Smilende AP medarbejder

En arbejdsplads med overskud til alle

I AP Pension har vi overskud til alle – også til dig. Det er vores medarbejdere, der gør det muligt at skabe økonomisk og menneskeligt overskud til vores kunder. Og som arbejdsplads skaber vi rammerne, så du og dine kolleger får overskud i hverdagen.

AP Pension søger presserådgiver

Vil du være med til at sætte dagsordenen på pensionsområdet og styrke AP Pensions stemme i medierne? Har du et godt blik for samfundsrelevante historier, solid erfaring med mediehåndtering og forståelse for strategisk kommunikation? Så er du måske vores nye presserådgiver.

Om jobbet

Vi søger en erfaren presserådgiver, der kan tage selvstændigt ansvar for presseindsatsen og samtidig bidrage bredt til kommunikationsarbejdet i teamet.

Du bliver en del af området ’Strategi og Kommunikation’ som har ansvaret for at understøtte AP Pensions koncernstrategi ”Kundenær 2030” – både strategisk og kommunikativt. Teamet består samlet af otte kollegaer (herunder to studentermedhjælper), som vægter tillid og samarbejde højt, og som alle er erfarne specialister.

Din primære opgave bliver at styrke AP Pensions profil udadtil– både gennem proaktive kommunikationsinitiativer og ved at sikre en professionel håndtering af pressehenvendelser. Du får en central rolle i at udvikle og drive vores eksterne kommunikationsstrategi og i at rådgive ledelsen og fagpersoner om mediehåndtering og budskaber.

I stillingen vil følgende ansvarsområder være centrale:

  • Udvikle og eksekvere en proaktiv kommunikationsindsats – i tæt samspil med forretningen
  • Håndtere pressehenvendelser
  • Udarbejde pressemeddelelser, talepapirer, Q&A’s og debatindlæg
  • Rådgive ledelsen og fagpersoner om mediehåndtering og budskaber
  • Opbygge og vedligeholde relationer til relevante journalister og medier
  • Monitorere mediebilledet og identificere relevante agendaer
  • Se eksterne kommunikationskanaler i en bredere sammenhæng
  • Have forståelse for intern kommunikation

Din profil

Du har en god journalistisk forståelse og trives i krydsfeltet mellem medier, strategi og ledelsesrådgivning. Du er en nysgerrig og struktureret person, der har evnen til at tage initiativ – både i samarbejdssituationer og i dit eget arbejde. Derudover besidder den ideelle kandidat følgende:

  • Erfaring med pressehåndtering fra en lignende stilling, bureau eller mediehus
  • Er en dygtig kommunikatør og rådgiver med blik for både strategi og detaljer
  • Trives med at tage ansvar og være drivkraften i pressearbejdet
  • Har et godt overblik og kan navigere i en kompleks organisation
  • Har gode evner i stakeholder management og erfaring med rådgivning af topledelse

Vi tilbyder

  • En udfordrende og spændende hverdag, hvor du får stort ansvar
  • Et fagligt spændende job i en afdeling i udvikling, som du kan være med til at præge
  • Et motiverende arbejdsmiljø med gode udviklingsmuligheder
  • En arbejdsplads med fokus på trivsel og arbejdsglæde og en uformel omgangstone
  • Attraktive ansættelsesvilkår, såsom pensionsordning, sundhedsforsikring og tandforsikring
  • Vi ligger tæt på offentlig transport. En kort gåtur fra Orientkaj Metro Station

Tiltrædelse hurtigst muligt.

Ansøgningerne vil blive behandlet i takt med, at de modtages.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Om AP Pension
I AP Pension arbejder vi hver dag for at skabe overskud til vores kunder – både økonomisk og menneskeligt. Vores kultur er drevet af kvalitet, kundenærhed og effektivitet, så vores kunder altid er i trygge hænder. Vi værner om en inkluderende kultur, hvor du kontinuerligt kan udvikle dig og bringe dine færdigheder i spil. Din udvikling tager afsæt i vores kulturprincipper - superiør, kundenær og effektiv - hvor vi sammen får tingene til at ske og sørger for, at kunderne er i trygge hænder.

Hos AP Pension ønsker vi at skabe en arbejdsplads med lige muligheder for alle, hvor nye samarbejdsformer og perspektiver bidrager til de bedste løsninger for vores kunder. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, kønsidentitet, race, oprindelse, religion, etnicitet eller handicap til at søge stillingen.

Kan du se dig selv i vores værdier, og ønsker du at bidrage til at skabe overskud til vores kunder, så kom og vær en del af AP Pension.

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:

Tina Baggesgaard Kristensen
Underdirektør for Strategi og Kommunikation

E-mail: tbk@appension.dk

Ansøgningsfrist: 12. november 2025

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

6 styrker ved at være kunde i AP Pension

I AP Pension tror vi på, at overskud skaber ringe i vandet, når vi deler det med hinanden.

Læs mere om karriereveje i AP Pension
Medarbejdere holder internt møde

Trivsel og fællesskab

I AP Pension er sociale tiltag med til at løfte trivsel og fællesskab

  • Rabataftale til Pure Gym
  • Sundhedskomité
  • Sociale tiltag
  • Personaleforening
  • Fysioterapi
To medarbejder smiler til hinanden

Fleksibel arbejdsplads

I AP Pension bestræber vi os på at være en fleksibel arbejdsplads for dig som medarbejder

  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Betalte fridage ved barn syg
  • Attraktiv barselsordning
  • Mulighed for ledsager ved sygdom
  • Fleksibilitet ved ændringer i dit liv
Stående medarbejder har en snak ude på gangen

Stærk overenskomst

I AP Pension har vi forhandlet en stærk overenskomst på plads, det betyder gode personalegoder for dig som medarbejder

  • Mellem 6-13 AP-dage om året
  • Mulighed for tilkøb af ferie
  • 17-19% arbejdsgiverbetalt pension
  • Attraktiv kantine
  • Gruppe-, sundheds- og tandforsikring

En tryg og fair ansættelsesproces

Når du søger et job hos os, kan du være tryg ved, at ansættelsesprocessen foregår på en fair og professionel måde med respekt for dig som individ. Det er vigtigt for os, at det er en god proces for dig.

quote icon

Vi investerer tid og engagement med kandidaten - og det er vigtigt for mig, at vi møder den enkelte i øjenhøjde. Derfor gør vi alt for, at du som kandidat føler dig hørt og set, så vi sikrer det rette match for begge parter.

Janni Bové Schou,
Chief Operating Officer

Portræt af Janni Bové Schou
4 af 5 stjerner

79 af AP Pensions medarbejdere har vurderet AP Pension på Jobindex

Ønsker du at læse mere om AP Pension?

Besøg vores virksomhedsprofil og læs mere om AP Pension som en arbejdsplads


AP Pensions logo

AP Pension

Sundkrogsgade 29

2150 Nordhavn

AP Pension

Axel Kiers Vej 11

8270 Højbjerg

LinkedIn

Følg os her