din evaluering, skjules den, mens vi gennemgår rapporteringen. Overtræder din evaluering betingelser eller lovgivning, fjernes evalueringen. Overtræder den ikke betingelser eller lovgivning, frigives evalueringen igen.

Vi gennemgår din evaluering, hvis den bliver rapporteret på baggrund af én af nedenstående grunde:

  • Indholdet af din evaluering udelukkende er baseret på etiske, politiske og/eller værdibaserede holdninger i modsætning til en ansættelsesoplevelse.
  • Din evaluering indeholder injurierende udtalelser eller er i strid med gældende lovgivning eller vores betingelser.
  • Din evaluering indeholder voldelig eller grov sprogbrug, er kønsdiskriminerende eller racistisk.

Hvis din evaluering afslører personlige oplysninger om en enkeltperson, herunder personens navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, kreditkortoplysninger eller andre former for oplysninger, som kan blive brugt til at spore, identificere, kontakte eller personificere personen, fjerner vi din evaluering. Indeholder din evaluering alene angreb på navngivne personer eller oplysninger om en enkeltperson, fjerner vi også din evaluering.

Du accepterer ligeledes, at vi fjerner din evaluering, hvis den henviser til andre virksomheder og websites, herunder links.

Som udgangspunkt fjerner vi ikke evalueringer fra vores Virksomhedsprofiler, men skulle din evaluering overtræde vores betingelser eller gældende lovgivning, forbeholder vi os retten til at fjerne evalueringen. Nedenfor er angivet en række eksempler på tilfælde, hvor vi fjerner din evaluering.

Vi fjerner din evaluering, hvis den indeholder:

  • injurierende udsagn
  • grov sprogbrug
  • oplysninger om enkeltpersoner
  • oplysninger, der gør enkeltpersoner identificerbare
  • andre forhold end ansættelsesforholdet
  • udsagn om lovbrud
  • udsagn om diskrimination
  • udsagn om uretmæssig fyring
  • udsagn om snyd med løn
  • specifikke løntal

Vi fjerner i øvrigt din evaluering, hvis:

  • du på forhånd angiver, at du ikke har arbejdet i virksomheden
  • du har anvendt kommentarfelterne forkert, fx placeret en negativ kommentar i feltet til en positiv kommentar
  • du ikke dokumenterer din ansættelse inden for en given deadline
  • du har evalueret samme virksomhed to gange eller flere
  • virksomheden, du evaluerer, dokumenterer, at visse udsagn er faktuelt forkerte.

Øvrige scenarier, hvor vi fjerner din evaluering:

  • Din evaluering overtræder andre menneskers eller virksomheders rettigheder, inklusive immaterielle rettigheder.
  • Din evaluering har karakter af markedsføring eller har markedsføring til hensigt.
  • Du er konkurrent til den virksomhed, du har evalueret.

For at undgå misforståelser præciserer vi, at vi ikke fjerner din evaluering, hvis:

  • Din evaluering og antallet af stjerner tilsyneladende ikke stemmer overens, fx hvis du kun har givet virksomheden en enkelt stjerne, men du har skrevet en meget positiv evaluering af virksomheden.
  • Virksomheden mener, at din evaluering er uretfærdig. Din eventuelle utilfredshed er udelukkende din subjektive oplevelse, og det er ikke vores opgave at afgøre, om din utilfredshed er passende eller ej. Sådanne problemstillinger bør løses mellem de involverede parter, dvs. mellem dig og virksomheden.
  • Den virksomhed, du har evalueret, bliver overtaget af nye ejere.

Hvornår beder Jobindex dig dokumentere din ansættelse, og hvad skal du sende til os?

Hvis vi, andre brugere eller virksomheder har mistanke om, at du ikke har været ansat hos virksomheden, kan vi bede dig sende uddybende oplysninger om din ansættelse hos virksomheden inden for en given deadline. Det kan eksempelvis være oplysninger som perioden for din ansættelse samt navnet på din afdeling eller nærmeste leder.

Leveres oplysningerne ikke inden deadline, fjernes evalueringen.

Fabrikerede evalueringer

Formålet med vores evalueringer er, at du kan dele din ansættelsesoplevelse og dermed give et informativt og retvisende billede af din nuværende eller tidligere arbejdsplads. Tillid er afgørende for os, og derfor accepterer vi ikke fabrikerede evalueringer, dvs. evalueringer, der ikke er et udtryk for en faktisk ansættelsesoplevelse, fx fordi evalueringen er lavet af eller for virksomheden.

Evalueringer, som, vi skønner, er falske, fabrikerede eller lignende, bliver rapporteret og fjernet og kan føre til øjeblikkelig blokering af din adgang til at evaluere arbejdspladser.

Hvis du har mistanke om, at en evaluering er fabrikeret, opfordrer vi dig til at gøre os opmærksomme på det. Vi tager alle rapporteringer af formodede fabrikerede evalueringer meget alvorligt og undersøger dem. Da dette ikke er en nem opgave, beder vi dig fremsende så megen dokumentation som muligt for at underbygge din formodning om, at evalueringen er fabrikeret.

Koordinerede evalueringer

Vurderer vi, at din evaluering er helt eller delvist koordineret med andre brugeres evalueringer, forbeholder vi os retten til at fjerne de koordinerede evalueringer, da de kan give et forkert billede af arbejdspladsen.

Hvis evalueringer er koordinerede, og ikke er statistisk uafhængige, kan vi ikke være sikre på, at de samlede evalueringer giver et statistisk retvisende billede af arbejdspladsen. Derfor ønsker vi ikke koordinerede evalueringer – uanset om det er medarbejdere eller virksomheden selv, der koordinerer evalueringerne.

Evalueringer vurderes som koordinerede, hvis evalueringerne er foretaget inden for en smal tidsramme eller er med enslydende eller identisk ordlyd.

Hvornår blokerer Jobindex din brugerprofil?

Vi kan blokere din adgang til at evaluere arbejdspladser, hvis du misbruger vores service, fx i tilfælde af massiv brug af rapporteringsfunktionen, udfærdigelse af fabrikerede evalueringer, spam med marketingmateriale eller overtrædelse af vores betingelser eller gældende lovgivning.

Hvad indebærer blokering af din adgang til at evaluere?

Blokering af din adgang til at evaluere arbejdspladser betyder, at vi enten blokerer din mulighed for at skrive og rapportere evalueringer af en enkelt virksomhed eller, ved massiv misligholdelse, blokerer din mulighed for at skrive og rapportere evalueringer af samtlige virksomheder. Du vil i begge tilfælde stadig kunne anvende vores øvrige servicer på Jobindex.

Misbrug af rapporteringsfunktionen

Du, andre brugere og virksomheder har mulighed for at rapportere evalueringer, som, du mener, er i strid med vores betingelser eller gældende lovgivning. Du må ikke misbruge rapporteringsfunktionen, og vi anser misbrug af denne som misligholdelse af vores betingelser. Et eksempel på misbrug er:

  • ubegrundet eller ukorrekt rapportering af mange eller alle positive evalueringer af en virksomhed, som du fx har haft en dårlig ansættelsesoplevelse hos.

Spørgsmål eller behov for yderligere information

Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere information, er du velkommen til at kontakte os på evaluering@jobindex.dk.

Kontakt og hjælp

Har du spørgsmål til vores tjenester eller brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os. Skriv til support@jobindex.dk eller kontakt os på tlf. 38 32 33 55.

Du kan se den tidligere version af disse betingelser her