Kunne du tænke dig et job hvor du...?
Du og dine kollegaer gør rejseoplevelsen endnu bedre for vores kunder, så rejs med og bliv vores nye holdleder
Tidligere var jeg souschef på en café. Men jeg ønskede at skifte spor og siden har jeg ikke set mig tilbage. Jobbet som holdleder byder på stort ansvar og mange spændende opgaver – både administrative og ledelsesmæssige
Vi ser frem til at byde dig velkommen i Stationsservice, hvor vi tilsammen er 285 kollegaer, der hver især arbejder med at give de over 500.000 antal daglige passagerer en god oplevelse på vores stationer.
Du møder typisk ind på Østerport station, men du vil også arbejde på vores andre stationer i regionen.
Fra det øjeblik du starter hos os, vil du blive taget godt imod af dine kommende 15 glade kollegaer i dit team. Det er teamets fornemeste opgave at sikre, at stationerne er pæne og rene og at kunderne får god service på stationerne.
I teamet er vi meget forskellige og det giver en rigtig god dynamik. Vi er gode til at hjælpe hinanden
Som holdleder er du rollemodel og går forrest for dit team af servicemedarbejdere. Du bistår din serviceleder i at ansætte medarbejdere, lave vagtplaner, holde trivselssnakke og have "fingeren på pulsen" med hvad, der rør sig i teamet.
Forestil dig en varieret hverdag – nogle dage "kører alt på skinner" og andre dage jonglerer du mellem de mange opgaver.
Din arbejdsdag består af ca. 75 % opgaver indenfor rengøring/kundeservice og 25 % administrative opgaver.
De vigtigste opgaver er
Jobbet indeholder mange forskellige opgaver og der vil være situationer, hvor du pludselig skal prioritere dine og temaets opgaver. Derfor er det vigtigt, at du kan lide når planerne ændrer sig og at du har et godt overblik.
Vi ser gerne at du har erfaring med at lede og fordele opgaver for et team, samt interesse for ledelse.
Vi lægger vægt op at du
Du er en person man kan regne med, da du leverer til tiden og holder hvad du lover.
I løbet af din arbejdsdag er du i kontakt med mange forskellige mennesker. Af natur er du imødekommende overfor alle, du møder. Overfor kunderne er du hjælpsom og overfor medarbejderne er du lyttende og motiverende.
Vi tilbyder dig gode ansættelsesvilkår, og løn efter gældende overenskomst. Derudover kan du se frem til
Læs mere her om vores personalegoder og om DSB som arbejdsplads.
Vi søger en holdleder til vores Region København Centrum. Arbejdstiden vil primært være på hverdage i tidsrummet klokken 06.30-13.54. Som kommende holdleder skal du være indstillet og imødekommende overfor, at arbejde på andre tider af døgnet. Det skyldes, at de øvrige medarbejdere arbejder i døgndrift og der derfor kan være behov for at du hjælper til på en vagt eller foretager tilsyn.
Placeringen af disse opgaver aftales løbende med din serviceleder, hvor der tages hensyn til balancen for privat- og arbejdsliv.
Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid er 37 timer.
Ansøgningsfristen er d. 10. november 2025.
Vi evaluerer og gennemfører samtaler løbende, så skynd dig at søge.
Du behøver ikke at lave et CV eller en ansøgning. Du skal blot svare på en række spørgsmål. Du kan også uploade en kort video, hvor du fortæller om dig selv og din motivation for at søge.
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Niklas Konnerup Christensen på hverdage mellem kl. 08.00-14.00 på tlf. 2468 0819. Kan dog ikke kontaktes fra d. 13. oktober til og med d. 19. oktober.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Ansættelsestype: Fastansættelse
Hjemmearbejde: Ikke oplyst
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid
I DSB ønsker vi at være en fleksible arbejdsplads, hvor der er plads til at være der, hvor opgaven løses bedst muligt. Formålet er at sikre, at alle motiveres og trives samtidig med, at er effektive. Uanset om du arbejder på værkstedet, på stationen, eller i toget, så er du og dit arbejde med til at sætte Danmark i bevægelse, og fælles for dig og dine kolleger er, at I løfter opgaven sammen, under ordnede forhold.
Hos os går gode vilkår og godt arbejde hånd i hånd. Derfor vil du som medarbejder i DSB opleve at arbejdsmiljøet er en afgørende del af vores hverdag. Vi har en kultur, hvor arbejdsmiljø naturligt indgår i både beslutningsprocesser og vores daglige arbejde.
- Rolf Stubbe, Håndværker i Aarhus og arbejdsmiljøkonsulent
6500+
Vi er på kontorerne, i værkstederne, i klargøringshallerne, på stationerne og selvfølgelig i togene.
88
Vi har højt til loftet og beskæftiger 88 forskellige nationaliteter med et væld af baggrunde og fagligheder.
0,5 mio
Vi bringer Danmark frem og faciliterer 500.000 rejser – hver eneste dag.