Forestil dig, at det er dig, der redder dagen for en af vores kunder, fordi du reagerer på en forstyrrelse i tide!
Som passager på toget ved du, at trafikinformation er vigtig, både når din rejse forløber som planlagt og særligt, når der er ændringer til den.
I rollen som trafikinformationsmedarbejder gør du en forskel i de kritiske minutter i starten af en hændelse, hvor ingen ved præcist, hvordan togene kommer til at køre.
Hos os kan du være med til at forbedre kundeoplevelsen i de situationer, hvor kunderne har mest brug for os.
Vi er en afdeling på 17 dedikerede info-medarbejdere. For os er samarbejde alfa og omega. Som Karsten siger, er det ”ikke dit arbejde – det er vores arbejde - på kryds og tværs”. Vores fælles mål er at give kunden den information, der er brug for, når der er brug for den. Vi kommer gerne med kreative problemløsninger, der gavner kunden.
Vi holder til i Trafiktårn Øst, som ligger på Carsten Niebuhrs Gade, København V – tæt på Dybbølsbro Station.
Jeg oplever at der er en god balance mellem ansvar og samarbejde – og så er det fedt at hjælpe kunderne, så de får en god oplevelse, selvom toget måske er forsinket eller aflyst. Det giver også en god variation i arbejdsrytmen at vi arbejder i treholdsskifte, fordi dagene ikke bliver så ensformige.
Dit arbejde ligger på alle tidspunkter af døgnet, også om natten og ca. hver anden weekend, for togene kører døgnet rundt.
Du indgår i en vagtplan med treholdsskift. Vi arbejder i rul med morgenvagter fra kl. 6, eftermiddags-/aftenvagter og nattevagter. Kl. 6-22:30 er der kollegaer omkring dig. Efter cirka to måneders oplæring og et par måneders erfaring vil du også indgå i nattevagterne, hvor du sidder alene.
Du kan ikke få særlige arbejdstider; selvfølgelig kan du gå til tandlægen, når vi ved det i god tid. Men du kan ikke arbejde dagligt fra 8-15:30, fordi du skal hente dit barn i vuggestuen.
Du starter dagen med at sige god dag til den kollega, du afløser. Du får en kort overlevering af informationer om togdriften, og så er du klar til dit arbejde.
Måske har du skriverturen, så er du den, der skriver om ændringer til medier som dsb.dk, Rejseplanen, vores interne driftsovervågningssystem DOS og til Trafikinfo på tværs
Nogle gange kalder du ud på de enkelte stationer om ændringer i trafikken, andre gange sætter du en båndet afspilning på. Du prioriterer selv dine arbejdsopgaver.
Meget af tiden går med, at du sidder og overvåger trafikken på S-banen. Her kan du opleve jobbet som stille.
På ingen tid kan omstændighederne ændre sig. Du kan stå i en situation, hvor der f.eks. er sket en personpåkørsel. Du er derfor nødt til at sikre dig, at der bliver givet de rigtige informationer til de rejsende på de forskellige stationer.
Det er vigtigt, at du kan parere ordre og følge den retning, som toglederen i rummet udstikker. Kundernes ve og vel er afhængigt af, at vi alle træder til, når der er behov for det.
Når der opstår hændelser, vil du opleve, at kontrolrummet går ”fra 0 til 100 på et splitsekund”, som en kollega udtrykker det. Her skal du håndtere mange informationer på kort tid - i flere forskellige IT-systemer.
Hvilke arbejdsopgaver har du?
Så kan du sikkert genkende dig selv i følgende udsagn
Det er vigtigt, at du kan finde dig til rette i kombinationen af to helt forskellige arbejdsvilkår: Meget travle situationer, hvor du skal prioritere her og nu og bevare fatningen - og så de stille perioder, hvor du overvåger togdriften, uden at der sker noget særligt.
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøgningsfristen er d. 5. november 2025.
Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.
Spørgsmål? Ring til Afdelingsleder Charlotte Nielsen mellem kl. 09:00 og 16:00 på 2468 6254.
Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig
Arbejdssted: Carsten Nieburhsgade 49 - København
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Tilbydes ikke
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.
- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.