Elever fra DSB hygger sig og griner

Ikon: Lokation Taastrup og mulighed for hjemmearbejde

Projektleder med økonomistyring inden for asset management af DSB's klassiske togflåde

Ikon: Pil

Vi tilbyder et job hvor dit arbejde har en indvirkning for de tusindvis af kunder, der hver dag kører med toget.

Du får et varieret job, hvor tal, teknik og mennesker bidrager til en effektiv togdrift.

Du får ansvar for

  • Dine egne projekter - fra budget og data til tekniske og miljøforbedrende tiltag
  • Økonomi, leverandøropfølgning og konkret opgaveløsning inden for asset management

Jeg er vild med kompleksiteten i opgaver og at være en del af den vigtige samfundsopgave med at sikre togdriften i Danmark.

fortæller Rasmus, Senior Program Manager

Velkommen til Asset Management

Vi er 10 kolleger i Asset Management, som sammen med Fleet, Technical Services samt Train Control & Management Systems hører under området Drift, Rolling Stock Management.

Asset Managements kerneopgave er at forvalte DSB’s flåde, herunder investeringsprojekter i vores klassiske flåde.

Vi arbejder med langsigtet planlægning og økonomiopfølgning i en Asset-styringsmodel med fokus på Life Cycle Costing, høj pålidelighed, kundekomfort samt korrekt teknisk og sikkerhedsmæssig stand i flåden.

Hvad skal du lave?

Du skal holde styr på projekternes fremdrift og økonomi og skabe struktur og overblik i hverdagen.

Som projektleder får du ansvaret for projekter vedrørende tekniske opgraderinger og driftsoptimeringer bl.a. på vores elektriske lokomotiver fra Siemens, vognkasserenoveringer på S-togene eller optimering af belysning/informationssystemer – samt økonomisk rapportering og aktstykker. Som project controller assisterer du asset management med økonomisk og forretningsmæssig indsigt.

En typisk arbejdsdag

Du starter dagen med et møde med projektteamet, hvor I følger op på igangværende projekter og aftaler de næste skridt.

Herefter mødes du med en af asset managerne, følger op og bistår med indsamling og opdatering af data. Det kan f.eks. være fremdrift på projekter eller ændringer til risikolog.

Efter frokost gennemgår du projektets økonomi, så du er klar til mødet med økonomiafdelingen og kan skitsere et budgetudkast.

Dagen slutter af med et møde med en af projektdeltagerne, der vil sparre om et igangværende projekt. I drøfter bl.a., hvordan I sikrer ejerskab og fokus på projektet fra den berørte medarbejdergruppe.

Du kan se frem til opgaver som f.eks. at

  • Gennemførelse af projekter på tværs af DSB’s togflåde.
  • Udarbejde budgetter, business case og projektøkonomiske analyser for asset managerne på igangværende projekter
  • Indsamle og bearbejde data, dels indhentet fra de rette personer i organisationen – dels fra IT-systemer (SAP/Power Bi) og webrapporter
  • Opdatere årshjul, sikre planer for gennemførelse og følge op på, at projekterne overholder deres tidsplaner

De fleste af vores projekter udføres på vores værksteder rundt i landet.

Hvem er du?

Du trives med at arbejde med projektøkonomi, hvor du løser konkrete opgaver for asset management - og som projektleder på egne projekter.

Du bliver motiveret af at arbejde med teknik – og vil gerne lære om det.

Du er indstillet på en del rejseaktivitet af op til nogle dages varighed pr. måned. Rejser til udlandet kan også forekomme.

Vi forventer, at du har

  • Projektledererfaring med en bred vifte af interessenter – med projekter af teknisk karakter
  • En god økonomisk forståelse – erfaring med projektøkonomi, business cases og rapportering
  • En akademisk uddannelse som fx cand.merc. eller lignende.

Dansk og engelsk kommunikation på højt niveau er vigtigt, da vi taler dansk på værkstederne, mens mange af vores eksterne samarbejdspartnere er internationale.

Som person er du god til at skabe følgeskab gennem inspiration, tillid og samarbejde. Du er desuden engageret og fokuseret på at finde løsninger.

Hvad tilbyder DSB?

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu

Ansøgningsfristen er d. 2. november 2025

Vi opfordrer dig til hurtigst muligt at sende dit CV, besvare et kort spørgeskema og uploade eventuelle eksamenspapirer. Du skal ikke udarbejde en ansøgning i denne proces.

Vi gennemfører 1. samtaler i uge 45 og 46 (evt. via Teams), samt 2. samtaler i uge 47/48 i Taastrup.

Spørgsmål? Ring til Tina Storbugt på tlf. 24 68 15 11.

Rekrutteringsprocessen

Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

Arbejdssted: Telegade 2, 2630 Taastrup

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Muligt

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

Medarbejdere fra DSB sidder i møde Medarbejdere fra DSB sidder i møde
vindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet

Vælg et arbejde, der udvikler dig og fremtidens klimavenlige transport

Bliv en del af et bredt og tværfagligt fællesskab med højt til loftet, rum til forskellighed og plads til at vokse. Et arbejdsliv hos os kan tage dig i mange retninger. Vi er en alsidig arbejdsplads, der værdsætter forskelligartede profiler, hjælper dem og giver dem plads til at lykkes. Derfor tilbyder vi attraktive vilkår, hvor du får indflydelse og medbestemmelse, samt en kultur, hvor der er plads til initiativ og nytænkning. Vi har fokus på, at du kan vokse personligt og fagligt. Vi tror nemlig på, at vores medarbejdere kan gøre den største forskel, når de får lov til at udvikle sig.

Kvindelig medarbejder fra DSB smiler til kameraet
Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst
Ikon: Citationstegn

Vi løfter i flok og finder altid plads til faglig sparring. Her er højt til loftet, og man har altid lov til at udtrykke sin begejstring over et stykke vellykket arbejde

- Maja Kamstrup Nielsen, Advanced Data Analyst

DSB er meget mere, end du måske tror

Ikon: To mennesker

6500+

Vi arbejder i hele landet

Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.

Ikon: Jordkloden

88

Vi favner alle

Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.

Ikon: Tog

0,5 mio

Vi gør en forskel hver dag

Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.