Smilende AP medarbejder

En arbejdsplads med overskud til alle

I AP Pension har vi overskud til alle – også til dig. Det er vores medarbejdere, der gør det muligt at skabe økonomisk og menneskeligt overskud til vores kunder. Og som arbejdsplads skaber vi rammerne, så du og dine kolleger får overskud i hverdagen.

AP Care søger socialfaglig Helbredsvejleder

Vil du være med til at gøre en forskel for vores kunders sundhed med særlig fokus på at fastholde deres tilknytning til arbejdsmarkedet? Vil du blive en del af en virksomhed med fokus på, at alle – både kunder og medarbejdere – lever et bedre liv med bedst mulig sundhed? Så har du chancen nu, for vi søger en dygtig socialfaglig helbredsvejleder til AP Care.

I AP Pension arbejder vi målrettet med sundhedsfremme, og tidlig indsats hos alle kunder, og AP Care har som primært formål at støtte de af vores kunder, som er i begyndende mistrivsel eller sygemeldt grundet arbejdsmæssige, sociale, fysiske eller psykiske udfordringer. Vi støtter vores kunder med at fastholde tilknytning til arbejdsmarkedet gennem støttende coachende samtaler. Samtalerne foregår enten telefonisk eller online.

AP Care rådgiver også kunder om offentlige tilbud og tilbud hos andre aktører indenfor sundhed og socialområdet. bl.a. i relation til støtte til familier.

Afdelingen har et tæt samarbejde med de andre afdelinger i AP Pensions sundhedsområde, samt et indgående samarbejde med andre områder i organisationen.

AP Care består af en bred vifte af fagligt forankrede og dygtige sygeplejersker, socialrådgivere og coaches/stresscoaches- alle med overbygning som coaches, stresscoaches eller metakognitiv stresscoach.

Om jobbet

Dine primære arbejdsopgaver vil bestå af:

  • Daglig rådgivning og coaching af vores kunder, som enten er i mistrivsel og/eller i risiko for sygemelding, eller allerede modtager en udbetaling ved tabt erhvervsevne
  • Planlægge, igangsætte og varetage individuelle forløb for kunder, der har brug for støtte til at blive raske og vende hurtigere tilbage på arbejdsmarkedet
  • Offentlig navigation ift. kommunale forløb og muligheder i sundhedsvæsenet
  • Sparring til ledere i konkrete ledelsesudfordringer ift. håndtering af sygefravær, stressede medarbejdere m.v
  • Tværfaglig sparring på tværs af faglighed i afdelingen
  • Faglig fordybelse indenfor udvalgte område. Har du lyst eller erfaring med at udvikle faglige koncepter samt undervise/vidensformidle både internt og eksternt vil det være et plus
  • Indgå i et åbent og udviklende samarbejde med andre afdelinger i AP Pension
  • Medvirke til innovative tiltag indenfor skadesbegrænsning og reaktivering

Din profil

Vi forestiller os, at:

  • Du har en grunduddannelse som socialrådgiver med en coaching overbygning, gerne med erfaring indenfor familieområdet med indgående kendskab til serviceloven eksempelvis som skolesocialrådgiver eller socialrådgiver på familieområdet. Dette med henblik på offentlig navigation i rådgivningen af AP’s kunder.
  • Du har kendskab til beskæftigelsesområdet, eller er interesseret i at lære om det
  • Det er en fordel hvis du har arbejdet med stress-relateret problematikker
  • Du har erfaring med at anvende samtaleteknikker i kontakten med mennesker inden for sundhed og forebyggelse
  • Du er motiveret til at støtte og motivere kunder og formår at skabe en professionel og tillidsfuld relation til kunden og være vedholdende og motiverende
  • Du er struktureret og formår at planlægge og følge op på aftalte forløb med kunderne
  • Du nyder at arbejde i en hverdag fyldt med uventede opgaver og muligheder Du fungerer godt i rollen som coach, og forstår nødvendigheden af at yde hjælp til selvhjælp
  • Du arbejder selvstændigt, og kender samtidig nødvendigheden af at få støtte fra dygtige kolleger
  • Du er modtagelig for ny viden og har en evne til at forbedre arbejdsprocesser Du deler villigt dine kreative idéer, tanker og forslag med andre Du motiveres af at holde oplæg/webinar for andre om din viden inden for familieområdet

