I AP Pension har vi overskud til alle – også til dig. Det er vores medarbejdere, der gør det muligt at skabe økonomisk og menneskeligt overskud til vores kunder. Og som arbejdsplads skaber vi rammerne, så du og dine kolleger får overskud i hverdagen.
Vil du være med til at sætte dagsordenen på pensionsområdet og styrke AP Pensions stemme i medierne? Har du et godt blik for samfundsrelevante historier, solid erfaring med mediehåndtering og forståelse for strategisk kommunikation? Så er du måske vores nye presserådgiver.
Om jobbet
Vi søger en erfaren presserådgiver, der kan tage selvstændigt ansvar for presseindsatsen og samtidig bidrage bredt til kommunikationsarbejdet i teamet.
Du bliver en del af området ’Strategi og Kommunikation’ som har ansvaret for at understøtte AP Pensions koncernstrategi ”Kundenær 2030” – både strategisk og kommunikativt. Teamet består samlet af otte kollegaer (herunder to studentermedhjælper), som vægter tillid og samarbejde højt, og som alle er erfarne specialister.
Din primære opgave bliver at styrke AP Pensions profil udadtil– både gennem proaktive kommunikationsinitiativer og ved at sikre en professionel håndtering af pressehenvendelser. Du får en central rolle i at udvikle og drive vores eksterne kommunikationsstrategi og i at rådgive ledelsen og fagpersoner om mediehåndtering og budskaber.
I stillingen vil følgende ansvarsområder være centrale:
Din profil
Du har en god journalistisk forståelse og trives i krydsfeltet mellem medier, strategi og ledelsesrådgivning. Du er en nysgerrig og struktureret person, der har evnen til at tage initiativ – både i samarbejdssituationer og i dit eget arbejde. Derudover besidder den ideelle kandidat følgende:
Vi tilbyder
Tiltrædelse hurtigst muligt.
Ansøgningerne vil blive behandlet i takt med, at de modtages.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Om AP Pension
I AP Pension arbejder vi hver dag for at skabe overskud til vores kunder – både økonomisk og menneskeligt. Vores kultur er drevet af kvalitet, kundenærhed og effektivitet, så vores kunder altid er i trygge hænder. Vi værner om en inkluderende kultur, hvor du kontinuerligt kan udvikle dig og bringe dine færdigheder i spil. Din udvikling tager afsæt i vores kulturprincipper - superiør, kundenær og effektiv - hvor vi sammen får tingene til at ske og sørger for, at kunderne er i trygge hænder.
Hos AP Pension ønsker vi at skabe en arbejdsplads med lige muligheder for alle, hvor nye samarbejdsformer og perspektiver bidrager til de bedste løsninger for vores kunder. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, kønsidentitet, race, oprindelse, religion, etnicitet eller handicap til at søge stillingen.
Kan du se dig selv i vores værdier, og ønsker du at bidrage til at skabe overskud til vores kunder, så kom og vær en del af AP Pension.
Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:
Tina Baggesgaard Kristensen
Underdirektør for Strategi og Kommunikation
E-mail: tbk@appension.dk
Ansøgningsfrist: 12. november 2025
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Når du søger et job hos os, kan du være tryg ved, at ansættelsesprocessen foregår på en fair og professionel måde med respekt for dig som individ. Det er vigtigt for os, at det er en god proces for dig.
Janni Bové Schou,
Chief Operating Officer