Nyhedsbrev juli 2007


Nyhedsbrev juli 2007
Tag på Jobsafari med Jobindex og fang en Jönsson! Jobsafari.se er den nye jobdatabase rettet mod kandidater fra Sydsverige, der søger job i København. Fra 1. marts bliver alle job fra Jobindex i Hovedstadsregionen også annonceret i Sverige under navnet Jobsafari.se.

Interessen for at rekruttere svenske medarbejdere til Storkøbenhavn har været helt forrygende. Vi har faktisk aldrig før oplevet så stor forhåndsinteresse for et nyt produkt, selv om vi har lanceret mange nyheder før. Det viser, at der er stor interesse for at rekruttere svensk arbejdskraft.

Jobsafari.se vil blive markedsført på TV og internet i Sydsverige, og allerede fra starten vil det være den største svenske jobdatabase målt på antal jobannoncer og den 5. største målt på antal brugere.

Udover de 5.000 danske job vil Jobsafari.se også dagligt markedsføre 20.000 svenske job, så der er også job for de svenskere og danskere, der helst vil have deres arbejdsplads i Sverige. Se produktblad Læs pressemeddelelse

Mød Novo Nordisk, Post Danmark og Kulturministeriet Så har du mulighed for at komme til et spændende foredrag arrangeret af Jobindex i samarbejde med HumanConsult og SoftAdvice.

Emnet er denne gang Appreciative Inquiry, og vi har inviteret Resonans og tre af deres kunder, Novo Nordisk, Post Danmark og Kulturministeriet, til at fortælle om deres erfaringer med Appreciative Inquiry. Appreciative Inquiry er et værktøj, der fokuserer på muligheder frem for problemer, og skaber engagement, motivation og vilje til at bevæge sig mod ambitiøse mål.

Det foregår hos SoftAdvice: København: 7/3 kl. 15-18 hos SoftAdvice, Vesterbrogade 149, bygn. 12, 1. sal Århus:9/3 kl. 12-15 hos SoftAdvice, Hasselager Centervej 19-21, 8260 Viby J

Ring på 3832 3355 og kom med gratis til foredraget (normalpris kr. 595)

Program for København 7. marts kl. 15-18 Program for Århus 9. marts kl. 12-15

Første danske jobkanal på internet-TV Jobindex TV er navnet på Danmarks første TV-kanal, der udelukkende handler om jobsøgning og karriere. Vi tror på, at video på nettet er på vej frem, og at det med tiden bliver helt almindeligt for virksomheder at præsentere sig på video overfor jobsøgerne.

Men der mangler et sted hvor virksomhederne kan vise deres videoer, og det sted er nu etableret. Samtidig produceres og vises der også udsendelser om jobsøgning. I første omgang er vi i gang med at lave ti 3-minutters videoklip med jobtips om jobsøgning med Emilie Stage, der til daglig arbejder som rekrutteringskonsulent hos Jobindex, hvor hun hjælper virksomhederne med at finde de rigtige kandidater.

I USA er der Career TV og i Tyskland findes der JobTV24, og vi håber på sigt at kunne lave noget tilsvarende i Danmark. Se de første 3 udsendelser hos Jobindex TV.

CityMail var årets bedste rekrutteringskampagne Mens PostDanmark har svært ved at skaffe postbude, så har CityMail på rekordtid ansat over 300 medarbejdere uden en eneste traditionel jobannonce i aviserne. Det er bl.a. sket gennem internettet, og i 2006 vandt CityMail prisen for årets bedste rekrutteringskampagne, årets bedste bannerkampagne og årets bedste internetkampagne. Se kampagnesitet og bliv CityMan M/K

Jobindex samarbejder med Nyhedsavisen Jobindex og Nyhedsavisen har indført en helt ny tradition for, hvordan en jobannonce i en avis kan se ud. Indtil nu har det let kostet fra 20.000 til 40.000 kr., hvis jobannoncen har skullet have en chance for at blive set. Den tid er forbi.

En Jobindex avisannnonce i Nyhedsavisen supplerer internet-annoncering på Jobindex med en avisannonce, der bliver set. Og så koster det ikke en formue - tværtimod!

Nyhedsavisen er den gratisavis, der kommer længst ud, og som klarer sig godt i kampen på det nye mediemarked. Derfor er en Jobindex avisannonce en af de mest effektive måder at nå flere ansøgere på.

Ring på 38323355 eller skriv til info@jobindex.dk, hvis du vil høre mere om mulighederne.

Prisen for en Jobindex avisannonce i Nyhedsavisen:

Område Pris Distribueret oplag Opsamlings-oplag Oplag i alt
Vest for Storebælt 3.500 kr. 175.000 stk. 50.000 stk. 225.000 stk.
=D8st for Storebælt 5.000 kr. 230.000 stk. 100.000 stk. 330.000 stk.
Hele landet 7.500 kr. 405.000 stk. 150.000 stk. 555.000 stk.
Læs produktblad for Nyhedsavisen

Rekordhøjt antal nye jobannoncer i 4. kvartal Efter en kortvarig tendens til opbremsning i udviklingen i antallet af jobannoncer henover sommeren og det tidlige efterår sidste år, så er der atter markant fremgang i Dansk Jobindex. Antallet af nye jobannoncer lagt på nettet nåede i januar i år op på 33.200 stk. Da hver jobannonce lagt på nettet erfaringsmæssigt indeholder 1-2 stillinger - svarer det reelt til, at der i januar blev annonceret efter 50.000 nye medarbejdere i de danske virksomheder. Aldrig har arbejdskraftefterspørgslen været højere.

At efterspørgslen efter arbejdskraft fortsætter op er en smule overraskende. Der synes ellers at være de første tegn på, at opsvinget er ved at tage af i styrke, når man kigger på blandt andet udviklingen på boligmarkedet og udviklingen i det private forbrug gennem det seneste halve år. Traditionelt set er der dog en tendens til, at reaktioner på arbejdsmarkedet er en anelse forsinkede i forhold til ændringer i den økonomiske vækst.

Det danske arbejdsmarked har generelt set udviklet sig overraskende gunstigt gennem de seneste år. Siden konjunkturvendingen i slutningen af 2003 er ledigheden faldet med knap 80.000 personer. I december sidste år var ledigheden nået helt ned på 107.300 personer. Læs Dansk Jobindex for februar 2007 (PDF)

Venlig hilsen

Kaare Danielsen