Vi tilbyder

  • En stilling i en afdeling og en virksomhed, der er i en spændende udvikling
  • Attraktive ansættelsesvilkår med blandt andet flekstid, pensionsordning, tandforsikring og sundhedsforsikring
  • Du bliver en del af et dygtigt og ambitiøst team med meget høj faglighed og stort fokus på at skabe en god kundeoplevelse
  • Et dynamisk arbejdsmiljø med gode udviklingsmuligheder
  • Uformel omgangstone og gode kolleger, der er glade for at gå på arbejde og gode til at grine sammen
  • Løn svarende til dine kvalifikationer
  • AP Pension ligger tæt på offentlig transport og har en parkeringsordning til medarbejdere.

Vi afholder samtaler løbende.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Om AP Pension
I AP Pension arbejder vi hver dag for at skabe overskud til vores kunder – både økonomisk og menneskeligt. Vores kultur er drevet af kvalitet, kundenærhed og effektivitet, så vores kunder altid er i trygge hænder. Vi værner om en inkluderende kultur, hvor du kontinuerligt kan udvikle dig og bringe dine færdigheder i spil. Din udvikling tager afsæt i vores kulturprincipper - superiør, kundenær og effektiv - hvor vi sammen får tingene til at ske og sørger for, at kunderne er i trygge hænder.

Hos AP Pension ønsker vi at skabe en arbejdsplads med lige muligheder for alle, hvor nye samarbejdsformer og perspektiver bidrager til de bedste løsninger for vores kunder. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede ansøgere uanset alder, kønsidentitet, race, oprindelse, religion, etnicitet eller handicap til at søge stillingen.

Kan du se dig selv i vores værdier, og ønsker du at bidrage til at skabe overskud til vores kunder, så kom og vær en del af AP Pension.

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:

Sophia Gonsalves
Afdelingschef for AP Care

E-mail: sgo@appension.dk

Ansøgningsfrist: 7. oktober 2025

Ansættelsestype: Fastansættelse

Hjemmearbejde: Ikke oplyst

Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

6 styrker ved at være kunde i AP Pension

I AP Pension tror vi på, at overskud skaber ringe i vandet, når vi deler det med hinanden.

Læs mere om karriereveje i AP Pension
Medarbejdere holder internt møde

Trivsel og fællesskab

I AP Pension er sociale tiltag med til at løfte trivsel og fællesskab

  • Rabataftale til Pure Gym
  • Sundhedskomité
  • Sociale tiltag
  • Personaleforening
  • Fysioterapi
To medarbejder smiler til hinanden

Fleksibel arbejdsplads

I AP Pension bestræber vi os på at være en fleksibel arbejdsplads for dig som medarbejder

  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Betalte fridage ved barn syg
  • Attraktiv barselsordning
  • Mulighed for ledsager ved sygdom
  • Fleksibilitet ved ændringer i dit liv
Stående medarbejder har en snak ude på gangen

Stærk overenskomst

I AP Pension har vi forhandlet en stærk overenskomst på plads, det betyder gode personalegoder for dig som medarbejder

  • Mellem 6-13 AP-dage om året
  • Mulighed for tilkøb af ferie
  • 17-19% arbejdsgiverbetalt pension
  • Attraktiv kantine
  • Gruppe-, sundheds- og tandforsikring

En tryg og fair ansættelsesproces

Når du søger et job hos os, kan du være tryg ved, at ansættelsesprocessen foregår på en fair og professionel måde med respekt for dig som individ. Det er vigtigt for os, at det er en god proces for dig.

quote icon

Vi investerer tid og engagement med kandidaten - og det er vigtigt for mig, at vi møder den enkelte i øjenhøjde. Derfor gør vi alt for, at du som kandidat føler dig hørt og set, så vi sikrer det rette match for begge parter.

Janni Bové Schou,
Chief Operating Officer

Portræt af Janni Bové Schou
4 af 5 stjerner

79 af AP Pensions medarbejdere har vurderet AP Pension på Jobindex

Ønsker du at læse mere om AP Pension?

Besøg vores virksomhedsprofil og læs mere om AP Pension som en arbejdsplads


AP Pensions logo

AP Pension

Sundkrogsgade 29

2150 Nordhavn

AP Pension

Axel Kiers Vej 11

8270 Højbjerg

LinkedIn

Følg os her